“Ölü Gözler” Hayata Döndü: Bilim İnsanları, Ölümü Tersine Çevirebilecek Bir Deney Yaptı

Ölü gözler, ölümden 5 saat sonra hayata döndürüldü. Bilim insanları, körlüğü tarihe karıştıracak bir buluşun yanı sıra ölümü tersine çevirebilecek bir deney yaptı.

Ölü Gözler Hayata Döndü: İşte Şaşırtan Deneyin Sonuçları

Ölü gözler, ölümünden 5 saat sonra hayata döndürüldü. Bilim insanları, ölen bir kişinin gözlerini saatler sonra yeniden canlandırmayı başardı. Ölümü tersine çeviren bu yöntem ile körlük tarihe karışabilir.

Ölümü tersine çevirmek şu an için bir bilimkurgu ya da fantazi romanından fırlamış gibi görünebilir. Ancak bilim insanları bunu bir çift ölü gözle yapmayı başardılar. Ölümden 5 saat sonra organ bağışçılarından alınan gözler ışığa tepki verirken, sadece canlılarda görülen elektriksel aktivite tespit edildi.

Yeni keşif ile araştırmacılar şu anda tanımlandığı gibi beyin ölümünün gerçekten geri döndürülemez olup olmadığı sorusunu tekrar gündeme getirdi.

Beyin ölümü, kişinin artık yaşam desteği olmadan hayatta kalamaması ve kendi başına nefes alamaması anlamına geliyor. Geri döndürülemez olarak kabul edilen beyin ölümü gerçekleşmiş bir kişi ise ölü olarak ilan ediliyor.

Tabii ki bu keşif birini hayata döndürmek kadar mucizevi değil. Ancak ölü gözlerin tekrar hayata döndürülmesi bilim için ilgi çekici bir adım anlamına geliyor. Bilim insanları, retinadaki ışığa duyarlı nöron hücrelerinin ölümden beş saat sonra ışığa tepki verebildiğini, ek olarak, gözlerin ölümden sonra bile birbirleriyle iletişim kurabildiğini kanıtlayabildiler. Araştırma sırasında canlı deneklerin gözlerinin gönderdiği sinyallere benzeyen sinyaller kaydedildi. Bu gelişme de ister istemez “Ölümü gerçekten tersine çevirebilir miyiz?” sorusunu gündeme getirdi.

Nature dergisinde yayınlanan bu çalışma, Yale Üniversitesi’nin 2019’da ölü domuzların beyinlerine hayat vermesi benzeri bir çalışmayı esas alıyor. Önceki deneyler, Yale Üniversitesi’ndeki araştırmacıların 32 ölü ve kafası kesilmiş domuzun beynini yeniden canlandırabildiğini göstermişti. Ancak, bu yeni çalışma bir adım daha ileri gitti ve nöronlar arasında iletişim kurmayı başardı.

Hayata Dönen Ölü Gözler, Körlüğü Tarihe Karıştırabilir

Ölü Gözler Hayata Döndü: İşte Şaşırtan Deneyin Sonuçları

Ölümü tersine çevirebilme fikri yeni değil. Bilim insanları onlarca yıldır yaşlanmayı tersine çevirmenin yollarını arıyorlar. Hatta son olarak yaşlanma etkilerini 30 yıl geriye döndüren yeni bir gençleştirme yöntemi geliştirildiği duyurulmuştu. Ondan öncesinde de Dr. Aubrey De Grey tarafından bin yaşına kadar yaşayabilen insanların var olabileceği teorisi ortaya atılmıştı. Ancak bu yeni araştırma ile bilim adamları ilk kez yalnızca canlı gözlerde bulunan ve “b dalgası” olarak adlandırılan elektrik sinyallerini ölü bir gözde gözlemledi.

Şu anda primatlar üzerinde birçok göz deneyi yapılıyor. Fakat hepsinden önemlisi bu gözlerdeki ölümü tersine çevirme sürecini büyütmeyi başarabilirlerse, bu deneyleri bunun yerine “canlı” donör gözlerde yapabilirler. Araştırmacılar, bunun hastalıkları ve görme kaybını iyileştirmek için tarihi bir dönüm noktası olduğuna inanıyor.

Her şeye rağmen, tamamen ölmüş olan bir bedeni tekrar canlandırabilme fikri hâlâ çok uzakta.Yine de bu yeni deneylerle, önemli adımlar atılıyor.

Siz yeni keşif hakkında ne düşünüyorsunuz? Sizce ölümsüzlük gerçekten de bulunabilir mi? Yorumlarınızı Kayıp Rıhtım Forum üzerinden bizlerle paylaşabilirsiniz.

Kaynak: New York Post