Londra Nehirleri

Ay Toprağından Oksijen Üretilebileceği Keşfedildi

Bilim insanları yaptıkları araştırmalar sonucunda, Ay toprağından oksijen ve su üretmenin mümkün olduğunu açıkladı.

Neil Armstrong ve Buzz Aldrin, 1969 yılında Ay’a ilk defa ayak basarken o zamanlar uzayla ilgili birçok konu sadece bilimkurgu filmleri ve kitaplarına yakıştırılıyordu. Ancak zaman değişti. İnsanlar artık Dünya’nın uydusu Ay ve hatta Mars için koloni planları kuruyor. Bunun önündeki en büyük engellerden birisi olan oksijen sorunu için ise her gün başka alternatifler aranıyor.

Ay, kuru ve tozlu olmasının yanı sıra; nefes alabilmemiz için oksijen barındıracak bir atmosfere de sahip değil. Ancak bilim insanları, bu konuda bir çözüm üretmek için gayret gösteriyorlar.

Daha önce NASA’nın gerçekleştirdiği operasyonlardan birisinde alınan örneklerden yola çıkarak, uydunun üstündeki ufalanmış toprak parçalarının bir miktar oksijen barındırdığını öğrenmiştik.

Regolit adını taşıyan materyal, Dünya’mızda da bulunan ve içinde toprak, kaya parçası vb. maddeler bulunduruyor.

Bu alınan örneklerdeki regolitin içinde %40 oranında oksijen mevcut.

Ay Toprağının Benzeri Üretilerek Üstünde Deneyler Yapıldı

İskoçya’da yer alan University of Glasgow’dan bir kimyager, bu regolit üzerine araştırmalar yapıyor.

Ay’daki materyalin üzerinde laboratuvar testi yapamayacaklarını ifade eden kimyager Beth Lomax, Dünya’daki benzer bir maddeyi kullanarak Ay’dakinin bir kopyasını ürettiklerini ifade etti.

Lomax, zorlu ayrıştırma adımlarını atlayarak materyalin elektrolizine geçtiler. 50 saatlik çalışma sonucunda, aydaki topraktan oksijen ve su üretmenin mümkünlüğü konusunda önemli adımlar atılmış oldu.

Dünya’nın uydusunda bulunan buzulların, bu yöntem sayesinde orada oksijen üretmek konusunda insanlığa yardım edilebileceği düşünülüyor.

GÖZ ATIN  Satürn, Keşfedilen Yeni Fırtınasıyla Gündemde