in , ,

2018’in En İyi Oyunları

11. Yıl Şenliklerimize geleneksel “Yılın Oyunları” dosyamızla devam ediyoruz. İşte 2018 yılı içerisinde hayali jetonlarımızı en çok harcadıklarımız!

God of War

10 yılı aşkın süredir bizlerle olan God of War serisini duymayan bilmeyen yoktur herhalde. Oyuncular arasında oldukça popüler olan serinin 2018’de çıkan son oyunu da hayranları tarafından oldukça beğenildi, hatta The Game Awards 2018’de yılın oyunu bile seçildi.

Son God of War’un bu kadar çok sevilmesinin nedeni hiç kuşkusuz oyunculara hem etkileyici bir baba-oğul ilişkisi sunması hem de serinin genel vahşet unsurunu da devam ettirip bu ikisini dengeleyebilmesi. Başkarakterleri zorlu testlerle sınarken oyuncuları da oyunun zorluğuyla iyice etkisi altına almasını da unutmamak gerek elbette.

Oyunumuz bu kez, serinin önceki yapımlarının aksine Yunan Mitolojisi’ne değil, İskandinav Mitolojisi’ne odaklanıyor. Bu da oyuncular için yepyeni bir serüven, yepyeni canavarlar ve keşfedilecek yeni bir dünya demek oluyor elbette. Oyunda Kratos ve oğlu Atreus’u, Atreus’un yeni ölen annesinin küllerini diyarın en yüksek dağından savurması için dağa ulaştırmaya çalışıyoruz ve zorlu görev bu noktada başlıyor. Dağa ulaşmaya çalışırken çoğu zaman mitolojiden kopup gelmiş bir sürü düşmanla savaşıyoruz.

Savaş ve dövüş teknikleri, sürekli karşımıza çıkan bulmacalar oyunun zorluk seviyesini arttıran unsurlar ve oyuncuyu sürekli olarak aktif tutuyorlar. Senaryo da oyunun çok sevilmesinde önemli bir yer tutuyor demiştik. Oyunda Kratos ve Atreus’un baba-oğul ilişkisi ve aralarında geçen konuşmalar aile, fedakârlık ve mücadele gibi kavramları daha derinlemesine düşünmemize yol açıyor. Bilindiği üzere Kratos diğer oyunlarda öfkesiyle göze çarpıyordu. Bu oyunda ise eski yapımlara kıyasla biraz daha sakin yönünü görüyoruz. Ama yine de öfkeli yanını da sık sık savaşlarda ya da oğluyla konuşurken bile ortaya çıkartıyor. Bu da aslında ikilinin arasındaki ilişkinin gerçekçiliğini gösteriyor. Kratos baba olmayı öğreniyor ve aynı zamanda Atreus’u da bu süreçte savaşçı olarak eğitiyor.

Görsel efektler de dövüş anlarının etkisini fazlasıyla arttırıyor. Nefes kesici manzaralar ve İskandinav Mitolojisi’nin büyüleyici dünyasını oluştururken oyunda detaylara ne kadar önem verildiğini görebiliyoruz ki bu da onu daha gerçekçi kılıyor. Oyun aynı zamanda mitolojiyle ilgili ayrıntılı bilgiler de veriyor ve bunlar çevrede, olaylarda ve isimlerde gözüküyor.

Kısaca özetlemek gerekirse, God of War son çıkan oyunuyla sadece seri için değil, ayrıca oyun dünyası içinde çok önemli bir adım oldu. Gerek harika grafikleriyle, gerek İskandinav Mitolojisi’ne yaptığı giriş ve yarattığı keşif hissiyle, gerekse de senaryosuyla ve gerçekçi ilişkileriyle hayranların büyük beğenisini topladı. Eleştirmenlerden olumlu tepkiler alan ve elinde ödüller bulunduran yaklaşık 30 saatlik bu eğlenceli serüven herkes tarafından oynanmalı.

– Bengi Subaşı

Oyla!

18 Yorum BULUNUYOR


  1. Avatar for Gurlino Gurlino dedi ki:

    Nefis bir derleme. Teşekkürler emek veren herkese.

    2018’in oyun anlamında bizi memnun ettiğinin güzel bir kanıtı aynı zamanda.

  2. Avatar for mit mit dedi ki:

    Oyun anlamında gerçekten de dolu dolu bir yıl oldu. Aynı anda 3-4 tane yılın oyunu adayı göremiyorduk nicedir.

    Bu vesileyle ben de başta sevgili Can Arabacı ve Eser Güven olmak üzere hem forum üyelerimizden hem de takipçilerimizden dosyaya katkıda bulunan herkese bir kez daha teşekkür ederim :slight_smile:

  3. Avatar for Vargr Vargr dedi ki:

    Bence olay markanın tamamen değişmesi değil. Tabi ticari kaygının da bu spesifik oyun ve oynanışın değişmesinde etkili olduğunu göz ardı edemeyiz ama temel değişikliğin nedeninin bu yüzden gerçekleştiğini düşünmüyorum.

    Cory Barlog, Kinda Funny podcast’i içerisinde “Biz God Of War’ı üniversite yıllarında geliştirmeye başladığımızda kendi karakterlerimiz ilk seride olan Kratos ile paralel idi. Sabırsız, küfürbaz, fevri ve daha çok metal müziğe yatkın vur, kır, parçala metodu ile geliştirmek istedik çünkü bizi yansıtıyordu” tarzında bir yorumda bulunmuştu. Ardından takım içerisinde olan çoğu kişinin büyüdüğünü ve kendi çocukları olduğunda bu gelişmenin onları etkileyerek daha da “olgunlaştıklarına” değiniyordu.

    Serinin bu değişimi bence tam da bu yüzden organik hissettiriyor. God Of War eskisi gibi değil, çünkü değişim kaçınılmazdır ve karakterler olgunlaşır, iyi hikayeler bu temele dayanır (çoğu). Tanrıları bir bir kahvaltı niyetine kesen ana karakter intikamın ve öfkenin yıkımdan başka bir şey getirmediğini görür ve bu yüzden kendi kendisini sürgüne gönderir, yeni bir başlangıç yaparak kendisinden sonra gelecek olan oğlunun aynı hırs ve öfkenin tutsağı olmaması için elinden gelen her şeyi yapmaya çalışır.

    Oyun içerisinde de bu döngü iyi belirtiliyordu aslında.

    “Cycle ends now” sözü ile aynı anlamda kullanılmadan Zeus’a gönderme bile vardı sonlara doğru.

    Bence gerekliydi, ortaya çıkan şeyi gördükten sonra da iyi ki oldu dedirtti.

Söyleyeceklerin mi var? Kayıp Rıhtım Forum'a gel ve sen de yorum yap!

15 cevap daha var.

“Black Mirror: Bandersnatch” Filmine Spoiler’sız Video İncelemesi

B: The Beginning – İki Ayrı Telden Saz Çalan İki Farklı Konsept