Fotosentez Yapabilen Suni Bir Yaprak Üretildi

Bilim insanları, fotosentezi taklit eden yapay bir yaprak geliştirdi. Yeni buluşla birlikte atmosfere ilave karbondioksit salınmadan enerji üretilebilecek.

Fotosentez

University of Cambridge’de bitkilerin su, karbondioksit ve güneşi kullanarak enerji ürettiği fotosentez işleminin bir benzerini yapabilen suni bir yaprak geliştirildi.

Günümüzde, fosil yakıtlardan sentez gazı olarak bilinen bir gaz üretilmekte. Ancak bilim insanları tarafından yapılan karbon nötr çözeltisi sonunda benzinin yerini alabilecek sürdürülebilir bir sıvı yakıt geliştirmek için kullanılabilir.

Profesör Erwin Reisner ve ekibi, cihazın atmosfere ilave karbondioksit salmamasını sağlamayı başardılar.

Cambridge’in Kimya Bölümünden araştırmanın kıdemli yazarı Profesör Reisner; sentez gazının kendisini duymamış olabileceğimizi ancak ancak her gün onu kullanarak yarattığımız ürünleri tükettiğimizi söyledi.

Yeni Teknolojiyle Birlikte Enerji Üretimi Tüm Mevsimlerde Çalışabilecek

Sürdürülebilir bir şekilde üretebilmek, küresel karbon döngüsündeki eksiğin kapatılmasında ve sürdürülebilir bir kimyasal ve yakıt endüstrisi kurulmasında kritik bir adım olabilir. Bilim insanları, kullandıkları malzeme ve katalizörlerin birleşimi nedeniyle yapay yaprağın geçmişte diğerlerinden farklı olarak sürdürülebilir olmasını sağladıklarını söylüyorlar. İşlem, güneş ışığını alan bitkilerde bulunan ve kobalttan yapılan bir katalizörle birleştirilen moleküllere benzer iki ışık soğurucu kullanılarak gerçekleştiriliyor.

Sudayken, bir ışık soğurucu oksijen üretmek için katalizörü kullanıyor. Diğeri ise karbondioksidi ve suyu, karbon monoksit ve hidrojene indirgeyen kimyasal reaksiyonu gerçekleştirerek sentez gazı karışımını oluşturuyor.

Dahası, yapay yaprak bulutlu günlerde dahi şafaktan alacakaranlığa kadar çalışabiliyor. Doktora öğrencisi ve Nature Materials dergisinde yayınlanan makalenin ilk yazarı Virgil Andrei, bu sayede teknolojinin yalnızca sıcak ülkelerde veya sadece yaz aylarında kullanılma kısıtlamasının olmadığını söyledi.

Ozan Ercan

2002 yılında İstanbul'da doğdum. Büyükçekmece Recep Güngör Anadolu Lisesi'nin dil bölümünden mezun oldum. Marmara Üniversitesi’nde Fransızca Öğretmenliği okuyor, günlerimi büyük oranda müzik dinleyerek ve kitap okuyarak geçiriyorum. Oscar Wilde ve That '70s Show seviyorum.

1. Avatar for LordKratos LordKratos dedi ki:

Bilimin bu ilerlemesi beni korkutuyor. Bir taraftan iyi diğer taraftan korkutucu.

Naomie Harris