2018’in En İyi Oyunları

11. Yıl Şenliklerimize geleneksel "Yılın Oyunları" dosyamızla devam ediyoruz. İşte 2018 yılı içerisinde hayali jetonlarımızı en çok harcadıklarımız!

Detroit: Become Human

İlk oyunu The Nomad Soul’u bir kenara koyarsak, Quantic Dream’in aynı formülü yıllardır kullanarak başarılı olabilen nadir stüdyolardan birisi olduğunu söylemek mümkün. Stüdyo ilk önce Fahrenheit’la hepimizi etkiledi, Heavy Rain’le kendine hayran bıraktı, ardından Beyond Two Souls’la (bir kesimi üzse bile) çok başarılı bir satış rakamı yakaladı. Geçen sene de karşımıza Detroit: Become Human’la çıktılar ve tartışmasız olarak yılın en iyi oyunlarından birine imza attılar.

Detroit, robotların insan gibi bir bilince sahip olduğu fakat ikinci sınıf vatandaş muamelesi gördükleri bir dünyada geçiyor. Oyun bu dünyada yaşayan 3 android karakteri kontrolümüze sunuyor. Polis departmanında çalışan Connor, ev hizmetçisi olarak satın alınan Kara ve bir ressamın âdeta oğlu gibi gördüğü Markus. Karakterleri bu şekilde tanımlamak istedim çünkü davranışlarını ve kişiliklerini bizim oynayış şeklimiz belirliyor. Örneğin Connor karakterini âdeta Terminator gibi bir görev adamı da yapabilirsiniz, varlığını anlamaya çalışan daha sorgulayıcı bir karakter de. Oyun bu çeşitliliği hem sunum olarak hem de sonuçlandırmasıyla iyi bir şekilde sağlıyor. Her zaman yardımsever, dürüst bir şekilde oynamak yerine düşünerek davranmanızı istiyor. Aksi halde Dualshock 4’ü kırma isteği uyandıracak kadar acı bir şekilde cezalandırılmanız mümkün. Buradan da karakterleri içselleştirmenin ne kadar olası olduğunu söyleyebiliriz.

Oyunun övülmeyi hak eden bir diğer noktası Asimov esintileri. Aslında son yıllarda yapay zekâ ve androidler üzerine çok fazla eser çıktı fakat Detroit özellikle Asimov’dan bir şeyler kapmış gibi geliyor. Robot serisindeki Çelik Mağaralar’a yakın sahneler görmek beni çok memnun etti. Özellikle de böylesine tatmin edici grafiklerle birlikte. Bu iyi grafiklerin üstüne bazen çok iyi, bazen ortalama bulduğum sinematikler de iyi bir etki yaratıyor. Tabii bu noktada unutulmaması gereken bir şey var, o da müzikler.

GÖZ ATIN  Witcher: Bazı Şeyler Biter, Bazı Şeyler Başlar | Kısım 1

Müzik kısmının özel olarak bir övgü hak ettiğini düşünüyorum. Hatta The Game Awards 2018’de oyuna bu konuda haksızlık yapıldığını bile söyleyebilirim. Yazının başında üç android karakteri kontrol ettiğimizi söylemiştim. Quantic Dream bu üç karakter için üç farklı besteci seçmiş. Her biri sadece tek bir karakter üzerine çalışmış ve bu oyun dünyasında eşine rastlamadığım bir deneme. Deneme olmasına rağmen de kesinlikle amacına ulaşmış bir fikir. Connor’un besteleri ritim ve elektronik odaklı, Kara’nınkiler başta klasik olmak üzere daha dramatik temalar içeriyorken Markus’unkiler ise Blade Runner’dan çıkmışçasına karanlık ve epik temalara sahip. Müzikler böylesine çeşitli olmasına rağmen uyum içerisinde çalıyor. Hakkı yeniyor, hem de çok.

Detroit Become Human böyle bir oyun işte. Bu kadar övgüye rağmen elbette azımsanamayacak zayıf yanları da var. Bunların başında da hikâyedeki ana kötünün iyi işlenmemesi, Kara’nın rolünün diğer iki karaktere kıyasla az kalması, yönetmenlikte bazı tutarsızlıklar gibi şeyler var. Fakat artıları bunları kapatacak kadar fazla. Belki bir Heavy Rain değil fakat mutlaka oynanmalı.

