2018’in En İyi Oyunları

11. Yıl Şenliklerimize geleneksel "Yılın Oyunları" dosyamızla devam ediyoruz. İşte 2018 yılı içerisinde hayali jetonlarımızı en çok harcadıklarımız!

Unavowed

Acaba ana karakter olarak polis yerine barmen seçseydim daha mı iyi olurdu? Barmen dediğin insanların dilinden daha iyi anlar, belki o zaman şu binaya tatlı dil kullanarak girebilirdim. Ya da karakterim erkek değil de kadın olsa daha mı iyi olurdu ki? Görevde yanıma hayaletlerle konuşan Logan’ı almadığım için pişmanım, şu ara sokaktaki hayaletin derdi neydi ki? Ama büyücü Eli’yi almasam bu sefer de alev alev yanan şu adamı söndürmem mümkün olmayacaktı, belki de doğru yapmışımdır…

Normalde bu tür cümleleri rol yapma oyunlarında kurmamız çok normal ama hiç klasik bir macera oyununda bu kadar ikilemde kalınabileceği aklınıza gelir miydi? Unavowed, standart point & click macera türüne rol yapma öğelerini öyle başarılı bir şekilde yedirmişti ki neredeyse attığım her adımda “şöyle mi olsaydı, of yoksa şöyle mi yapsaydım, bunu yapsam ne olacaktı acaba” diye sorarken buldum kendimi.

Ve bu gerçekten de güzel bir şey.

Şunu kabul etmek lazım, point & click macera türü gelişmeye çok açık bir tür değil. Olmasın da zaten. Ben ekranın aşağısındaki kelime seçeneklerini görmediğim oyunlara bile zor alışmış, acayip gelenekçi biriyim aslında. Ancak mekanik olarak değil de, yapı olarak türe bu tür yenilikler getiren oyunları da cidden takdir ediyorum. Son yılların yükselen değeri Wadjet Eye Games ve Dave Gilbert’ın Unavowed ile yaptığı da tam olarak bu.

Ana karakterin farklı mesleklerden olabilmesi ve bunun bulmaca çözümlerini doğrudan etkilemesi, görevlerde yanımıza aldığımız iki yardımcıyla olan diyaloglarımız, bu seçimin oyuna farklı bir çehre kazandırması, sürekli olarak karşımıza çıkan ve ahlaki açıdan gri olarak nitelendirebileceğimiz karar alma anları ve oyunun sonunda o ana kadar verdiğimiz tüm kararların nasıl müthiş biçimde bir araya geldiğini görebilmemiz Unavowed’u yılın en özel oyunlarından biri haline getirdi. Hem grafikleri de bol renkli ve bol pikselli, daha ne ister ki bir macera oyunu hastası?

GÖZ ATIN  Frostpunk: Post Apokaliptik Bir Buzul Cehenneminde Hayatta Kalmak

Dave Gilbert ve Wadjet Eye’ın ileride karşımıza nasıl sürprizlerle çıkacağını cidden merak ediyorum.

– Eser Güven

  • 30
    Shares
Sayfalar: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25

2018’in En İyi Oyunları için 18 yorum

  1. Gurlino dedi ki:

    Nefis bir derleme. Teşekkürler emek veren herkese.

    2018’in oyun anlamında bizi memnun ettiğinin güzel bir kanıtı aynı zamanda.


  2. mit dedi ki:

    Oyun anlamında gerçekten de dolu dolu bir yıl oldu. Aynı anda 3-4 tane yılın oyunu adayı göremiyorduk nicedir.

    Bu vesileyle ben de başta sevgili Can Arabacı ve Eser Güven olmak üzere hem forum üyelerimizden hem de takipçilerimizden dosyaya katkıda bulunan herkese bir kez daha teşekkür ederim :slight_smile:


  3. Agape dedi ki:

    Dosya güzel olmuş. Emeği geçen herkese teşekkürler. Birkaç tane oyun gözüme takıldı. Boş bir zamanda güzelce videolarına bakacağım.

    Ufak bir not: Bu tip başlık içinde sekmelerle ulaşılan konuları forumdan okuyamıyoruz. Gönderinin tamamını göster dediğimizde incelemeler gelmiyor. Portaldan okumak zorunda kalıyoruz. Forum ekranından okuyabilsek hoş olurdu.


  4. Büyük oyunlardan yalnızca Detroit ve Gow’u oynamaya fırsatım oldu, ikisi de muazzam oyunlardı. Ps4 özel oyunları bir şekilde beni kendilerine bağlamayı beceriyor, sırada The last guardian ve Shadow of the colossus var. :buyucu:


  5. Vargr dedi ki:

    Bence olay markanın tamamen değişmesi değil. Tabi ticari kaygının da bu spesifik oyun ve oynanışın değişmesinde etkili olduğunu göz ardı edemeyiz ama temel değişikliğin nedeninin bu yüzden gerçekleştiğini düşünmüyorum.

    Cory Barlog, Kinda Funny podcast’i içerisinde “Biz God Of War’ı üniversite yıllarında geliştirmeye başladığımızda kendi karakterlerimiz ilk seride olan Kratos ile paralel idi. Sabırsız, küfürbaz, fevri ve daha çok metal müziğe yatkın vur, kır, parçala metodu ile geliştirmek istedik çünkü bizi yansıtıyordu” tarzında bir yorumda bulunmuştu. Ardından takım içerisinde olan çoğu kişinin büyüdüğünü ve kendi çocukları olduğunda bu gelişmenin onları etkileyerek daha da “olgunlaştıklarına” değiniyordu.

    Serinin bu değişimi bence tam da bu yüzden organik hissettiriyor. God Of War eskisi gibi değil, çünkü değişim kaçınılmazdır ve karakterler olgunlaşır, iyi hikayeler bu temele dayanır (çoğu). Tanrıları bir bir kahvaltı niyetine kesen ana karakter intikamın ve öfkenin yıkımdan başka bir şey getirmediğini görür ve bu yüzden kendi kendisini sürgüne gönderir, yeni bir başlangıç yaparak kendisinden sonra gelecek olan oğlunun aynı hırs ve öfkenin tutsağı olmaması için elinden gelen her şeyi yapmaya çalışır.

    Oyun içerisinde de bu döngü iyi belirtiliyordu aslında.

    “Cycle ends now” sözü ile aynı anlamda kullanılmadan Zeus’a gönderme bile vardı sonlara doğru.

    Bence gerekliydi, ortaya çıkan şeyi gördükten sonra da iyi ki oldu dedirtti.


2018’in En İyi Oyunları

11. Yıl Şenliklerimize geleneksel “Yılın Oyunları” dosyamızla devam ediyoruz. İşte 2018 yılı içerisinde hayali jetonlarımızı en çok harcadıklarımız!

  • 30
    Shares

 

 

Başa dönün
Daha fazla Dosya, Liste, Oyun
Bilimkurgunun Kısa Tarihi

Bilimkurgu edebiyatı sonsuz bir derya. Gelin bu zaman çizelgesiyle kimi önemli satır başlıklarını yeniden hatırlayalım....

Kapat