Uzaktan Kumandayla Kontrol Edilebilen ‘Siborg’ Hamam Böceği Üretildi

Siborg hamam böceği üretildi. Japon bilim insanları, uzaktan kumandayla kontrol edilebilen yarı makine ve yarı böcek bir tasarlama imza attı.

Siborg Hamam Böceği Üretmeyi Başardılar

Siborg hamam böceği fikri artık gerçek. Bilim insanları şimdi de hamam böceklerini uzaktan kontrol etmenin yolunu buldular.

Hamam böcekleri, kimsenin sevmediği sinir bozucu böcekler olsa da yer yüzündeki en dayanıklı canlılardan bir tanesi. Hayatta kalma konusunda oldukça iyiler. Sonuçta dinozorlardan daha uzun yaşadılar ve belki bir gün insanların soyu tükendiğinde bile yaşamaya devam edecekler. Şimdi araştırmacılar bu sağlam böcekleri yarı makinelere veya siborglara (cyborg) dönüştürmeye çalışıyor.

Japonya’daki bilim insanları, güneş enerjili bir pil ile çalışan kalbosuz modülle donatılmış, uzaktan kumandalı siborg hamam böceği sistemi tasarladı. Ancak bu fikir çok yeni değil. 2012 yılında, ABD’deki North Carolina Eyalet Üniversitesi’nden araştırmacılar, uzaktan kumandalı hamam böcekleri ile deneyler yaptılar. Yine de kısa süre önce açıklanan deney kadar başarılı olamadılar.

Siborg Hamam Böceği Üretildi

Japon araştırmacılar tarafından 5 Eylül Pazartesi günü NPJ’nin Flexible Electronics dergisinde yayınlanan bir çalışmada, kendini tehdit altında hissettiğinde, sırtındaki deliklerden bir tıslama sesi çıkaran Madagaskar hamam böceğinin bacaklarını uzaktan kontrol etmek için bir sistem geliştirdiklerini ortaya koyan yeni bir çalışma yayınlandı. Araştırma, Japonya’daki RIKEN Acil Durum Bilimi Merkezi’nden bilim insanları tarafından yönetildi.

Peki söz konusu sitem nasıl çalışıyor? Hazırlanan modül, hamamböceğinin sinir sistemine bağlanmış küçük bir “sırt çantası” görevi görüyor. Bir düğmeye bir kez basılması, sırt çantası aracılığıyla hamamböceğinin sinir sistemine bir şok gönderiyor ve böceğin o yönde hareket etmesi sağlanıyor.

Siborg Hamam Böceği Doğal Afetler Sırasında Arama ve Kurtarma Operasyonlarında Kullanılabilir

Yeni deneyin öncekilerden en büyük farkı, hazırlanan güneş enerjisi piliyle çalışan modülün, hamam böceğinin hareketlerini engellemeyen ulta ince ve esnek bir yapıya sahip olması. Güneş pilinin avantajı da, bolca pil ömrü vadetmesi. Bu da siborg hamam böceğinin kontrolden çıkmamasını sağlıyor.

Araştırmacılar, yaptıkları bu deney sonucunda siborg böceklerin doğal bir afet sonrasında kentsel arama ve kurtarma operasyonlarında insanların gidemediği yerlere girmek için kullanılabileceğini söylüyor. Eğer deney tam anlamıyla başarılı olursa, gözletleme veya casusluk faaliyetleri için de kullanılabilir.

Siborg Hamam Böceği Üretildi

Sistemin böceklere acı verip vermediği ve böceklerin acıyı hissedip hissetmediği konusunda bir açıklama yapılmış değil. Genel anlamda da böcek bilinci hakkında hâlâ çok az şey biliniyor.

Farklı bir araştırma grubu da kısa süre önce ölü örümcekler üzerinde deneyler yapmış ve uzuvlarını hareket ettirmeyi başarmışlardı. Hamam böcekleri üzerine yapılan daha önceki bir deneyde de, gen düzenleme teknolojisini kullanarak böceklerin doğasına yeni bir düzenleme getirilmişti.

Böcekler üzerinde yapılan bu tür deneyler konusunda sizler neler düşünüyorsunuz? Yorumlarınızı Kayıp Rıhtım Forum üzerinden bizlerle paylaşabilirsiniz.

Kaynak: Dailyo

1. Avatar for alper alper dedi ki:

Dan Brown İhanet Noktası kitabında her şey bir robot böcek ile başlamıştı.

2. Avatar for Kalbars Kalbars dedi ki:

Gregor Samsa bir sabah tedirgin düşlerden uyandığında kendini yatağında kablolar içinde buldu. Panzer sertliğindeki sırtının üzerinde yatarken, bir gün Kafka’nın da mezarında ters döneceğini bilmiyordu :joy:

Kiernan Shipka Red One

Sabrina’nın Yıldızı Kiernan Shipka, Dwayne Johnson ve Chris Evans’lı “Red One” Filmine Katıldı