Güneş’i Karartarak İklim Krizini Durdurma Fikirlerine Bir Yenisi Eklendi: Ay Toprağını Uzaya Saçmak

Ay toprağından yararlanmayı planlayan bilim insanları, iklim krizinin yarattığı ekstrem sıcaklıkları Güneş’i karartarak hafifletmek istiyor.

Ay Toprağı ile Güneş Karartılabilir

Güneş’i karartarak atmosferdeki sera gazının neden olduğu ısınmanın önüne geçilebileceği düşünülüyor. Bilim insanlarının bu yolda önerdiği yeni fikir ise “Ay toprağını” atmosfere saçmaktan geçiyor.

İklim krizi ve değişikliği ile mücadele planı çerçevesinde bir süredir planlanan Güneş’i karatma fikri, astrofizikçiler tarafından ısı kaynağımızdan gelen radyasyonu engellemenin bir yolu olarak gösteriliyor. Hatta Amazon’un kurucusu Jeff Bezos’un da adının ilişkilendirildiği bu yöntem birçokları için artık kaçınılma gibi gözükse de, bazı araştırmacılar ise bu yöntemin kötü sonuçlar doğurabileceğini de düşünüyor. Tüm bunlara rağmen Güneş jeomühendisliği adı altında çalışmalar ilerlemeye devam ediyor.

Bugün için işler ters yönde ilerliyor. Güneş enerjisi oldukça sabit kalsa bile Dünya ısınıyor. Sıcaklıktaki bu artışın başlıca nedeni, atmosfere karbondioksit salan ve ısıyı hapseden fosil yakıtların yakılması. Karbondioksit emisyonlarında hızlı bir azalma olmazsa, önümüzdeki birkaç on yıl içinde sıcaklıkların sanayi öncesi seviyelerin 1,5 derece üzerine çıkacağı tahmin ediliyor. En kötü durum senaryoları, 2 ve hatta 3 dereceyi aşan sıcaklık artışlarını ön görüyor.

Buradaki temel düşünce, Güneş ışığının miktarını azaltarak paralel olarak atmosferdeki sera gazlarının neden olduğu ısınmayı da azaltmak. Bunun için atmosfere partiküller püskürtülecek ve bunun Dünya üzerindeki olumlu bir sonuç vermesi beklenecek. Bazılarına göre bu şekilde daha yaşanılabilir bir gezegende hayatımızı sürdürmeye devam edebiliriz.

Ay Toprağı ile Güneş Karartılabilir

Ay Toprağı ile Güneş Karartma Fikri Gerçek Olabilir

Ancak bazı bilim insanları ve uzmanlar da, atmosferi kurcalamanın hesaba katmadığımız ve hazırlıklı olmadığımız geri dönüşü olmayan değişikliklere yol açmasının da olasılık dahilinde olduğunu dile getiriyor. Peki karbon emisyonlarını azaltmadan iklim değişikliğini tersine çevirmenin bir yolu var mı? Ne yazık ki hayır.

Fakat şimdi yeni bir yöntem dillendiriliyor: Ya parçacıkları atmosfere bırakmak yerine onları uzaya bırakırsak? Biraz uzay mühendisliği yardımı alsak?

Kısa süre önce PLOS One adlı bilimsel iklim dergisinde yayımlanan yeni bir makalede, üç bilim insanı tam da bunu yapmak için bazı senaryoları incelediler. Eğer doğru konumda toz gibi yansıtıcı parçacıklar uzaya fırlatılabilirse, Güneş ışınları Dünya’ya daha az zarar verebilir. Ekip bilgisayar simülasyonlarını kullanarak bir olasılığın Ay toprağını kullanmak, onu uydumuzun yüzeyinden uzaya fırlatmak ve ana yıldızımızın geçici olarak kararmasını sağlamak olduğunu keşfetti.

Utah Üniversitesi’nde teorik astrofizikçi ve makalenin ilk yazarı olan Benjamin Bromley, üçlünün bir iklim çözümü geliştirmek için yola çıkmadıklarını ve iklim bilimci olmadıklarını belirtiyor. Aslında yaptıkları şey gezegenlerin nasıl oluştuğuna dair bir incelemeydi ve bu süreçte kendisi, bilgisayar bilimi öğrencisi Sameer Khan ve Smithsonian astrofizik gözlemevinden Scott Kenyon yeni bir şey keşfetmiş olduklarını fark etti.

