Gökbilimcilerden Gizemli Keşif: Vatikanlı Astronomlar Güneş’in Etrafında Bir Tam Turu 286 Yıl Süren Bir Nesne Tespit Etti

Güneş etrafında bir tam turu 286 yıl süren gizemli bir nesne keşfedildi. “Neptün-ötesi obje” Vatikan İleri Teknoloji Teleskobu tarafından tespit edildi.

Güneş Etrafında Dönen Gizemli Bir Nesne 2021 XD7

Güneş etrafında bir tam turu yaklaşık 300 yıl süren gizemli bir nesne tespit edildi. Vatikan Gözlemevi tarafından yapılan keşifle yeni bir “Neptün-ötesi obje” daha ortaya çıktı.

İlk olarak geçen yıl aralık ayı başlarında tespit edilen ve geçen hafta duyurulan nesne 2021 XD7 olarak adlandırıldı. Yeni tespit edilen cisim, Güneş’e en uzak gezegen olan Neptün’den daha da uzak bir mesafede yer alıyor. Bu nedenle bu tür cisimler “Neptün-ötesi obje” ismiyle sınıflandırılıyor. Isı kaynağımıza uzaklığı 5,31 ila 7,72 milyar km arasında değişen obje sayesinde bilim insanlarının Güneş Sistemi’nin kökenleri hakkında daha fazla bilgi edinmelerinin yolu açılabilir.

Vatikan Gözlemevi’nde yardımcı akademisyen Chris Graney, Neptün-ötesi objelerin Güneş Sistemi’ni oluşturan gezegenlerin orijinal malzemelerin kalıntılarını içerdiğinin düşünüldüğünü ve bu nedenle bu tür bulguların gökbilimciler için erken güneş sistemi ve oluşumu hakkında ipuçları verdiğini söyledi. Vatikan Gözlemevi’ne göre, Peder Richard Boyle S.J. ilk gözlemleri yaptı ve analiz Litvanyalı astronom ve astrofizikçi Kazimieras Černis tarafından yapıldı. Ekibin buldukları nesnenin yıldızın bir yörüngesini tamamlaması tam olarak 287 Dünya yılını alıyor. 2021 XD7, Dünya, Mars ve diğer gezegenlerin hareketlerinden çok daha fazla eğimli ve garip bir yörüngeye sahip. Ayrıca Güneş’e en yakın olduğu yer hâlâ kendi dünyamızdan 30 kat daha uzak.

Güneş Etrafında Dönen Neptün-ötesi objeler Önemli Bilgiler Aktarabilir

2021 XD7 Vatikan Gözlemevi

Önceden gezegen olarak sınıflandırılan Plüton, bilinen cüce gezegenlerin en büyüğü ve en ünlüsü. İlk olarak 1930’da keşfedilen Plüton, önceden gezegen olarak kabul edilirken 2006 Prag’da gerçekleştirilen Uluslararası Astronomi Birliği toplantısında gezegenlikten çıkarılmış ve cüce gezegen sınıfına indirgendi. Vatikan Gözlemevi tarafından keşfedilen ve 2021 XD7 adı verilen nesnenin tam boyutu ve yapısı ise henüz bilinmiyor.

Şili’deki Vera Rubin Gözlemevi’nde şu an inşası devam eden ve 2023 yılında tamamlanması plananan teleskop sayesinde önümüzdeki yıl daha fazla Neptün-ötesi objenin keşfedileceği ve şu an bulunanların da daha net gözlenebileceği belirtiliyor.

Henüz Güneş Sistemi’nde keşfedilmemiş başka ne gibi bilinmeyen cisimler olduğunu tahmin ediyorsunuz? Yorumlarınızı Kayıp Rıhtım Forum üzerinden bizlerle paylaşmayı unutmayın.

Kaynak: The Daily Mail, The Catholic World Report

1. Avatar for Blackheart Blackheart dedi ki:

Aha! Sakın Nibiru olmasın :slight_smile:. Gerçi onun turu çok daha uzun sürüyordu.

A Quiet Place 3 çıkış tarihi