Samanyolu Galaksisi’nde Toplam Kaç ‘Kötü Niyetli Uzaylı’ Olabileceği Hesaplandı

Samanyolu Galaksisi’nde kaç kötü niyetli uzaylı olabileceği hesaplandı. Olası düşman medeniyetlerin gök adamızdaki sayıları belli oldu.

Samanyolu Galaksi Kötü Niyetli Uzaylı Sayısı Hesaplandı

Samanyolu Galaksisi’nde toplamda kaç kötü niyetli uzaylı türü olabileceği ihtimali hesaplandı. Olası düşman medeniyetlerin gök adamızdaki sayıları konusunda yeni tahminler var.

Uzay, şu an için ucu bucağı belirsiz ve milyarlarca galaksiye ev sahipliği yapan sonsuz bir boşluk. Bilim insanları son yüzyılda gezegeneler, içinde bulunduğumuz yıldız olan Güneş Sistemi, Samanyolu Galaksisi ve komşu galaksiler ile ilgili birçok önemli bulgular elde etmiş olsalar da evrene dair bilgilerimiz hâlâ çok kısıtlı.

İnsanlığın yüzyıllardır en çok merak ettiği konuların başında, koca evrende yalnız olup olmadığımız sorusu geliyor. Henüz dünya dışında ilkel dahi olsa bir canlı türüne rastlanmamış olduğu için, gökbilimciler sadece varsayımsal olarak konuşabiliyor. Ancak belli ki, bazı konularda daha kesin bilgiler verebiliyorlar.

İspanya’da bulunan Vigo Üniversitesi’nde Çatışma Çözümü alanında doktora öğrencisi olan Alberto Caballero, Samanyolu Galaksisi’ndeki kötü niyetli olası uzaylı medeniyetlerinin sayısını hesapladı. Araştırmacı, yeni çalışmasında içinde bulunduğumuz gök adada yaklaşık 4 kötü niyetli uzaylı medeniyetine sahip olabileceğini iddia etti.

Samanyolu Galaksi’sindeki Kötü Niyetli Uzaylı Sayısına Dünya’daki Savaşlar Gözlemlenerek Ulaşıldı

Samanyolu Galaksi'sindeki Kötü Niyetli Uzaylı Sayısı Hesaplandı

Alberto Caballero yayımladığı makalesinde şu soruyu sordu: “İnsanların bir gün gezegenimizi işgal edebilecek düşmanca bir uzaylı uygarlığıyla temas kurma ihtimali nedir?”

Doktora öğrencisi, cevabı bulmak için yıldızlara bakmadan önce işe insanlık tarihini araştırmakla başladı. Makalesinde, insan uygarlığının yerleşik bir dış gezegene saldırma veya istila etme olasılığını tahmin ederek düşman dünya dışı uygarlıkların yaygınlığını tahmin etmeye çalıştığını dile getirdi.

Caballero, 1915 ile 2022 yılları arasında diğerlerini işgal eden ülkelerin sayısını sayarak tahminine ulaştı. Bu süre zarfında, dünyanın 195 ülkesinden 51’inin az ya da çok istila girişiminde bulunduklarını keşfetti. Ardından, küresel askeri harcama yüzdesine göre her ülkenin bir işgal başlatma şansını hesapladı.

Daha sonra elde ettiği verileri, İtalyan bilim insanı Claudio Maccone’nin Samanyolu’nda 15 bin 785 kadar medeniyet olabileceği tahminine ve yaşanabilir koşullara sahip olduğu düşünülen ötegezegenlerin sayısına uyarladı. Ardından her ülkenin Dünya’daki toplam ülke sayısı kadar bir istilaya teşvik etme olasılığını ekleyerek, kendi tanımladığı şekliyle “insanların şu anki dünya dışı bir uygarlığı istila etme olasılığına” ulaştı.

Her ülkenin ağırlıklı istila olasılıkları hesaplandıktan sonra, insanlığın yıldızlararası seyahat etme yeteneği olmadığından, bir düşman uygarlık tarafından istila edilme olasılığının yok denecek kadar az olduğunu gördü.

“Uzaylı İstilası İhtimali Bir Asteroidin Dünyaya Çarpmasından Daha Düşük”

Samanyolu Galaksisi'nde Toplam Kaç 'Kötü Niyetli Uzaylı' Olabileceği Hesaplandı

Daha sonra, bir uygarlığın teknolojik ilerleme düzeyini ölçme yöntemi olan Kardashev ölçeğini kullanarak Caballero, mevcut teknolojik ilerleme oranlarını hesapladı.

“Son 50 yılda işgallerin sıklığı %1,15 oranında azaldı. Bu arada, dünya enerji tüketimi yüzde 2.24 ile istikrarlı bir şekilde artıyor. Daha gelişmiş bir uygarlığın gezegenimizi istila etmeye, insanlığın onlarınkini istila etmesinden daha fazla veya daha az eğilimli olup olmayacağını belirlemek için verileri tahmin edebiliriz. İnsanlığın ortalama 259,5 yıllık küresel tüketim ile daha gelilmiş bir medeniyet haline gelmesi bekleniyor. Böyle bir uygarlığın bir diğerini istila etme olasılığı da gittikçe daha da düşecek demektir.”

Toplam 4 düşman uzaylı medeniyetin olabileceğini hesaplayan Caballero, ayrıca şunları söyledi:

“Düşmanca bir uzaylı ırkının Dünya’yı işgal etme olasılığı düşük, çok düşük. Bu nedenle, gezegenini mesaj attığımız bir uygarlığın dünya dışı istilası olasılığı, gezegeni öldüren bir asteroid çarpışması olasılığından yaklaşık iki kat daha düşük.”

Yapılan tahminler konusunda sizler neler düşünüyorsunuz? Sizce bu varsayımların gerçek olma ihtimalleri nedir? Yorumlarınızı Kayıp Rıhtım Forum’da bizlerle paylaşmayı unutmayın.

Kaynak: Tech Explorist

1. Avatar for Howl Howl dedi ki:

Bu ankette de %35 üstü çıkmışlardır kesin.

2. Avatar for magicalbronze magicalbronze dedi ki:

Peki sizce galaksimizde insanlara düşmanca yaklaşma ihtimali olan ‘kötü niyetli’ kaç uzaylı türü olabilir?

Vote in the poll.