Hubble Uzay Teleskobu ile Dans Halindeki Galaksilerin Büyüsüne Şahit Olun

NASA, Dünya’dan tam 424 milyon ışık yılı uzaklıktaki iki galaksinin çarpışmasını Hubble Uzay Teleskobu aracılığıyla fotoğrafladı.

Hubble

Ağır çekimde bir galaksinin karşı karşıya gelmesini izlemek için artık sinemaya gitmenize gerek yok. NASA’nın uzay teleskobu Hubble, çektiği yeni fotoğraf ile galaksimizin uzak köşelerini parmaklarınızın ucuna getiriyor.

NASA’nın ifadesiyle dev kütleçekim kuvvetlerinin etkisiyle ’dans haline’ giren iki galaksiyi görüyoruz. Fotoğrafın tanımı için kullanılan bir diğer ifadeyse ağır çekim galaksi çarpışması.

Bizim de içinde bulunduğumuz Samanyolu Galaksisi de şimdilerde komşusu Andromeda ile çarpışmak üzere hareket halinde. Tabii bu çarpışma biraz vakit alacak. Tahmini sürenin 4 milyar yıl olduğu söyleniyor. Haliyle o vakte kadar güneş de zaten dünyayı yaşanmaz hale getirecek bir dengesizliğe bürünecek. Yani endişelenmemize pek de gerek yok.

Amerikan Havacılık ve Uzay Dairesi’nin (NASA) uzay teleskobu Dünya’dan tam 424 milyon ışık yılı uzaklıkta yer alan UGC 2369 sisteminde, UGC 2369N ve UGC 2369S isimli iki farklı galaksinin fotoğrafını yayınlayarak bizleri mest etti.

İşte UGC 2369N ve UGC 2369S Galaksilerinin Dansı

Hubble dans galaksi

Amerikan Havacılık ve Uzay Dairesi’nin (NASA) 1990 yılında Discovery uzay mekiği tarafından yörüngeye taşınan Hubble Uzay Teleskobu bugüne kadar evrenin derinliklerinden sayısız kareyi bizler ile paylaştı.

2020 yılında emekliye ayrılarak görevini James Webb’e bırakacak olan Hubble için bu fotoğraf kuşkusuz harika bir veda çalışması.

James Webb, elbette Hubble’a kıyasla daha detaylı çalışacak ve dünya dışı yaşamın keşfinde önemli rol oynayacak.

Hemen aşağıda, uzaydaki 29. yaşını kutlayan İhtiyar Hubble’ın gözünden evrenin derinlerine doğru bir yolculuğa çıkabilirsiniz:

Hubble 1

Hubble

Galaksilerin buluştuğu bu fotoğraf sizde nasıl bir his uyandırdı? Görüşlerinizi Kayıp Rıhtım Forum’da bizlerle paylaşmayı lütfen unutmayın!

* NASA Uyardı: Dev Bir Asteroit Dünyaya Yaklaşıyor

* Plüton Bir Gezegendir Tartışması Yeniden Alevlendi

* NASA, Tarihin ‘Uzayda İşlenen İlk Suçu’ İçin Soruşturma Başlattı

Kaynak: NTV, Nasa

Devrim Beyaz

Ankara Üniversitesi Dil ve Tarih-Coğrafya Fakültesi, Türk Dili ve Edebiyatı Bölümü mezunuyum. 2016'dan beri serbest editörlük yapıyor, çeşitli internet siteleri ve dergiler için haber ve incelemeler kaleme alıyorum.

Telltale Games