in , ,

2018’in En İyi Oyunları

11. Yıl Şenliklerimize geleneksel “Yılın Oyunları” dosyamızla devam ediyoruz. İşte 2018 yılı içerisinde hayali jetonlarımızı en çok harcadıklarımız!

Hitman 2

2000’den beri boğma teliyle ortamlara dehşet saçan kel kafalı, barkod dövmeli kiralık katilimiz Agent 47 geçtiğimiz yıl son oyunuyla bir kez daha kalabalıkların arasına çaktırmadan karıştı. 2016’da beğenimize sunulan “Hitman”in aksine bu kez episodik bir yapıya sahip olmayan oyun bizlere her biri birbirinden büyük, dolu dolu ve farklı 6 yeni bölge sunuyor. İşin güzel tarafı bu haritalarda dolaşıp etrafımızdaki konuşmaları dinleyerek hedefimizi başarabilmenin onlarca farklı yolunu bulabilmemiz.

Her zaman olduğu gibi hedefimizin işini nasıl bitireceğimiz tamamen bize kalmış. Başına talihsiz bir “kaza” gelmesini sağlayabiliriz. Kılık değiştirip yanına kadar sokulabilir ve onu sessizce haklayabiliriz. Ya da gizliliği falan boş verip silahlarımızı da konuşturabiliriz. Seçenekler neredeyse sınırsız. Dilersek arkadaşlarımızla birlikte oynayıp en çok hedefi en kısa sürede kimin indireceği konusunda yarışmak da mümkün hatta.

Bununla birlikte, oyunun adı Hitman 2’den ziyade Hitman: Sezon 2 de olabilirmiş pekâlâ. Çünkü birkaç yeni yetenek, co-op seçeneği ve yeni haritalar dışında çok fazla şey sunulmuyor bizlere. Zaten çok başarılı olan formülünü biraz daha iyileştirip geliştirerek kullanıyor anlayacağınız. Yine de bu durum Hitman 2, 2018’in en iyilerinden biri olduğu gerçeğini değiştirmiyor.

– M. İhsan Tatari

Oyla!

18 Yorum BULUNUYOR


  1. Avatar for Gurlino Gurlino dedi ki:

    Nefis bir derleme. Teşekkürler emek veren herkese.

    2018’in oyun anlamında bizi memnun ettiğinin güzel bir kanıtı aynı zamanda.

  2. Avatar for mit mit dedi ki:

    Oyun anlamında gerçekten de dolu dolu bir yıl oldu. Aynı anda 3-4 tane yılın oyunu adayı göremiyorduk nicedir.

    Bu vesileyle ben de başta sevgili Can Arabacı ve Eser Güven olmak üzere hem forum üyelerimizden hem de takipçilerimizden dosyaya katkıda bulunan herkese bir kez daha teşekkür ederim :slight_smile:

  3. Avatar for Vargr Vargr dedi ki:

    Bence olay markanın tamamen değişmesi değil. Tabi ticari kaygının da bu spesifik oyun ve oynanışın değişmesinde etkili olduğunu göz ardı edemeyiz ama temel değişikliğin nedeninin bu yüzden gerçekleştiğini düşünmüyorum.

    Cory Barlog, Kinda Funny podcast’i içerisinde “Biz God Of War’ı üniversite yıllarında geliştirmeye başladığımızda kendi karakterlerimiz ilk seride olan Kratos ile paralel idi. Sabırsız, küfürbaz, fevri ve daha çok metal müziğe yatkın vur, kır, parçala metodu ile geliştirmek istedik çünkü bizi yansıtıyordu” tarzında bir yorumda bulunmuştu. Ardından takım içerisinde olan çoğu kişinin büyüdüğünü ve kendi çocukları olduğunda bu gelişmenin onları etkileyerek daha da “olgunlaştıklarına” değiniyordu.

    Serinin bu değişimi bence tam da bu yüzden organik hissettiriyor. God Of War eskisi gibi değil, çünkü değişim kaçınılmazdır ve karakterler olgunlaşır, iyi hikayeler bu temele dayanır (çoğu). Tanrıları bir bir kahvaltı niyetine kesen ana karakter intikamın ve öfkenin yıkımdan başka bir şey getirmediğini görür ve bu yüzden kendi kendisini sürgüne gönderir, yeni bir başlangıç yaparak kendisinden sonra gelecek olan oğlunun aynı hırs ve öfkenin tutsağı olmaması için elinden gelen her şeyi yapmaya çalışır.

    Oyun içerisinde de bu döngü iyi belirtiliyordu aslında.

    “Cycle ends now” sözü ile aynı anlamda kullanılmadan Zeus’a gönderme bile vardı sonlara doğru.

    Bence gerekliydi, ortaya çıkan şeyi gördükten sonra da iyi ki oldu dedirtti.

Söyleyeceklerin mi var? Kayıp Rıhtım Forum'a gel ve sen de yorum yap!

15 cevap daha var.

“Black Mirror: Bandersnatch” Filmine Spoiler’sız Video İncelemesi

B: The Beginning – İki Ayrı Telden Saz Çalan İki Farklı Konsept