in , ,

2018’in En İyi Oyunları

11. Yıl Şenliklerimize geleneksel “Yılın Oyunları” dosyamızla devam ediyoruz. İşte 2018 yılı içerisinde hayali jetonlarımızı en çok harcadıklarımız!

Far Cry 5

Far Cry serisinin beşinci oyunu, logosunun altındaki beş yıldızı fazlasıyla hak ediyor. Serinin son bölümünde, bu sefer ABD’nin Montana eyaletindeki hayalî diyar Hope County’de, silahlı terör milis kuvveti, sapkın Project at Eden’s Gate tarikatına karşı savaşıyoruz. Belirli bir dine ait olsa da, her sapkın tarikat gibi kendine has kuralları olan, “günah,” “pişmanlık,” “tövbe” ve “günah çıkarma” kavramlarını sadistçe yaptırımlarla sağlayan, “Evet’in gücü” sloganıyla otoriteye koşulsuz itaati buyuran bu tarikat, sadece karşıt haricilere değil, kendi üyelerine bile sadistçe davranan bir oluşum.

Far Cry 5’in konu edindiği, cesur sayılabilecek toplumsal boyutunu derinleştiren bu fundamentalizm eleştirisi daha oyun başlar başlamaz yakalıyor oyuncuyu: Oyunun açılış sahnesiyle birlikte gerilime tezelden dâhil oluyor ve tarikat lideri Joseph Seed’i tutuklamaya gittiğimiz Hope County’de müritlerin kendilerini feda ederek karşı gelmesiyle bölgede mahsur kalıyoruz. Hope County’nin haritası, Joseph Seed’in üç kardeşinin yönetimindeki üç bölgeye ayrılıyor. Bizse bu koca “açık dünya”da görevden göreve atanıp oradan oraya koşturuyor ve FPS olarak kendimizi, yeni silahlar dâhil olmak üzere onca mühimmatı nereye sığdırdığımızı sorgulamayacak kadar oyunun engin gerçekliğine kaptırıyoruz. Oyunun engin dünyasını daha da genişleten Co-Op ve Arcade özellikleri ise cabası.

Hâlimizden ziyadesiyle hoşnutuz; iyi bir oyundan beklediği üzere, içinde layıkıyla kaybolduğumuz oyunlara bayılıyoruz.

– Onur Özgüner

Oyla!

18 Yorum BULUNUYOR


  1. Avatar for Gurlino Gurlino dedi ki:

    Nefis bir derleme. Teşekkürler emek veren herkese.

    2018’in oyun anlamında bizi memnun ettiğinin güzel bir kanıtı aynı zamanda.

  2. Avatar for mit mit dedi ki:

    Oyun anlamında gerçekten de dolu dolu bir yıl oldu. Aynı anda 3-4 tane yılın oyunu adayı göremiyorduk nicedir.

    Bu vesileyle ben de başta sevgili Can Arabacı ve Eser Güven olmak üzere hem forum üyelerimizden hem de takipçilerimizden dosyaya katkıda bulunan herkese bir kez daha teşekkür ederim :slight_smile:

  3. Avatar for Vargr Vargr dedi ki:

    Bence olay markanın tamamen değişmesi değil. Tabi ticari kaygının da bu spesifik oyun ve oynanışın değişmesinde etkili olduğunu göz ardı edemeyiz ama temel değişikliğin nedeninin bu yüzden gerçekleştiğini düşünmüyorum.

    Cory Barlog, Kinda Funny podcast’i içerisinde “Biz God Of War’ı üniversite yıllarında geliştirmeye başladığımızda kendi karakterlerimiz ilk seride olan Kratos ile paralel idi. Sabırsız, küfürbaz, fevri ve daha çok metal müziğe yatkın vur, kır, parçala metodu ile geliştirmek istedik çünkü bizi yansıtıyordu” tarzında bir yorumda bulunmuştu. Ardından takım içerisinde olan çoğu kişinin büyüdüğünü ve kendi çocukları olduğunda bu gelişmenin onları etkileyerek daha da “olgunlaştıklarına” değiniyordu.

    Serinin bu değişimi bence tam da bu yüzden organik hissettiriyor. God Of War eskisi gibi değil, çünkü değişim kaçınılmazdır ve karakterler olgunlaşır, iyi hikayeler bu temele dayanır (çoğu). Tanrıları bir bir kahvaltı niyetine kesen ana karakter intikamın ve öfkenin yıkımdan başka bir şey getirmediğini görür ve bu yüzden kendi kendisini sürgüne gönderir, yeni bir başlangıç yaparak kendisinden sonra gelecek olan oğlunun aynı hırs ve öfkenin tutsağı olmaması için elinden gelen her şeyi yapmaya çalışır.

    Oyun içerisinde de bu döngü iyi belirtiliyordu aslında.

    “Cycle ends now” sözü ile aynı anlamda kullanılmadan Zeus’a gönderme bile vardı sonlara doğru.

    Bence gerekliydi, ortaya çıkan şeyi gördükten sonra da iyi ki oldu dedirtti.

Söyleyeceklerin mi var? Kayıp Rıhtım Forum'a gel ve sen de yorum yap!

15 cevap daha var.

“Black Mirror: Bandersnatch” Filmine Spoiler’sız Video İncelemesi

B: The Beginning – İki Ayrı Telden Saz Çalan İki Farklı Konsept