Çernobil Bölgesinde Kuş Boyutunda Kelebek Tespit Edildi

Çernobil bölgesinde boyut olarak kuşu aratmayacak bir kelebeğe rastlandı. Kelebeğin Catocala fraxini türüne ait olduğu anlaşıldı.

Tarihin en korkunç kazalarından birisinin yaşandığı Çernobil bölgesinde, boyut olarak bir kuştan farkı olmayan bir kelebek tespit edildi.

Kelebekler renk renk olmalarıyla genellikle pozitif düşlerin hayvanları. Ancak kimi kelebek türleri insanı korkutabilecek renklerde ve boyutlarda olabiliyor. Çernobil’de görülen bu kelebek de kuşkusuz onlardan birisi.

Ukrayna’da bulunan Çernobil radyasyon ve ekolojik biyosfer rezervinde bir kuşla kıyaslanabilecek kadar büyük, nadir bir kelebek türü tespit edildi. Kelebeğe ait fotoğraf Çernobil Radyasyon ve Ekolojik Biyosfer Rezervi sayfasında paylaşıldı.

Rezervde görev alan bilim insanları, kelebeğin bir mutasyona uğramadığının altını çiziyor. Catocala fraxini türüne ait olan bu kelebek oldukça nadir bulunuyor.

Çernobil Bölgesinde Bulunan Catocala fraxini Türündeki Kelebek Neredeyse Bir Kuş Büyüklüğünde

Çernobil radyasyon ve ekolojik biyosfer rezervi uzmanları bilimsel adı Catocala fraxini olan mavi kurdela kelebeğinin görüntülerini kamuoyu ile paylaştı.

Araştırmacılar, Catocala fraxini’nin Ukrayna ve Avrupa bölgelerinde yaşayan, kanat boyunun 110 milimetreye kadar ulaşabilen; Avrupa’daki en büyük kelebek türü olduğunu açıkladı.

Çernobil Kelebek

Genellikle geceleri hareket eden Catocala fraxini, ışığa doğru uçmayı tercih ediyorlar. Kelebeği bulan araştırmacılar, yağmurların durmasından sonra mavi kurdela kelebeklerinin en sevdikleri ağaç türü olan kavak ağacı kenarında serbest bırakılacakları öğrenildi.

Boyut olarak insanı korkutan bir hacme sahip olan Catocala fraxini, dünyada ilk olarak 1758 yılında İsveçli bilim insanı Carl Linnaeus tarafından keşfedildi.

Peki siz bu kelebek türü hakkında ne düşünüyorsunuz? Fotoğraf gerçekten de büyüleyici değil mi? Yorumlarınızı Kayıp Rıhtım Forum’da bizimle paylaşabilirsiniz.

* * *

* Çernobil’de Yetişen Mantarlar Astronotları Kozmik Işınlardan Koruyabilir

Kaynak: Sputnik

GÖZ ATIN  Çernobil Orman Yangını Sonrası Bölgede Radyasyon Oranı 16 Kat Arttı

Ankara Üniversitesi Dil ve Tarih-Coğrafya Fakültesi, Türk Dili ve Edebiyatı Bölümü mezunuyum. 2016'dan beri serbest editörlük yapıyor, çeşitli internet siteleri ve dergiler için haber ve incelemeler kaleme alıyorum.

Çernobil Bölgesinde Kuş Boyutunda Kelebek Tespit Edildi için 2 yorum

1. alper dedi ki:

Bu kelebek alışılmamış olduğu için ürkütücü.

Olay Çernobil bölgesinde geçince dedim kazadan sonra mutasyon geçiren bir canlı türü mü var diye ama bilim insanları mutasyon değil demişler.

Çernobil Bölgesinde Kuş Boyutunda Kelebek Tespit Edildi