Sahilde Yürüyüş Yaparken Tesadüf Eseri Dinozorlardan Bile Eski Bir Canlının Fosiline Rastladı

Dinozorlardan bile daha eski bir tarihe ait olduğu düşünülen canlı fosili tesadüf eseri bulundu. Kanadalı öğretmen, keşfe köpeğiyle sahilde dolaşırken imza attı.

Dinozorlardan Bile Eski Canlı Fosili Tesadüfen Bulundu

Dinozorlardan öncesine tarihlenen bir canlının fosili tesadüfen gün yüzüne çıkartıldı. Kanada’da, köpeğiyle yürüyüşe çıkan lise öğretmeni ilginç ve nadir rastlanan bir keşfe imza attı.

Bir lise öğretmeni olan Lisa St. Coeur Cormier, Kanada’nın Prince Edward Adası’ndaki evinin yakınında köpeğiyle gezinirken gözüne bir şey takıldı. Yürüyüş sırasında sık sık deniz camı bulan 36 yaşındaki Cormier, buluşunu şu şekilde anlattı:

“Yaklaşık iki metre uzunluğunda tuhaf şekle sahip bir şey gördüm. Yakından bakınca bir göğüs kafesi olduğunu fark ettim. Ve bunun etrafında bir omurga ve bir kafatası vardı.”

Dinozorlardan Bile Eski Canlı Fosili

Eskiden ortaokul fen bilgisi öğretmeni olan Cormier, bulduğu şeyin bir fosil olduğunu hemen anladı. Ama ne kadar nadir ve yaşlı olduğunu ya da o gün yaptığı keşiften gelişecek heyecanı asla hayal etmemişti.

Nova Scotia’dan bir jeolog ve paleontolog olan John Calder, fosilin muhtemelen yaklaşık 300 milyon yaşında olduğunu, artık var olmayan bir türden geldiğini söyledi. Bu keşifte yer alan fosilin, dinozorların yaklaşık 200 milyon yıl önce dünyayı dolaştığı Jura döneminden de önce olduğuna işaret ediyor.

Dinozorlardan Bile Daha Eski Olan Canlının Kimliğini Belirlemek 1 Yıldan Fazla Sürebilir

Dinozorlardan Eski Canlı Fosili

Calder fosil hakkında “Bu döneme ait çok fazla örnek yok, bu yüzden inanılmaz bir keşif olma özelliğini taşıyor,” dedi. Bunun gibi keşiflerin 50 ya da 100 yılda bir ortaya çıktığını belirten Calder, fosilin yaşam ağacında türünün tek örneği olabileceğini de sözlerine ekledi.

Daha önce Dünya’da dolaşan yaratıklar büyük ölçüde köpekbalıkları, kemikli balıklar, eklembacaklılar, amfibiler, sürüngenler ve sinapslardı. Sahilde bulunan fosilin boyu iki metreden uzun, yani o dönem yaşayan canlılara oranla küçük. Yine de araştırmacıların dinozorlardan çok önce yaşadığını belirlemesine izin veren inanılmaz ayrıntılara sahip.

Calder’a göre bulunan fosil, sürüngenlerin amfibiyenlerden evriminin erken bir aşamasını işaret ediyor. Ayrıca bu canlının kimliğini keşfetmenin en az bir yıl süreceğini de söylüyor. Dinozorlar öncesine ait çok az fosil ortaya çıkarıldı. Bu yüzden sahilde bulunan fosilin tamamen yeni bir tür olabileceği düşünülüyor.

Dinozor Döneminden Eski Fosil

Cormier, bilim tarihinde bir iz bırakma şansı olduğu için bu nadir keşiften heyecan duyduğunu söyledi.

“300 milyon yaşında olabilecek bir şey bulduğumu düşünmek inanılmaz. Sanırım tek seferlik bir şey olacak, ama yürüyüşlerime ve deniz camı arayışıma devam edeceğim ve belki başka bir şey daha bulurum.”

Yapılan yeni keşif hakkında sizler neler düşünüyorsunuz? Sizce dinazorlar öncesi ne gibi canlılar dünyamızda geziniyordu? Yorumlarınızı Kayıp Rıhtım Forum’da bizlerle paylaşabilirsiniz.

Kaynak: Daily Mail