Hindistan’da Bulunan 550 Milyon Yıllık Sansasyonel Fosilin Yalnızca Çürümüş Bir Arı Kovanı Olduğu Ortaya Çıktı

550 milyon yıl öncesine dayandığı öne sürülen ve nadir bir yaşam formuna ait olduğu düşünülen fosil; çürümüş bir arı kovanının izi çıktı.

Fosil Arı Kovanı Çıktı

Bilim insanları 2020 yılında Hindistan’da keşfedilen bir fosilin perde arkasını aralamayı başardı. 550 milyon yıllık sansasyonel fosil, aslında yalnızca hatalı bir kimlik tespiti vakasından ibaretti.

Güney Asya’nın köklü medeniyetlerinden Hindistan’ın Bhopal şehrinde bulunan Kaya Sığınakları mağara sahasında, 2020 senesinde bir fosil bulunmuştu. 550 milyon yıllık tarih biçilen bu kalıntının ilkel hayvan Dickinsonia tenuis’a ait olduğu öne sürülmüştü.

Yakın zamanda Gondwana Research dergisinde yer bulan bir araştırmada, bulguların yalnızca yakın zamanlarda çürümüş “dev bir arı kovanının izinden” ibaret olduğu kaydedildi. 2020 yılındaki tarihi keşif de aynı dergide yer bulmuştu.

İlk Bulgulara Göre Fosil Dünya Üstünde Yaşamış En Eski Hayvanı İşaret Ediyordu

Dünya üzerinde yaşamış en eski hayvanlardan biri olarak kabul edilen Dickinsonia’nın dünya henüz tek bir kıtayken Hindistan, Avustralya, Güney Amerika, Afrika ve Antarktika’da var olduğu ifade ediliyor.

2020’de yayınlanan makaledeki bilim insanları, Hindistan’da bulunan bu kalıntının daha önce Güney Avustralya’da yaşamış bir Dickinsonia tenuis’e benzediğini savunmuştu.

Bu sebeple, süper kıta Gondvana’nın 550 milyon sene önce birleştiği ve Dickinsonia canlısının da benzer ılıman ve subtropikal enlemlerde yaşayabileceği iddia edilmişti.

Hindistan Dickinsonia tenuis

Son araştırmanın arkasındaki Florida Üniversitesi’nden bilim insanları da dahil olmak üzere araştırmacılar, mağara sahasını Aralık 2022 tarihinde ziyaret ettiklerini ve Dickisonia’ya dair kanıtların eksik olduğunu gördüklerini kaydetti.

Yeni bulguları elde eden Joseph Meert, şu ifadeleri kullandı:

“550 milyon ya da bir milyar. Ne fark eder ki? Bunun birçok etkisi var. Bunlardan birisi o zamanki paleocoğrafyayla; kıtalara ne olduğu, kıtaların nerede olduğu ve kıtaların nasıl birleştikleriyle ilgili. Ve bu, yaşamın basit fosillerden çok daha karmaşık fosillere kadar büyük değişimlerden geçtiği bir dönemdi.”

Meert, 2020’deki keşfin bir fosil için oldukça sıra dışı olduğunu ve önemli ölçüde bozunduğunu aktardı ve, “Fosil kayayı soyuyordu,” diye ekledi.

Bilim insanları üç yıl önce ortaya atılan iddianın aksine, bulgunun “günümüz dev bal arısı kovanlarının çürümüş parçalarına” benzediğini aktardı.

Öte yandan fosil olduğu öne sürülen materyalin kayanın bir parçası olmadığını, bunun yerine kaya yüzeyinin üzerinde “balmumu benzeri bir malzeme izi olarak yapışmış” olduğunu da tespit ettiler.

Fosil Dickinsonia tenuis

Hatalı Tespit 3 Yıl Sonra Giderildi

Sözde fosilin bal peteği yapıları olduğu da ortaya çıkan diğer bulgulardan oldu.

Çalışmanın neticesi ise şu sözlerle aktarıldı:

“Daha yakından bakıldığında bu izin, ilk bakışta Dickinsonia’ya benzeyen kırık bir kaya yüzeyine yapışmış, günümüze ait bir arı kovanının çürümesinden kaynaklandığı görülüyor.”

İlk makaleyi kaleme alan ekip de son bulguları paylaşan bilim insanlarıyla hemfikir oldu. 2020 tarihli makalenin yazarlarından Gregory Retallack, yaptığı açıklamada, “Bilim insanlarının yeni kanıtlar elde edildiğinde hatalarını itiraf etmeleri nadir olsa da önemlidir,” dedi.

Siz bu hatalı keşfe dair neler düşünüyorsunuz? Görüşlerinizi Kayıp Rıhtım Forum’da paylaşabilir ve bizleri Google News üzerinden takip edebilirsiniz.

Kaynak: The Independent

Eda Aydın

1992 yılında Bursa'da doğdum. Radyo, Sinema ve Televizyon Bölümü mezunuyum. Filmler, kitaplar hakkında inceleme ve görüş yazıları yazıyorum. Tanpınar'ı seviyorum.

1. Avatar for Lorien_archers Lorien_archers dedi ki:

Haha bana sorsalardı söylerdim arı kovanı bu diye. Bizim evin çatısında da var bunlardan sürüsüne.

2. Avatar for Arcade Arcade dedi ki:

550 Milyon Yıllık kazık atılmış kısaca :sweat_smile:

Kâşif Öyküleri: Aylık Öykü Seçkisi 156 . Sayısı Yayında

Aylık Öykü Seçkisi’nin 156. Sayısı Yayında: “Kâşif Öyküleri”