James Webb Uzay Teleskobu’ndan Etkileyici Fotoğraf: Jüpiter’in Daha Önce Görülmemiş Bir Görüntüsü Kaydedildi

James Webb Uzay Teleskobu, şimdi de Jüpiter gezegeninden bir görüntü paylaştı. Gezegenin halkaları ve kutup ışıkları net bir şekilde gözler önüne serildi.

James Webb Uzay Teleskobu jüpiter

James Webb Uzay Teleskobu kaydettiği görüntülerle büyülemeye devam ediyor. Yeni fotoğraflarda Jüpiter, normal şartlarda Dünya’yı kolaylıkla yutabilecek fırtınalar arasında görüntüleniyor.

NASA ve Avrupa Uzay Ajansı (ESA) tarafından Hubble Uzay Teleskobu’nun yerine uzaya gönderilen ve evreni keşfetmekteki en önemli araçlardan birisi olarak James Webb Uzay Teleskobu; yeni görüntüler paylaşmaya devam ediyor.

Temmuz ayında, evrenin en net fotoğraflarından bazılarını paylaşan James Webb, sonrasında yüksek çözünürlüklü bir Jüpiter karesi ve 3 milyar ışık yılı uzaklıktaki bir süpernova kaydedilmişti. Son olarak 500 milyon ışık yılı uzaklıkta bulunan Araba Tekeri Galaksisi’nden yeni ve büyüleyici bir görsel paylaşılmıştı.

Dünyanın en güçlü teleskobu olarak tanımlanan James Webb’in yeni paylaşımı bir kez daha Jüpiter’den geldi.

James Webb Uzay Teleskobu jüpiter görüntüsü

Teleskop, yeni fotoğrafta Jüpiter’in kuzey ve güney yönlerinde yer alan ışıkların daha önce kaydedilmemiş görüntülerini de yakalamayı başardı. Bununla birlikte gezegenin etrafındaki soluk halkalar ve ışıltılı bir galaksi arka planına karşı iki küçük ay da görüntülerdeki yerini aldı.

Fotoğraflarda ayrıca Dünya’yı yutacak kadar büyük bir fırtına olan Büyük Kırmızı Nokta da gözlemlenebildi.

Geniş bir alanı çerçeveleyen fotoğraf, Güneş Sistemi’nin en büyük gezegeninin yanı sıra iki küçük uydunun etrafındaki soluk halkaları da gözler önüne serdi.

jüpiter yeni

James Webb Uzay Teleskobu, Jüpiter Gezegenini Fotoğrafladı

Berkeley’de bulunan California Üniversitesi’nden gezegen astronomu Imke de Pater yaptığı açıklamada şu ifadelere yer verdi:

“Jüpiter’i hiç böyle görmemiştik. Bunların hepsi oldukça inanılmaz. Dürüst olmak gerekirse, bu kadar iyi olmasını beklemiyorduk.”

Webb Uzay Teleskobu tarafından kızıl ötesi formatta kaydedilen görüntüler, gezegenin kendi rengini öne çıkartabilmek için araştırma ekipleri tarafından yapay olarak mavi, beyaz, yeşil, sarı ve turuncu renkleriyle değiştirildi.

jüpiter james webb uzay teleskobu

NASA ve Avrupa Uzay Ajansı’nın Hubble Uzay Teleskobu’nun 10 milyar dolarlık halefi, bu yaz mevsiminden beri kozmosu gözlemlemeye devam ediyor. James Webb, uzaya gönderilmeden önce yaklaşık 10 yılı aşkın bir erteleme sürecinden geçmek durumunda kalmıştı.

Siz yayınlanan görüntüleri nasıl buldunuz? Yorumlarınızı Kayıp Rıhtım Forum’da bizimle paylaşabilirsiniz.

Kaynak: Sky News

Eda Aydın

1992 yılında Bursa'da doğdum. Radyo, Sinema ve Televizyon Bölümü mezunuyum. Filmler, kitaplar hakkında inceleme ve görüş yazıları yazıyorum. Tanpınar'ı seviyorum.

1. Avatar for okanakinci okanakinci dedi ki:

Tek kelimeyle büyüleyici

2. Avatar for Nefrayto Nefrayto dedi ki:

Harika bir görüntü, bir de kızılötesi tarama üzerinden yapay renklendirme olmadan normalde göründüğü gibi fotoğrafı çekilse ve görebilsek daha da iyi olabilir. Normal bir şekilde bakıldığında doğal görüntüsü nasıl, HD veyahut Blu-Ray çözünürlükte fotoğrafını çekip bize gösterse NASA.

3. Avatar for okanakinci okanakinci dedi ki:

Bildiğim kadarıyla James Webb Uzay Teleskopu zaten yüksek çözünürlükte fotoğraf çekiyor. Çözünürlüğü 4 megapiksel seviyesinde. Bu da Full HD’nin fazlasıyla üstünde. Hatta 2K’dan fazla.

Kızılötesi tarama, insan gözünün göremediği ışığı da tarıyor. O taramayla elde edilen görüntü de fotoğrafa dâhil edildiğinde çıplak gözle göremeyeceğimiz pek çok şeyi görebiliyoruz. Bu teleskopun en iyi özelliklerinden biri de bu.

Dediğiniz şekilde yapılırsa önceki fotoğraflardan çok fazla farkı olmayan bir fotoğrafın ortaya çıkacağını düşünüyorum. O zaman bu fotoğrafta kutup ışıkları ve Jüpiter’in halkası neredeyse hiç görünmezdi.

İlteriş Kutluk Kağan anıt yazıt