Ay Toprağı ile Güneş Karartma Fikri

Ay Toprağı Güneş Işınlarının %2’sini Bloke Edebilir

Bromley yaptıkları araştırmayla ilgili olarak şunları söyledi:

“Gezegenlerin oluşumu çarpışmaları da içerir. Biz bu araştırmadan, uzaya püskürtülecek nispeten az bir toz miktarının yıldızın ışığını etkileyecek kadar uzun bir yol kat edebileceğini öğrendik. Bu da Ay toprağın Güneş’i karartmanın bir yolu olarak düşünmemizi sağladı.”

Teorik astrofizikçi, bu yöntemle XIV. Louis’in Fransa’da hüküm sürdüğü Küçük Buz Devri sırasında meydana gelen senaryoyu taklit edeceğini belirtiyor. Bunun için çok fazla toprağa ihtiyaç olacak. Ancak uzaya dağıldığı takdirde ışınların yaklaşık %1 veya %2’sini bloke ederek radyasyonunu azaltabilecek.

Makalenin yazarlarına göre böyle bir kalkan oluşturmak ve Güneş’i belli oranda karartmak için gereken toprağın ağırlığı ise yaklaşık olarak 11 milyon ton. Dünya’dan fırlatmak yerine Ay yüzeyinden fırlatmak ise, kütle çekim kuvvetiyle ilgili. Ay’ın kütle çekim kuvveti daha az olduğu için, Ay toğrağını kaldırmak için gezegenimize oranla çok daha az bir enerji gerekecek.

Ay Toprağı ile Güneş Karartma Fikri

Ay toprağı ile Güneş karartma hakkında sizler neler düşünüyorsunuz? Sizce böyle bir şey mümkün olabilir mi? Yorumlarınızı Kayıp Rıhtım Forum üzerinden bizlerle paylaşabilir, ayrıca tüm içeriklerimizden anında haberdar olmak adına bizi Google Haberler üzerinden takip edebilirsiniz.

Kaynak: Cnet

1. Avatar for Filizovski Filizovski dedi ki:

“Gezegenlerin oluşumu çarpışmaları da içerir. " mi? Ay toprağını kaldırmak için aya bir şey mi çarptırılacakmış yani

2. Avatar for OgulcanKara OgulcanKara dedi ki:

Elon Musk araba fırlatsın. :slight_smile:

3. Avatar for Nefrayto Nefrayto dedi ki:

Ben de okuduğumdan bunu anladım, maalesef :frowning:

4. Avatar for Nefrayto Nefrayto dedi ki:

Bunun gibi zihn-i sinir projeleri gördükçe; bazı bilim insanlarının kötücül amaçlar üreten ve uygulayan odaklar için, gerçekten de çalıştığına inanmaya başladım artık. Yahu karbon salınımını azaltacak elektrikle çalışan taşıtların kullanımın yayılması ve aynı zamanda fabrikaların filtrelerinin takılmasının uygulanması için kamuoyu oluşturmak, şirketlere ve hükümetlere yoğun baskı yapmak niye daha aktif hale getirilmiyor ? Hadi bu toplumsal - ekonomik- politik çeşitli nedenlerden dolayı tam yapılamaz diyelim, atmosferdeki fazla karbonu bir şekilde ayrıştırarak zararsız bileşenlere ayıracak teknolojiler üzerine neden odaklanılmıyor ? Atmosferin yapısıyla oynamak çok tehlikeli ne gibi sonuçlar doğuracağı hiç bilinmiyor, sizin yüzünüzden oluşacak büyük anomaliler nedeniyle milyarlarca insan durup dururken niçin ölsün ? Yoksa, “Animatrix (2003)” anime filmini izleyipte mi böyle bir şey uygulamaya karar verdiniz :sweat_smile:

5. Avatar for Lorien_archers Lorien_archers dedi ki:

Saitama’yı yollayın, bi hapşırsın yeter.

4 cevap daha var.