NASA, 40 Yeni Ötegezegen Keşfetti: Güneş Sistemi’nin Dışında Arayış Sürüyor

40 yeni ötegezegen keşfedildi. NASA, Kepler Uzay Teleskobu ile Güneş Sistemi’nin dışını aydınlatmayı sürdürüyor.

Ötegezegen Keşifleri NASA

NASA, Kepler Uzay Teleskobu ile 40 yeni ötegezegen keşfedildiğini duyurdu. Kurumun Ötegezegen Keşif Programı için yapılan açıklamada, yeni keşiflerle şimdiye dek bilinen ötegezegenlerin toplam sayısı 4 bin 500’e ulaştı.

2009 yılında fırlatılan Kepler uzay teleskobunun gözlemleri sayesinde bulunan gezegenler için yapılan resmi açıklamada, aslında teleskobun 2018’de emekli olduğunu ancak gökbilimciler tarafından yapılan incelemelerde hâlâ yeni dünyalar keşfetmeye devam ettikleri belirtildi.

İnsanlığın keşfettiği ötegezegenlerin sayısı her geçen gün artıyor. Bu anlamda dünyanın önde gelen kurumlarından biri olan Amerikan Ulusal Havacılık ve Uzay Dairesi, kısaca NASA da, şimdiye kadar onaylanmış tüm gezegenlerin haritasını çıkaran bir veri tabanına sahip. Şu anda araştırmacılar ötegezegen olabilecek 7.721 gezegen adayını incelemeye devam ediyorlar. İncelemeler sonucunda ötegezegen olduğu kesinleşen gök cisimleri veritabanına ekleniyor.

NASA’nın şu anki en güncel bilgileri ise 4 Eylül 2021 tarihine ait ve onaylanmış ötegezegen sayısı ise 4 bin 514. Bu sayının yapılan araştırmalar ile daha da artacağı tahmin ediliyor.

Şu anda NASA’nın hazırladığı sitenin veritabanına en son eklenen ötegezengenler arasında 325 ışık yılı uzaklıkta bulunan, Jüpiter’in kütlesine benzer ve TOI-251 b ismi verilen bir gezegen yer alıyor. Bu gezegenin yıldızının etrafındaki dönüşünü tamamlaması ise 4.9 gün sürüyor.

En Yakın Ötegezegen 75 bin yıl Uzaklıkta

Ötegezegen Keşifleri NASA

İlk defa 1990’ların başında keşfedilen ötegezegenler, gökbilim adına nispeten yeni bir terim sayılabilir. Ancak keşfedilmeye başlandığı yıllardan bu yana, varlıkları hakkındaki bilgiler giderek artıyor. Şu anki teknoloji ile herhangi birine uzay aracı gönderilmesinin çok zor olduğu ötegezegenler hakkında daha fazla bilgi için gökbilimciler şimdilik teleskopları ile yetinmek zorunda.

Şu anda dünyamıza en yakın ötegezegen olan Proxima Centauri b, 4 ışık yılı uzaklıkta bulunuyor. Yani dünyamızdan fırlatılan ve Güneş Sistemi’nden hızla uzaklaşan Voyager uzay araçlarının Proxima Centauri b gezegenine varması için aradan geçmesi gereken süre yaklaşık 75 bin yıl olarak tahmin ediliyor.

Sizler de şimdiye dek keşfedilen ötegezegenleri görmek ve incelemek için NASA’nın hazırladığı Exoplanets sitesine göz atabilirsiniz.

Ötegezegenlere bir gün ulaşabileceğimizi ve dünyaya benzer olanlarda koloni kurabileceğimizi düşünüyor musunuz? Yorumlarınızı Kayıp Rıhtım Forum üzerinden paylaşabilirsiniz.

Kaynak: Independent