NASA’nın Hubble Teleskobu Doğum Gününüzde Hangi Fotoğrafı Çekti?

Doğduğunuz gün NASA’nın Hubble Uzay Teleskobu hangi görüntüye bakıyordu? Kendinize ufak bir doğum günü hediyesi vermeye hazırlanın!

NASA Hubble Uzay Teleskobu Doğum Günü

Amerikan Ulusal Havacılık ve Uzay Dairesi (NASA), sadece uzaydaki aksiyonlarıyla değil internet üzerinden paylaştığı fotoğraf ve yenilik haberleriyle de sürekli adından söz ettiren bir kurum. Özellikle Hubble Uzay Teleskobu ile uzaydan yakaladığı fotoğraflar, bilinmeyen evren hakkında önemli veriler elde etmemize yaradı.

30 yıldır görevine devam eden Hubble teleskobu, yakaladığı bazı fotoğraflar ile gündemde. Evet, tam da sizin doğum gününüzde çekilmiş olan fotoğraflardan bahsediyoruz!

Evreni, haftanın 7 günü 24 saat boyunca araştıran Hubble Uzay Teleskobu, gelecek yıl içerisinde yerini James Webb’e bırakmaya hazırlanıyor. 1990 yılının Nisan ayında görevine başlamış olan teleskop böylece emekliye ayrılacak. Şimdilerde görevine hâlâ devam eden teleskop, şu ana dek doğum gününüz de dahil olmak üzere yılın her günü bazı büyüleyici kozmik harikayı gözlemledi.

Hubble 4

Hubble Uzay Teleskobu Doğum Gününüzde Ne Gördü?

NASA, resmi internet sitesi üzerinden What Did Hubble See on Your Birthday? (Hubble Doğum Gününüzde Ne Gördü?) başlığıyla yayınladığı sayfada sizlere o gün çektiği fotoğrafları açıklamasıyla sunuyor.

Örnek olarak doğum gününüzü bugün (2 Nisan) sayalım. Gerekli veriyi girdikten sonra karşınıza bir bilgi kutucuğu çıkıyor ve şunlar yazıyor:

nasa hubble teleskop
2 Nisan 2009’da

Etkileşen Gökadalar Arp 274

Arp 274, benzer mesafede olan ve kısmen örtüşen üç gökadadan oluşur. Galaksilerden ikisi, sağdaki galaksinin kolları boyunca ve soldaki küçük galaksi boyunca uzanan parlak mavi düğümlerde açıkça görülen yeni yıldızlar oluşturur.
Doğum gününüzde çekilmiş fotoğrafı ayrıca “See Full Image” diyerek daha büyük ölçekte görebilirsiniz.

Sizler de doğum gününüzde teleskobun hangi görüntüyü çektiğini görmek istiyorsanız buraya tıklayıp doğum tarihinizi ay ve gün olarak girebilir, ardından çıkan fotoğrafı da dilerseniz sosyal medya hesaplarınızdan paylaşabilirsiniz.

Hubble’ın halefi James Webb Uzay Teleskobu için de hazırlıklar tüm hızıyla devam ediyor. Geçen yılın ekim ayında yapılan ısı dayanıklılık testini de geçen James Webb Teleskobu, her şey yolunda giderse Mart 2021 gibi uzaya gönderilecek. Böylece 30 yıldır birçok farklı galaksi, gezegen ve yıldız keşfetmemize yardımcı olan Hubble da emekliye ayrılmış olacak.

NASA’nın bu hizmetini nasıl buldunuz? Sizler de doğum gününüzde Hubble Uzay Teleskobu’nun nasıl bir fotoğraf çektiğine göz atıp sonuçları Kayıp Rıhtım Forum üzerinden paylaşabilirsiniz.

* Hubble Uzay Teleskobu ile Dans Halindeki Galaksilerin Büyüsüne Şahit Olun

1. Avatar for Jane_Doe Jane_Doe dedi ki:

Merhaba,
    Sadece ay ve gün girilebiliyor, neden yıl girilemiyor acaba?
    Ben girince sadece 2006 veriyor mesela, bunun nedenini biliyor musunuz?

2. Avatar for magicalbronze magicalbronze dedi ki:

Teleskop her ne kadar 30 yıldır görevde olsa da, yılın her günü ilgi çekici bir fotoğraf çektiği anlamına gelmiyor tabii. Üstelik bundan öte, örneğin sizin toğum tarihiniz 1990 öncesiyse (ki muhtemelen birçok insanın öyle) teleskop daha faaliyete geçmediği için herhangi bir fotoğraf göstermesi mümkün olmayacaktı.

Dorian Gray'in Portresi - Lord Henry Wotton