Örümcek Ağlarının Dayanıklılık Sebebi Açıklandı

Yapılan yeni bir araştırma, örümcek ağlarının kısa sürede neden bozulmadığını bilimsel olarak ortaya çıkardı.

Örümcek

Örümcek ağları herhangi bir yerde birkaç saat ile birkaç hafta arasında bozulmadan ve çürümeden kalabiliyor. Yapılan yeni bir çalışmaya göre bunun sebebi çürümeyi sağlayan bakterilerin örümcek ipeğinde bulunan azota kolayca ulaşamaması olduğu ortaya çıktı.

Azot, bakterilerin genelde büyüme ve üreme için kullandığı bir besin. Bakterilerin azota ulaşamamaları örümcek ağlarının bir tür antimikrobik alan gibi olmasını sağlıyor.

Uzmanlara göre önceden yapılmış çalışmalar da örümceklerin ağlarının bakterileri öldürebildiğine dair bazı ipuçları vermişti. Ancak Journal of Experimental Biology dergisinde ekim ayında yayınlanan rapor, eklembacaklılardan sekiz bacaklı bu canlıların aslında direnme stratejisi kullandıklarını gösteriyor.

Bakteriler Fazla Azot İçeren Ağları Çürütüyor

Örümcekler ağlarını büyük oranda yemek ve av bulmak için ve aynı zamanda yaşadıkları alan olarak kullanıyor. Bu da ağlarında pek çok cansız böceğin yer alması anlamına geliyor ve doğal olarak bakterileri kendine çekiyor.

Ancak çalışmayı yürüten araştırmacılar ipek ile doğrudan etkileşime giren herhangi bir bakterinin olmadığını keşfetti. Ekip, bakterilerin örümcek ipeğindeki azot kaynaklarına ulaşmasının da engellendiği birçok araştırma ve test de yaptı. İpeği besinler ile ıslatmak da ayrıca denendi. Bu yapıldığı zaman ise fazla azot olması durumunda bakterilerin kolayca üreyebildiği ve hatta ipeğin çürümesine de sebep olduğu görüldü.

Araştırmacıların tezine göre eğer üzeri yağ (veya başka herhangi bir kompleks protein) ile kaplanırsa örümcek ipeği, içinde bulunan azot kaynaklarını bakterilerden koruyabiliyor.

Melin Arda

1990 doğumluyum ve İstanbul Üniversitesi İngiliz Dili ve Edebiyatı mezunuyum.Mitoloji başta olmak üzere edebiyat, müzik ve yabancı diller ile ilgileniyorum. Çeviri yapmak ve dizi/film seyretmek bu alanları bir araya getirdiği için oldukça keyifli geliyor. Bunları yaparak ve seyahat ederek farklı hayatları ve bakış açılarını görmeyi seviyorum.

genc poe 2