– Barışcan “JCDenton” Bozkurt

  • 29
    Shares
Sayfalar: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25




2018’in En İyi Oyunları için 18 yorum

  1. Nefis bir derleme. Teşekkürler emek veren herkese.

    2018’in oyun anlamında bizi memnun ettiğinin güzel bir kanıtı aynı zamanda.


  2. mit dedi ki:

    Oyun anlamında gerçekten de dolu dolu bir yıl oldu. Aynı anda 3-4 tane yılın oyunu adayı göremiyorduk nicedir.

    Bu vesileyle ben de başta sevgili Can Arabacı ve Eser Güven olmak üzere hem forum üyelerimizden hem de takipçilerimizden dosyaya katkıda bulunan herkese bir kez daha teşekkür ederim :slight_smile:


  3. Agape dedi ki:

    Dosya güzel olmuş. Emeği geçen herkese teşekkürler. Birkaç tane oyun gözüme takıldı. Boş bir zamanda güzelce videolarına bakacağım.

    Ufak bir not: Bu tip başlık içinde sekmelerle ulaşılan konuları forumdan okuyamıyoruz. Gönderinin tamamını göster dediğimizde incelemeler gelmiyor. Portaldan okumak zorunda kalıyoruz. Forum ekranından okuyabilsek hoş olurdu.


  4. Büyük oyunlardan yalnızca Detroit ve Gow’u oynamaya fırsatım oldu, ikisi de muazzam oyunlardı. Ps4 özel oyunları bir şekilde beni kendilerine bağlamayı beceriyor, sırada The last guardian ve Shadow of the colossus var. :buyucu:


  5. Vargr dedi ki:

    Bence olay markanın tamamen değişmesi değil. Tabi ticari kaygının da bu spesifik oyun ve oynanışın değişmesinde etkili olduğunu göz ardı edemeyiz ama temel değişikliğin nedeninin bu yüzden gerçekleştiğini düşünmüyorum.

    Cory Barlog, Kinda Funny podcast’i içerisinde “Biz God Of War’ı üniversite yıllarında geliştirmeye başladığımızda kendi karakterlerimiz ilk seride olan Kratos ile paralel idi. Sabırsız, küfürbaz, fevri ve daha çok metal müziğe yatkın vur, kır, parçala metodu ile geliştirmek istedik çünkü bizi yansıtıyordu” tarzında bir yorumda bulunmuştu. Ardından takım içerisinde olan çoğu kişinin büyüdüğünü ve kendi çocukları olduğunda bu gelişmenin onları etkileyerek daha da “olgunlaştıklarına” değiniyordu.

    Serinin bu değişimi bence tam da bu yüzden organik hissettiriyor. God Of War eskisi gibi değil, çünkü değişim kaçınılmazdır ve karakterler olgunlaşır, iyi hikayeler bu temele dayanır (çoğu). Tanrıları bir bir kahvaltı niyetine kesen ana karakter intikamın ve öfkenin yıkımdan başka bir şey getirmediğini görür ve bu yüzden kendi kendisini sürgüne gönderir, yeni bir başlangıç yaparak kendisinden sonra gelecek olan oğlunun aynı hırs ve öfkenin tutsağı olmaması için elinden gelen her şeyi yapmaya çalışır.

    Oyun içerisinde de bu döngü iyi belirtiliyordu aslında.

    “Cycle ends now” sözü ile aynı anlamda kullanılmadan Zeus’a gönderme bile vardı sonlara doğru.

    Bence gerekliydi, ortaya çıkan şeyi gördükten sonra da iyi ki oldu dedirtti.


2018’in En İyi Oyunları

11. Yıl Şenliklerimize geleneksel “Yılın Oyunları” dosyamızla devam ediyoruz. İşte 2018 yılı içerisinde hayali jetonlarımızı en çok harcadıklarımız!

  • 29
    Shares

 

 

Başa dönün
Daha fazla Dosya, Liste, Oyun
Bilimkurgunun Kısa Tarihi

Bilimkurgu edebiyatı sonsuz bir derya. Gelin bu zaman çizelgesiyle kimi önemli satır başlıklarını yeniden hatırlayalım....

Kapat