NASA, Şekil Değiştiren Robotlarla Keşfe Çıkıyor

NASA, Satürn’ün uydusu Titan’ı layıkıyla keşfedebilmek için şekil değiştirebilme özelliğine sahip olan robotlar tasarlayacak.

NASA

Bilim insanlarının gezegenleri keşfetmek için sınır tanımaya niyetleri yok gibi. Sadece robotlar bile vaktinde birer hayalken şimdi onları başka gezegenleri keşfedecek elimiz ayağımız olarak kullanabiliyoruz. NASA, Satürn’ün en büyük uydusundaki keşifler için yeni robotlar tasarlıyor.

Satürn’ün Titan adındaki bu uydusu boyut olarak Merkür’e eş büyüklükte. Hal böyle olunca neredeyse ayrı bir gezegen kadar ilgi görüyor. Titan hakkında merak edilen çok şey var.

Yoğun atmosferi, kütle çekimi, azot ve metanın varlığı derken Titan birçok açıdan Dünyamıza benziyor. Elbette -180 derecelik bir yüzey ısısı da söz konusu ama bu, tek başına gezegende yaşam olması için bir engel değil.

Titan’ın Yüzeyi Hâlâ Gizemini Koruyor

NASA, işte bu uygunsuz koşullara uyum sağlayabilmeleri için şekil değiştirme kabiliyetine sahip robotlar geliştiriyor.

Uydunun yüzey bileşimi hakkında net bir bilgi yok. Kayalık araziler ve metan gölleri var. İşte tam da bu sebeple, farklı koşullardaki arazilerde var olabilecek robotlar geliştirmek zorundalar.

Cobots adı verilen ve şekil değiştirme özelliğine sahip bu robotlar küçük birer pervaneye sahip olacak. Böylece yere konmadan hareket edebilecek. Bununla birlikte yüzeye dalabilmek için uzun bir zincir ya da top şeklini alabilecek.

Yarı otonom şekilde tasarlanan bu robotlar, doğru yönlendirmeler sonucunda birbirleriyle de birleşebilecekler. NASA, eğer bu projeyi kesin olarak onaylarsa robotları üretilmesi 2026 yılını bulabilir.

* İlk Uzay Oteli İçin Geri Sayım Başladı

Devrim Beyaz

Ankara Üniversitesi Dil ve Tarih-Coğrafya Fakültesi, Türk Dili ve Edebiyatı Bölümü mezunuyum. 2016'dan beri serbest editörlük yapıyor, çeşitli internet siteleri ve dergiler için haber ve incelemeler kaleme alıyorum.

Tom Holland Spider-Man

Spider-Man, Marvel’a Geri Döndü!

Chris Evans Star Wars