Florida Sahili Açıklarındaki Gizemli Mavi Delik Keşfedilecek

Bilim insanları Florida sahili açıklarındaki Amberjack adlı gizemli mavi deliği daha kapsamlı araştırmak için keşif seferi düzenliyor.

Florida Sahili Mavi Delik

Okyanusların derinlerinde keşfedilecek koca dünyalar var. Florida sahili açıklarında geçen yıl bulunan mavi delik de onlardan birisi. Araştırmacılar, yeni bir keşif görevi için hazırlık yapıyor.

Dünya’dan 384.400 km uzakta olmasına rağmen, Ay’ın yüzeyi hakkında, üzerinde yaşadığımız gezegenin okyanuslarının içeriğinden daha fazla bilgiye sahibiz. Özel dalış uzmanlığına sahip bir grup bilim insanı ve kâşif bu durumu değiştirmek istiyor.

Önümüzdeki ağustos ayında, Mote Marine Laboratuvarı, Florida Atlantic Üniversitesi, Georgia Teknoloji Enstitüsü ve ABD Jeoloji Araştırmacılığı üyelerinden oluşan bir ekip, Florida Körfezi kıyısındaki ‘mavi bir deliği’ keşfetmeye hazırlanıyorlar. ‘Mavi delikler’ deniz tabanının altında açılan su altı dübelleri olarak tanımlanıyor.

Florida Sahili Mavi Delik

Araştırmanın amacı, Florida sularında ve dünyada çeşitli yerlerde konumlanan, hakkında çok az şey bildiğimiz belgelenmiş doğa oluşumları olan “mavi delikler” hakkında daha fazla bilgi edinmek.

Bilim insanları, sığ bir delik olan Amberjack’i ilk olarak 2019 yılında fark etmişlerdi. Çünkü o bölgede fazlasıyla toplanan ve sürü halinde dolaşan bir tür köpekbalığı sürüsü dikkatlerini çekmişti. Sarasota’dan yaklaşık 48 km uzaklıkta konumlanan delik, suyun 34 metre altında bulunuyor ve 72 metre derinliğe kadar uzanıyor.

‘Amberjack deliğini’ keşfetmek, bilim insanlarının 17 su örneği ve 4 tortu çekirdeği toplamasına vesile oldu. Ayrıca, nesli tükenmekte bir tür olan iki ölü küçük testere diş balığını hâlâ sağlam buldular. Numunelerden birinde yapılan bir otopsiye dayanarak, suda düşük çözünmüş oksijenin bulunduğu kanıtlandı ve bu deliğin daha derin bir bölgesinde keşfedildi.

İçinde Mucizeler Barındıran Okyanus Olguları: Mavi Delikler

‘Mavi delikler’, çorak bir deniz tabanının ortasında, köpekbalıklarından deniz kaplumbağalarına, mercanlara ve süngerlere ve çok daha fazlasına kadar deniz canlılarını çeken ekolojik çeşitliliğin sıcak noktalarıdır.

Florida Sahili Mavi Delik

Deliklerdeki karbonat kimyası benzersizdir ve hakkında daha fazla bilgi edinmek isteyen bilim insanları, küresel karbon döngüsü ve iklim değişikliğine bağlı okyanus asitlenmesi hakkında iç görüleri öğrenmeyi umuyorlar.

Peki sizce yeni yapılacak olan yolculukta deliklerin içeriği hakkında ne gibi yenilikler ortaya çıkacak? Daha farklı su altı canlı yaşam formlarına rastlanılabilir mi? Fikirlerinizi bizimle Kayıp Rıhtım Forum’da paylaşabilirsiniz.

* 100 Milyon Yıldır Okyanusun Derinlerinde Uyuyan Mikroplar Canlandırıldı

Kaynak: CNN

Oğuzhan Karacaoğlan

Edebiyatın her türü ile haşır neşir, konsept sanat ve karakter tasarımı delisi. İngiliz Dili ve Edebiyatı öğrenimine devam eden arada bir kendi diyarlarında kaybolan en tazesinden bir yazar adayı.

aztek sarayı kalıntıları meksika