Mars’taki Su Keşfi Bir Yanılsama Olabilir: Kızıl Gezegen’de ‘Serap’ Yanılgısı

Mars gezegeninin kutbunda keşfedilen su, yalnızca bir yanılsamadan ibaret olabilir. Kızıl Gezegen hakkındaki yeni araştırma, beklenmedik bir ‘serap’ yanılgısını ortaya koydu.

Mars: Su Keşfi Haberi 'Serap' Olabilir

Mars gezegeni hakkında yeni bir araştırma yayımlandı. Buna göre Kızıl Gezegen’in kutbunda keşfedildiği düşünülen su, yalnızca bir yanılsamadan ibaret olabilir.

Yeni bir araştırmaya göre, daha önce Mars yüzeyinin altında görülen sıvı su bir yanılsama olabilir. 2018’de gezegenin buzla kaplı güney kutbunun altında sıvı görüldüğü iddia edilmiş ve bu da Mars’ta suyun bulunduğuyla ilgili haberlerin çıkmasına yol açmıştı.

Gökbilimciler parlak yansımalar gördüler ve güney kutbunun altındaki suya baktıklarını varsaydılar. Ancak Teksas Üniversitesi tarafından yapılan yeni bir araştırma ile gezegendeki sıcaklık ve basıncın orada suyun var olma ihtimalini azalttığı varsayılıyor. Üniversitenin Jeofizik Enstitüsü’nde gezegen bilimci olan Cyril Grima, araştırmayla ilgili olarak şunları söyledi:

“Suyun yüzeye bu kadar yakın olması için hem çok tuzlu bir ortama hem de yerel olarak üretilen güçlü bir ısı kaynağına ihtiyacınız var. Ancak bu bizim istediğimizle uyuşmuyor. Bu bölgeyi biliyorum.”

Bilim insanları, gözlemin buzun altına gömülü volkanik kaya olabileceğini ve sonuç olarak keşfin su olmadığını öne sürüyorlar.

Mars Gezegeninin Farklı Bölgelerinde Su Keşfi İhtimali Hâlâ Sürüyor

Mars: Su Keşfi Haberi 'Serap' Olabilir

Araştırmacılar karşılaştırma yapabilmek için Mars’ın radar haritasına tüm gezegeni saran, hayali bir buz tabakası eklediler. Böylece gezegenin diğer bölgelerindeki jeolojik özelliklerin yaklaşık 1,6 kilometrelik buz tabakası altında radarda nasıl görünebileceği konusunda bilgi sahibi olmak adına karşılaştırma yapabildiler. Grima, 2018’de görülenlerle aynı parlak yansımaları fark etti, ancak bunlar volkanik ovaların konumuna uygun olarak gezegene dağılmış durumdaydı.

Demir açısından zengin lav akıntıları, su ile karıştırılabilecek benzer yansımalara sahip kayaçlar oluşturabilir. Bu da o dönemde yapılan keşfin hatalı olduğunu destekliyor. Ancak bu bilgi hayal kırıklığı yaratan bir haber gibi görünse de, Mars’ta bol miktarda buz bulunabilir ve birçok bilim insanı gezegeni anlamamızdaki daha fazla gelişme konusunda heyecanlı.

Meraklıların hatırlayacağı üzere geçen yıl bir NASA verilerinden alınan gezegenin görüntüleri, yaklaşık 3,7 milyar yıl önce yüzeyde küçük bir nehir tarafından beslenen bir göl olduğunu doğrulamıştı. Bu da Jezero kraterinde bulunan çökeltilerin hâlâ sıvı barındırabileceği anlamına geliyor. Ancak tüm bu bilgiler ve kesinleşecek detaylar için bir süre daha beklememiz gerekiyor.

Siz Kızıl Gezegen’de keşfedilen suyun bir yanılsama olabileceği konusunda neler düşünüyorsunuz? Sizce bu ihtimal, gerçek olma ihtimalinden daha mı yüksek? Yorumlarınızı Kayıp Rıhtım Forum üzerinden bizlerle paylaşabilirsiniz.

Kaynak: Sky News