Bakterilerin Jet Yakıtı Olarak Kullanılabileceği Keşfedildi

Bakteriler, jet yakıtı olarak kullanılarak uzak gelecekte petrol bazlı yakıtların yerini alabilir. Bilim insanları ulaşımda kullanılan enerji için alternatif aramaya devam ediyor.

Bakteriler, Jet Yakıtı Olarak Kullanılabilir

Bakteriler, geleceğin jet yakıtları olarak kullanılabilir. Henüz uygulamada böyle bir şey olmasa da, ileride alternatif bir enerji kaynağı olarak petrol bazlı yakıtların yerini alabilirler.

Bilim insanları, halihazırda var olan enerji üretim araçları yerine farklı yollar arayışındalar. Her ne kadar elektrikli araçlar çoğalmaya başlasa da, dünya çapında petrolle çalışan araçların yanında hâlâ yetersiz sayıdalar. Bunun yanında özellikle uçaklar, petrolden elde edilen özel bir jet yakıtı ile havalanabiliyorlar. Yani yerdeki araçlar için elektrikli motorlar için çalışmalar devam etse de, uçaklar için bu seçenek şimdilik söz konusu değil. Bu nedenle fosil yakıtlara olan ihtiyaç devam ediyor.

Yine de araştırmacılar bu süreçte farklı yakıt türü aramaya devam ediyorlar. Son olarak bir grup bilim insanı, jetlere bakterilerden elde edilecek bir güç verilip verilemeyeceğini sorgulamaya başladı. Konu üzerine bir araştırma yapan bilim insanları, sonunda buldukları sonuçları Joule adlı bilim dergisinde yayımladılar.

Ekip tarafından yapılan açıklamaya göre, toprakta bulunan bazı bakterilerin jet yakıtı oluşturmada kullanılabilecek bir molekül yarattığı ortaya çıkarıldı. Söz konusu “yüksek enerjili” molekülün, bakterilerce yemek yedikleri sırada doğal yollarla üretildiği ve petrol gibi fosil yakıtlara oldukça benzer şekilde, karbon bazlı olduğu söylendi.

Bakteriler, Jet Yakıtı Olarak Daha Verimli Enerji Üretiyor

Bakteriler, Jet Yakıtı Olarak Kullanılabilir

Araştırmacılar, moleküllerin “poliketid sentazlar” diye bilinen bir grup enzimden kaynaklandığını keşfetti. Bu enzimlerin, hücrelerin içindeki kimyasal reaksiyonları kontrol edebildiği belirtiliyor. Üstelik bu enzimler kullanılarak, ihtiyaç duyulan moleküllerin toplu şekilde üretilebildiği de makalede belirtilen konular arasında yer aldı.

Bilim insanları, yaptıkları deney sırasında ürettikleri maddenin litre başına 50 megajul enerji içerdiğini açıkladı. Bu rakam oldukça iyi, çünkü benzinde litre başına yaklaşık 32 megajul var.

Deney sonuçları her ne kadar heyecan verici olsa da, şimdilik jetler için bu tür bir yakıtın kullanılabilme ihtimali oldukça az. Öncelikle çalışmayı yapan ekibin çalışma alanlarını genişletmesi ve yeterli yakıtı elde edebilmek için söz konusu bakteri üretimini nasıl büyüteceklerini bulmaları gerekiyor.

Yine de çalışmanın arkasındaki ekip, basın bildirisinde de belirttiği üzere, bakteriler tarafından üretilen bu yakıtın geleneksel fosil yakıtlar kullanmadan bir rokete güç verebilecek kadar güçlü olabileceğine inanıyor.

Bakterilerin yakıt olarak kullanılma olasılıkları hakkında sizler neler düşünüyorsunuz? Sizce bu yeni enerji üretim yöntemi gerçekten de petrol bazlı yakıtların yerini alabilir mi? Yorumlarınızı Kayıp Rıhtım Forum’da bizlerle paylaşabilirsiniz.

Kaynak: The Independent

1. Avatar for alper alper dedi ki:

Kurtuluş Projesi 2. :slight_smile:

Sonra vay efendim güneşimizi yediler, Mars’ ı meze yaptılar. Venüs’ü Hatay usulü zurna dürüm yaptılar demesinler. :slight_smile:

2. Avatar for Vordue Vordue dedi ki:

Görür görmez astrofaj geldi benim de aklıma :slight_smile:.

3. Avatar for anon6571210 anon6571210 dedi ki:

Bakteriye zam üstüne zam geldi. :grin:

Erşan Kuneri 2. Sezon Onayı Aldı: Cem Yılmaz ile Yola Devam

Erşan Kuneri 2. Sezon ile Devam Edecek: Netflix’ten Yeni Cem Yılmaz İşleri de Geliyor