in , ,

2018’in En İyi Oyunları

11. Yıl Şenliklerimize geleneksel “Yılın Oyunları” dosyamızla devam ediyoruz. İşte 2018 yılı içerisinde hayali jetonlarımızı en çok harcadıklarımız!

A Way Out

Nedendir bilmem, “hapishaneden kaçan ikili” temalı yapımları hep sevmişimdir. Tango ve Cash ya da Hür Kan yüzündendir belki de… İşte bu yüzden ilk duyurulduğu günden itibaren A Way Out’u büyük bir merakla takip etmeye başladım. Brothers: A Tale of Two Sons gibi muazzam bir oyunun yapımcısından çıkması da ayrı bir artısıydı elbette. Ve ne mutlu ki A Way Out bizi hayal kırıklığına uğratmadı.

Oyunda Leo ile Vincent adında, birbirinden farklı karakterlere sahip olan iki mahkûmu yönetiyor ve birlikte kirişi kırmaya çalışıyoruz. Ama iki kişiyle, aynı anda… Oyun split-screen olarak, yani ekranın ortadan ikiye bölünmesiyle oynanıyor. Siz bir karakteri, bir arkadaşınız da diğerini yönetiyor. İşin püf noktası iş birliği yapmak. Ortaklaşa çalışarak gardiyanları oyalamalı, karışıklık çıkararak arkadaşınızın bir şeyleri aşırmasına imkân tanımalı, yeri geldiğinde el ele kol kola hareket etmelisiniz. Başarı için uyumlu bir şekilde çalışmak şart. En güzeli de oyuna sahip olmayan bir arkadaşınızı bile ücretsiz olarak oyuna davet edebilmeniz ve hiçbir ekstra masraf ödemeden maceranın tadını birlikte çıkarabilmeniz.

A Way Out’un oynanışı kadar konusu ve hikâye anlatımı da başarılı. Leo ile Vincent’ın geçmişte yaşadıklarını ve pişmanlıklarını öğrenmek, ikilinin arasında yaşanan sürtüşmelere ve duygusal anlara şahit olmak kaliteli bir film izliyormuşsunuz gibi hissetmenize neden oluyor. Kısacası, kaçırılmaması gereken bir deneyim.

– M. İhsan Tatari

Oyla!

18 Yorum BULUNUYOR


  1. Avatar for Gurlino Gurlino dedi ki:

    Nefis bir derleme. Teşekkürler emek veren herkese.

    2018’in oyun anlamında bizi memnun ettiğinin güzel bir kanıtı aynı zamanda.

  2. Avatar for mit mit dedi ki:

    Oyun anlamında gerçekten de dolu dolu bir yıl oldu. Aynı anda 3-4 tane yılın oyunu adayı göremiyorduk nicedir.

    Bu vesileyle ben de başta sevgili Can Arabacı ve Eser Güven olmak üzere hem forum üyelerimizden hem de takipçilerimizden dosyaya katkıda bulunan herkese bir kez daha teşekkür ederim :slight_smile:

  3. Avatar for Vargr Vargr dedi ki:

    Bence olay markanın tamamen değişmesi değil. Tabi ticari kaygının da bu spesifik oyun ve oynanışın değişmesinde etkili olduğunu göz ardı edemeyiz ama temel değişikliğin nedeninin bu yüzden gerçekleştiğini düşünmüyorum.

    Cory Barlog, Kinda Funny podcast’i içerisinde “Biz God Of War’ı üniversite yıllarında geliştirmeye başladığımızda kendi karakterlerimiz ilk seride olan Kratos ile paralel idi. Sabırsız, küfürbaz, fevri ve daha çok metal müziğe yatkın vur, kır, parçala metodu ile geliştirmek istedik çünkü bizi yansıtıyordu” tarzında bir yorumda bulunmuştu. Ardından takım içerisinde olan çoğu kişinin büyüdüğünü ve kendi çocukları olduğunda bu gelişmenin onları etkileyerek daha da “olgunlaştıklarına” değiniyordu.

    Serinin bu değişimi bence tam da bu yüzden organik hissettiriyor. God Of War eskisi gibi değil, çünkü değişim kaçınılmazdır ve karakterler olgunlaşır, iyi hikayeler bu temele dayanır (çoğu). Tanrıları bir bir kahvaltı niyetine kesen ana karakter intikamın ve öfkenin yıkımdan başka bir şey getirmediğini görür ve bu yüzden kendi kendisini sürgüne gönderir, yeni bir başlangıç yaparak kendisinden sonra gelecek olan oğlunun aynı hırs ve öfkenin tutsağı olmaması için elinden gelen her şeyi yapmaya çalışır.

    Oyun içerisinde de bu döngü iyi belirtiliyordu aslında.

    “Cycle ends now” sözü ile aynı anlamda kullanılmadan Zeus’a gönderme bile vardı sonlara doğru.

    Bence gerekliydi, ortaya çıkan şeyi gördükten sonra da iyi ki oldu dedirtti.

Söyleyeceklerin mi var? Kayıp Rıhtım Forum'a gel ve sen de yorum yap!

15 cevap daha var.

“Black Mirror: Bandersnatch” Filmine Spoiler’sız Video İncelemesi

B: The Beginning – İki Ayrı Telden Saz Çalan İki Farklı Konsept