Bir Biyoteknoloji Şirketi, Olağanüstü Özelliklere Sahip Genetiği Değiştirilmiş Ağaçlar Üretti

Genetiği değiştirilmiş ağaçlar ilk defa görücüye çıktı. Yeni bir girişim, iklim değişikliğine karşı önemli bir mücadeleyi ortaya koymaya hazırlanıyor.

Genetiği Değiştirilmiş Ağaçlar Üretildi

Tarihte ilk defa ABD ormanlarına genetiği değiştirilmiş ağaçlar dikildi. İklim kriziyle mücadele etmeyi hedefleyen bir biyoteknoloji şirketi, önemli bir devrimin eşiğinde olabilir.

Genetiği değiştirilmiş organizmalar tarım dünyasında sıklıkla adından söz ettirse de, doğrudan bir ağacın genetiğini değiştirmek oldukça yeni bir adım. Özellikle doğal karbon depoları olduğu düşünülen ağaçlar, fotosentez yolunu kullanarak karbondioksiti havadan çekerek köklerinde, dallarında ve yapraklarında depoluyorlar. Ancak bilindiği üzere bir ağacın olgunlaşması onlarca yıl alan bir süreç. Fakat her geçen gün daha da kötüye giden Dünya, artık bu kadar geniş bir zamana sahip değil.

Şimdi bu konuda nihayet bir çözümümüz olabilir. İklim kriziyle mücadeleyi hedef alan ABD’li biyoteknoloji şirketi Living Carbon, ürettikleri genetiği değiştirilmiş ağaçlar ile bu sorunun üstesinden gelmeyi hedefliyor.

Genetiği Değiştirilmiş Ağaçlar Üretildi

Mümkün olan en kısa sürede yakalayabildiğimiz kadar karbon yakalamamız gerektiğini belirten şirket, 2019’dan bu yana genetik mühendisleri ile bu konuya bir çözüm arıyorlardı. Nihayet çalışmalarında büyük ölçüde sona gelen Living Carbon, artık ağaçları gerçek dünyada test etmek için Amerika’da Güney Georgia ve Pensilvanya eyaletlerinde sıra sıra dal benzeri kavak ağaçları dikti.

Genetiği Değiştirilmiş Ağaçlar Çevreci Grupların Tepkisini Topladı

Şu an için ilk aşamada 60 bin fidan dikilmiş durumda. Genetiği değiştirilmiş bu ağaçların özellikleri ise hem daha fazla karbon yakalayabilmeleri hem de daha hızlı büyümeleri. Living Carbon’un hedefi ise 2023 yılı sonuna kadar 4 milyon GDO’lu fidan dikmek.

Şirketin kurucu ortağı ve CEO’su Maddie Hall, iklim adına genetik mühendisliği uygulama hayali hakkında kendilerine bunun imkansız olduğunu söyleyen çok fazla insanın olduğunu dile getirdi. Ancak o ve meslektaşları, henüz 4 yaşındaki çiçeği burnunda şirkete 36 milyon dolar yatırım yapmaya yetecek kadar yatırımcı buldular.

Şirketin bir yandan eleştiri oklarının hedefi de olmuş durumda. Çevreci bir grup olan Küresel Adalet Ekoloji Projesi (Global Justice Ecology Project), şirketin ağaçlarını ormanlar için “büyüyen tehditler” olarak nitelendirdi ve federal hükûmetin onların düzenlemeden kaçmalarına izin verdiği ve ticari bitki dikimlerine tipik mühendislik tesislerinden çok daha önce kapı açtığı konusunda endişelerini dile getirdi.

Genetiği Değiştirilmiş Ağaçlar Üretildi

Genetiği Değiştirilmiş Ağaçlar Orijinallerine Göre Daha Hızlı Büyüyor ve Karbon Çekiyor

Bilim insanlarının yaptığı şey basitçe kabak ve yeşil alglerden aldıkları genleri bir bakteriyle birlikte hibrit şekilde fidanlara enjekte etmek. Bu karışım sayesinde ağaçlar fotosentezde daha verimli hale gelecek ve harcadığı enerjiden tasarruf ettiği için daha hızlı olgunlaşacak. Şimdiye kadar laboratuvar ortamlarında yapılan testlerde GDO’lu kavak ağaçlarının orijinallerine göre çok daha hızlı büyüdüğü ve yüzde 53 daha fazla biyokütle topladığı gözlemlendi.

Şirket henüz hakemli dergilerde makaleler yayınlamadı; halka açık olarak bildirilen tek sonuçları, yalnızca birkaç ay süren bir sera denemesinden geldi. Bu veriler bazı uzmanların ilgisini çekse de henüz kesin bir kanaat belirtmek için çok erken.

Genetiği Değiştirilmiş Ağaçlar GDO

İleride bu tarz genetiği değiştirilmiş ağaçlar gibi daha fazla haberleri duyacağımızı düşünüyor musunuz? Yorumlarınızı Kayıp Rıhtım Forum üzerinden bizlerle paylaşabilir, ayrıca tüm içeriklerimizden anında haberdar olmak adına bizi Google Haberler üzerinden takip edebilirsiniz.

Kaynak: Money Control, Free Think