Çin, Uzaydaki ‘Gezegen Kolonileştirme Yarışına’ Katılmaya Hazırlanıyor

Çin, yakın gelecekte başlaması planlanan uzaydaki kolonileştirme yarışına hız kazandıracak bir projeye başlıyor.

Çin, Uzay Kolonisi Yarışına Hazırlanıyor

Çin, uzaydaki kolonileştirme yarışına hız kazandıracak bir projeye başlayacağını duyurdu. Çinli bilim insanları, evrendeki “yaşam alanımızı genişletmek” amacıyla özel bir uydu ile yaşanabilir ötegezegenler aramaya başlayacak. Görev, uzay tabanlı bir teleskopla Güneş Sistemi’nin ötesinde yaşanabilir gezegenleri aramada bir ilk olacak.

Yakın Yaşanabilir Ötegezegen Araştırması (Closeby Habitable Exoplanet Survey – CHES) olarak adlandırılan proje, Dünya’dan çok uzak olmayan 1.5 milyon kilometre uzaklıktaki L2 noktası olarak bilinen bir noktaya yerleştirilecek olan bir uzay teleskobunu kullanacak. Bu konum NASA’nın geçen yılın sonunda uzaya fırlattığı James Webb Uzay Teleskobu ile aynı konum.

Ocak ayında yayınlanan bir raporda iddialı bir beş yıllık plan açıklayan Çin, şu anda uzay programını genişletme sürecinde. Ancak bu planlar ilk açıklandığında Güneş Sistemi’nin sınırlarını keşfetme planlarını içeriyordu. CHES teleskobu açıklanan planlamaların ardından yaklaşık 32 ışıkyılı uzaklıkta ısı kaynağımıza benzer yaklaşık 100 yıldızı keşfetmeye başlayacak. Projeyi öneren gökbilimciler, Güneş Sistemi’nin dışında bulunan yaklaşık 50 Dünya benzeri ötegezegenin, ev sahibi yıldızların etrafındaki yaşanabilir bölgelerde keşfedilebileceğini umuyorlar.

Söz konusu proje için ön araştırmalar, Çin Bilimler Akademisi tarafından desteklenen birkaç Çin araştırma kurumundan bir ekip tarafından yürütüldü. Çin Bilimler Akademisi Mor Dağ Gözlemevi’nden profesör ve CHES misyonunun baş araştırmacısı Ji Jianghui, CGTN’ye verdiği demeçte şunları söyledi:

“Yakınlardaki yaşanabilir dünyaların keşfi, insanlık için büyük bir atılım olacak ve ayrıca insanların bu Dünya ikizlerini ziyaret etmelerine ve gelecekte yaşam alanımızı genişletmelerine yardımcı olacak.”

Çin, Uzay Kolonisi Yarışına Bilindik Bir Yöntemle Hazırlanıyor

Çin, Uzay Kolonisi Yarışına Hazırlanıyor

Teleskop, diğer gezegenleri bulmanın denenmiş ve test edilmiş bir yolu olan astrometri olarak bilinen bir yöntemi kullanarak diğer gezegenleri tespit etmeye çalışacak. Astrometri, bir yıldızı gözlemlerken etrafındaki diğer yıldızlara kıyasla ne kadar sallandığını, konumlarının ve hareketlerinin yüksek hassasiyetle hesaplanmasını içine alan bir gök bilimi dalı. Bir yıldız yalpalıyorsa, bu onun etrafında dönen bir gezegeni veya birden fazla gezegeni olduğunu gösteriyor. Çünkü bu gezegenler yıldıza küçük bir çekim kuvveti uyguluyor ve bu da onun hafifçe hareket etmesine neden oluyor. Bilim insanları, bu yöntemi ötegezegenlerin kütlesini de keşfetmek için kullanabilirler.

Şu anda hâlâ öneri aşamasında olan projenin kesin olarak gerçekleştirip gerçekleştirilmeyeceği önümüzdeki süreçte netlik kazanacak.

1990’lı yıllarda başlayan ötegezegen araştırmaları, hızla gelişen bir astronomi alanı olarak biliniyor. Şu ana dek Güneş Sistemi dışındaki bilinen dünyaların sayısı 5 bini aşmış durumda.

Gezegen kolonileştirme yarışının şimdiden başlamış olması konusunda sizler neler düşünüyorsunuz? Yorumlarınızı Kayıp Rıhtım Forum’da bizlerle paylaşmayı unutmayın.

Kaynak: News Week

1. Avatar for azizhayri azizhayri dedi ki:

Bütçe fazlası var mı? Var.
    Teknoloji var mı? Var.
    İnsan kaynağı deseniz fazlasıyla var. O zaman geç bile kalmışlar bu yarışa katılmakta.

Napoleon çekimleri ridley scott