in , ,

2018’in En İyi Oyunları

11. Yıl Şenliklerimize geleneksel “Yılın Oyunları” dosyamızla devam ediyoruz. İşte 2018 yılı içerisinde hayali jetonlarımızı en çok harcadıklarımız!

Frostpunk

Frostpunk kaynak yönetimi ve hayatta kalma temaları söz konusu olduğunda 2018 senesine açık ara damgasını vuran oyunlardan biri. This War of Mine ile kendilerine hatırı sayılır bir hayran kitlesi edinen 11 bit Studios, başarılarının devamını Frostpunk ile getirdi.

1886 yılında gerçekleşen buz devri kıyameti sonrasını konu alan Frostpunk, karla kaplı bir dünyada yaşamı devam ettirmek için çalışan bir grup insanın hikayesini anlatıyor. Dünya üzerinde kalan son şehrin yönetimiyse bizim, oyuncunun ellerinde. Şehrin ortasına yerleştirilmiş devasa ısıtma sisteminin etrafında dairesel bir şekilde büyüttüğümüz şehrin yakıt seviyesini ayarlamak, işçiler için konut kurmak, yol yapmak, sağlık merkezleri açmak, yemek bulmak, pişirmek ve aklınıza gelebilecek daha pek çok kararı vermek bize düşüyor. Geçtiği seneler söz konusu olduğunda, buhar çağı fantazi elementlerini başarılı bir şekilde harmanlayan oyunun birden fazla sonu da bulunuyor. Hikaye dışında, kaybedene kadar devam edebileceğiniz sonsuz geceler moduyla da oyunun başında saatler harcamamak mümkün değil. Ayrıca düzenli olarak güncellenen Frostpunk, uzun bir aradan sonra tekrar dönebileceğiniz, yepyeni keşiflerle karşılaşabileceğiniz bir oyun olarak 2018’in son günlerinde dahi etkisini korumaya devam ediyor.

– Ece Gürkan

Oyla!

18 Yorum BULUNUYOR


  1. Avatar for Gurlino Gurlino dedi ki:

    Nefis bir derleme. Teşekkürler emek veren herkese.

    2018’in oyun anlamında bizi memnun ettiğinin güzel bir kanıtı aynı zamanda.

  2. Avatar for mit mit dedi ki:

    Oyun anlamında gerçekten de dolu dolu bir yıl oldu. Aynı anda 3-4 tane yılın oyunu adayı göremiyorduk nicedir.

    Bu vesileyle ben de başta sevgili Can Arabacı ve Eser Güven olmak üzere hem forum üyelerimizden hem de takipçilerimizden dosyaya katkıda bulunan herkese bir kez daha teşekkür ederim :slight_smile:

  3. Avatar for Vargr Vargr dedi ki:

    Bence olay markanın tamamen değişmesi değil. Tabi ticari kaygının da bu spesifik oyun ve oynanışın değişmesinde etkili olduğunu göz ardı edemeyiz ama temel değişikliğin nedeninin bu yüzden gerçekleştiğini düşünmüyorum.

    Cory Barlog, Kinda Funny podcast’i içerisinde “Biz God Of War’ı üniversite yıllarında geliştirmeye başladığımızda kendi karakterlerimiz ilk seride olan Kratos ile paralel idi. Sabırsız, küfürbaz, fevri ve daha çok metal müziğe yatkın vur, kır, parçala metodu ile geliştirmek istedik çünkü bizi yansıtıyordu” tarzında bir yorumda bulunmuştu. Ardından takım içerisinde olan çoğu kişinin büyüdüğünü ve kendi çocukları olduğunda bu gelişmenin onları etkileyerek daha da “olgunlaştıklarına” değiniyordu.

    Serinin bu değişimi bence tam da bu yüzden organik hissettiriyor. God Of War eskisi gibi değil, çünkü değişim kaçınılmazdır ve karakterler olgunlaşır, iyi hikayeler bu temele dayanır (çoğu). Tanrıları bir bir kahvaltı niyetine kesen ana karakter intikamın ve öfkenin yıkımdan başka bir şey getirmediğini görür ve bu yüzden kendi kendisini sürgüne gönderir, yeni bir başlangıç yaparak kendisinden sonra gelecek olan oğlunun aynı hırs ve öfkenin tutsağı olmaması için elinden gelen her şeyi yapmaya çalışır.

    Oyun içerisinde de bu döngü iyi belirtiliyordu aslında.

    “Cycle ends now” sözü ile aynı anlamda kullanılmadan Zeus’a gönderme bile vardı sonlara doğru.

    Bence gerekliydi, ortaya çıkan şeyi gördükten sonra da iyi ki oldu dedirtti.

Söyleyeceklerin mi var? Kayıp Rıhtım Forum'a gel ve sen de yorum yap!

15 cevap daha var.

“Black Mirror: Bandersnatch” Filmine Spoiler’sız Video İncelemesi

B: The Beginning – İki Ayrı Telden Saz Çalan İki Farklı Konsept