in ,

Antarktika Fosilindeki Gizem Çözüldü: 68 Milyon Yıllık Bir Yumurta

Antarktika kıtasında yıllar önce keşfedilen fosilin gizemi çözüldü. Çalışmalar fosilin 68 milyon yıllık bir deniz sürüngeni yumurtasına ait olduğunu gösterdi.

Antarktika Fosili Yumurta

2011’de Antarktika kıtasında çalışmalar gerçekleştiren bilim insanları, devasa büyüklükte bir fosile rastlamışlardı. Uzun süredir gizemi çözülmeyi bekleyen bu fosilin aslında 68 milyon yıllık bir sürüngen yumurtası olduğu ortaya çıktı.

Fosil 9 senedir bir Şili müzesinde sergileniyordu ancak çoğu arkeolog bu buluntu üzerinde çalışmak istemedi. Başlarda önemli gözükmeyen bu fosil üzerinde yapılan ilk çalışmalar onun bir yumurta olduğunu kanıtladı fakat bunun bir mamuta veya dinozora ait olduğu düşünülüyordu. Bir futbol topu büyüklüğündeki yumurta Japon bilim insanları tarafından “The Thing” (Şey) olarak anılmaya başlandı.

Antarktika Fosili Yumurta

Texas Üniversitesi adına çalışan bilim insanlarına göre bu fosil şimdiye kadar görülmüş en büyük yumuşak – kabuklu yumurtaydı. Yumurtanın içerisinde herhangi bir iskelete veya benzer bir yapıya rastlanılmadı. Bunun yanı sıra yumurtanın bir deniz yılanına veya sürüngene ait olduğundan emin olundu ve bu türün günümüzde artık var olmadığı anlaşıldı. Fosilin 68 milyon yıldan daha uzun bir süre önceye ait olduğu düşünülüyor.

Antarktika Fosili “The Thing” Şimdiye Dek Keşfedilmiş En Büyük Yumuşak – Kabuklu Yumurta Olma Özelliğini Taşıyor

Üniversitenin çalışanlarından Lucas Legendre yumurtanın etkileyiciliği hakkında Nature isimli bir dergiyle röportaj yaptı. Legendre konu hakkında şöyle konuştu:

“Bu derecede korunmuş yumuşak-kabuklu yumurta fosili bulmak oldukça nadir gerçekleşir. Bu yeni yumurta şu ana kadar keşfettiğimiz en büyük yumuşak kabuklu yumurta. Bu türden yumurtaların bu kadar büyük boyutlarda ulaşabildiğini hiç bilmiyorduk ve şimdi bu yumurtanın devasa bir deniz sürüngenine ait olduğu fikrini öne sürdüğümüze göre bu hayvanların üreme sürecine özel bir şekilde göz atabiliriz.”

Antarktika Fosili Yumurta

Fosil, yumuşak-kabuklu yumurtalar arasında en büyük olsa da sert-kabuklular arasında da ikinci sırada yer alıyor. Birincilik ise Madagaskar topraklarında yaşamış ve günümüzde yine nesli tükenmiş olan bir fil kuşunun yumurtasına ait. Bu sürüngen yumurtasını özel kılan başka bir yönü ise kabuğunun incecik olmasının yanı sıra dışını canlılığı hâlâ görülebilen bir dokunun kaplaması.

Bilim insanları bu yumurtayla dahi nesli tükenmiş bir tür hakkında onlarca şey keşfedebilecekler. Ancak hepsinin temennisi içerisinde embriyo kalıntısı da barındıran bir fosille karşılaşmak. Bu sayede çalışmalarında çığır açıcı keşiflerde bulunurken zihinlerine takılmış pek çok soruyu cevaplayabilecekler.

Fosil Yumurta

Siz bu keşfi nasıl karşılıyorsunuz? Konu hakkındaki görüşlerinizi Kayıp Rıhtım Forum’da bizlerle paylaşabilirsiniz.

* Viking Mezarı Keşfettiler: Evlerini Restore Eden Norveçli Aileye Dev Sürpriz

Kaynak: Rappler

Furkan Emir Aktaş

1999 Ankara doğumluyum. Çizgi romanlar, fantastik romanlar, bilgisayar oyunları özellikle ilgili olduğum alanlar. Hacettepe Üniversitesi'nin Amerikan Kültürü ve Edebiyatı bölümünde okumaktayım. 2013'ten beri serbest olarak bazı çizgi romanların ve çeşitli akademik makalelerin çevirilerini yapmaya devam ediyorum.

cursed 2. sezom iptal netflix