Dünyayı Değiştirecek Kuantum Üstünlüğüne Ulaşıldı

Google araştırmacıları, sıradan bir bilgisayarın 10 bin senede yapacağı görevleri 200 saniyede tamamlayan bir bilgisayar geliştirdi.

google kuantum bilgisayar

Bilim insanları, bilgisayar tarihi sürecini değiştirebilecek olan kuantum üstünlüğüne ulaştıklarını idda etti. Google araştırmacıları sıradan bilgisayarların yapamayacağı işlemleri bir kuantum bilgisayarın başarmış olmasının bir dönüm noktası olduğunu söyledi.

Kuantum üstünlüğü, projeyi geliştirenlerin dünyayı değiştirebileceğini iddia ettiği bir alandaki ilk adım. Kuantum bilgisayarlar teorik olarak bugün kullandığımız bilgisayarlardan çok daha hızlı işler yapabiliyor.

IBM araştırmacıları, Google’ın yeni bir buluş olduğunu vadettikleri kadar önemli bir ilerleme olmadığını öne sürerek, Google’ın iddialarını eleştirdiler. Nature dergisinde yayımlanan araştırma uzun zamandır hakkında söylentiler olan ilerlemeyi göz önüne seriyor.

10 Bin Yıllık Görevi, 200 Saniyede Tamamlıyor

Google araştırmacıları gazetede, Sycamore olarak bilinen bilgisayarlarının, sıradan bir bilgisayarda yaklaşık 10 bin yıl sürecek olan bir görevi 200 saniyede yapabildiklerini belirtti.

Bilim insanları, kabul edilen bütün klasik algoritmalara göre hızdaki bu dikkat çeken yükseliş, bu özel hesaplama görevi için deneysel bir kuantum üstünlüğünün gerçekleştirilmesi, çok beklenen bir işlem paradigmasının habercisi olduğunu söyledi.

Google çalışanları, geliştirdikleri sistemi denemek için şimdilik rastgele sayılar üreten bir teste tabi tuttular. Ancak araştırmacılar, bu tür bir görevin başarıyla yerine getirildiğini ve çok daha pratik uygulamalara yol açabileceğini ilk kez görüyorlar.

Şirket daha geniş kapsamlı adımlar atabilecek; kuantum hesaplama ile arabalar ve uçaklar için hafif piller, daha verimli gübre üretebilen yeni katalizörler (bugün dünyanın karbon emisyonlarının yüzde ikisinden fazlasını üreten bir işlem) ve daha etkili ilaçlar üretmek gibi farklı alanlarda kullanılabilecek bir sistem kurmayı umuyor.

Ozan Ercan

2002 yılında İstanbul'da doğdum. Büyükçekmece Recep Güngör Anadolu Lisesi'nin dil bölümünden mezun oldum. Marmara Üniversitesi’nde Fransızca Öğretmenliği okuyor, günlerimi büyük oranda müzik dinleyerek ve kitap okuyarak geçiriyorum. Oscar Wilde ve That '70s Show seviyorum.

1. Avatar for narpal narpal dedi ki:

Haberde eksik var sanırım. Sıradan bir bilgisayarın değil o ana kadar yapılmış en güçlü bilgisayarin 10000 senede yapabildiği işlemi 200 saniyede yapıyor.

2. Avatar for ozanercan ozanercan dedi ki:

Orijinal metinde sıradan bilgisayarlardan bahsediliyor yalnızca.

3. Avatar for narpal narpal dedi ki:

Kuantum olmayan klasik yapıdaki en süper bilgisayara göre kıyaslamışlar. Ben bunu bir önceki kuantum bilgisayarla kıyaslıyor olarak anlamışım.

Dwayne Johnson

Dwayne Johnson, Black Adam’ı Canlandıracak

Stephen King Mr. Mercedes

Hayaletin Garip Huyları Artık Tam Metin!