Dünyanın En Büyük ve En Yaşlı T-Rex’i Bulundu

Kanada’nın Saskatchewan eyaletinde, dünyada bugüne kadar keşfedilen en büyük ve en yaşlı T-Rex iskelet fosili bulundu.

T rex iskeleti

Tyrannosaurus rex, namı diğer T-Rex çoğumuzun aşina olduğu bir dinozor türü. Filmler ile sevilen bu dinozor bilim adamlarını da şaşırtmaya devam ediyor: Yeni bulunan Tyrannosaurus rex iskeleti, şimdiye kadar bulunanlar arasındaki en büyük örnek oldu.

Science Daily‘nin haberine göre geçtiğimiz gün Alberta Üniversitesi paleontologları Kanada’da bulunmuş en büyük dinozor iskeleti bulgularını kamuoyu ile paylaştı. İşin ilginç yanı bu iskelet Tyrannosaurus rex ailesinin de en büyüğü! Saskatchhewan eyaletinin Prehistorik dönemlerinde, 66 milyon yıl önce yaşamış ve Scotty adı verilen bu canlı tam olarak 13 metre uzunluğunda.

Çalışmanın ana yürütücüsü, Biyolojik Bilimler Departmanında Doktora sonrası araştırmacısı Scott Persons bulgu hakkında şunları söyledi:
“Bu rexlerin de rexi. Tyrannosauruslar arasında boyutlar oldukça değişkenlik gösteriyor. Bazı bireyleri diğerlerine nazaran sırık gibi, bazılarıysa oldukça güçlü. Scotty güçlülere bir örnek. Bacaklarını, kalçalarını hatta omuzlarını detaylı bir şekilde ölçtüğümüzde Scotty’nin diğer T-Rex örneklerine göre daha hacimli olduğunu görüyoruz.”
Bacak kemikleri ölçüldüğünde canlıyken Scotty’nin 8800 kilo olduğu tahmin ediliyor. Bu da kendisini etobur dinozorlar arasındaki en ağırı haline getiriyor. Ayrıca kendisi akranlarından daha uzun da yaşamış, fazlasıyla yaşlı. Bir dinozorun yaşını kemiklerini kesip büyüme katmanlarını inceleyerek öğrenebilirsiniz. Ancak T-Rexlerin hızlıca olgunlaştıkları düşünüldüğünde tahmin ettiğiniz kadar da yaşlı bir dinozor değil. Scotty öldüğünde 30’larındaydı. Bu yine de kendisini en yaşlı T-Rrexlerden biri yapıyor.

Projenin boyutu da Scotty’nin ağırlığı kadar büyük oldu. İlk olarak 1991’de keşfedilen fosil sert kumtaşından ancak yıllar sonra çıkarılabilmiş. Bilim insanları Scotty’i daha yeni incelemeye başlayabildiler.

Scotty isminin nereden geldiğini soruyor olabilirsiniz. Dinozora takılan bu ad bulunuşunun üstüne kutlama niyetine açılan bir şişe skoç viskiden geliyor. Yeni arkadaşımızı Mayıs 2019′dan itibaren Royal Saskatchewan Müzesi’nde ziyaret edebilirsiniz.

Burak İpek

Özellikle bilimkurguya ve çizgi romanlara bayılır. Çizgi romanlara girişi Dylan Dog, bilimkurguya aşkı ise Dune serisi ile başladı. 7 yaşından beri bilgisayarla ve elektronik aletlerle iç içe yaşamayı seçerek göbeğini büyüttü. Düşüncelerini başkalarıyla tartışmak adına Kayıp Rıhtım’da yazılar yazıyor.

1. Avatar for LordKratos LordKratos dedi ki:

Arkadaş bu dinozorlar hiç Türkiye’ye uğramamış mı ? Yanı başımızda Moğolistan’da bile çıktı.

2. Avatar for Agape Agape dedi ki:

Biz onları öğütüp bina filan yapmışızdır vakti zamanında. :smiley:

3. Avatar for Sindella Sindella dedi ki:

Anadolu üçüncü jeolojik zamanda Tetis denizinden yükselen bir kara parçası. Üçüncü jeolojik zamanda dinozorlar da yok olmaya başlıyor. Yani bizden o zamanlara ait çıkabilecek fosiller deniz canlılarına ait. Uzun mesafe yüzmeyi seven bir T. Rex varsa onu bulabiliriz belki :smiley:

4. Avatar for LordKratos LordKratos dedi ki:

Neyse en azından Adıyamanda 65 milyon yıllık fosil bulunmuş içim rahatladı :smiley:

Game of Thrones The Last Watch

Game of Thrones Final Sezonunun Ardından Dev Bir Belgeselle Geliyor!

haftanin kitabi 103 mathilda