James Webb Uzay Teleskobu, ‘Buz Devi’ Uranüs’ten Büyüleyici Bir Görüntü Yakaladı

Uranüs’ün daha önce hiç görülmemiş netlikteki fotoğrafı James Webb Uzay Teleskobu tarafından kaydedildi. Buz Devi’nin etkileyici halkaları gözler önüne serildi.

Uranüs James Webb Uzay Teleskobu

Uranüs’ten paylaşılan yeni fotoğraf heyecan yarattı. NASA’nın James Webb Uzay Teleskobu merceklerini Güneş Sistemi’nin Buz Devi’ne dikti. Gezegenin çarpıcı halkaları, parlak uyduları ve dinamik atmosferi ön plana çıktı.

Son dönemlerde Uranüs hakkındaki haberler sıklaşıyor. NASA, yeni keşif seferi programlarına Buz Devi’ni de dahil ederken yapılan gözlemlerde gezegen uydularından en az birisinde “yaşama elverişli” ortam olabileceği öngörülüyor.

Avrupa Uzay Ajansı, Kanada Uzay Ajansı ve NASA ortaklığında işletilen James Webb Uzay Teleskobu, toplam 10 milyar dolara mal olmuş ve dünyanın en pahalı teleskobu unvanını ele geçirmişti.

2022 yılının yaz ortasında göreve başlayan teleskop, yaklaşık 9 ayda pek çok önemli gözleme imza attı. Araba Tekeri GalaksisiPhantom Galaksisi, Tarantula Nebulası ve evrendeki en eski kara delik gibi çarpıcı gözlemler gerçekleştirdi.

Uranüs James Webb Uzay Teleskobu Yeni

James Webb Uzay Teleskobu’nun yeni hedefi ise hakkında bilinenler sınırlı olan Uranüs oldu. Gezegenden paylaşılan yeni görüntü, 6 Şubat 2023 tarihinde kaydedildi.

Uranüs’ün En İç Halkaları Uzun Yıllar Sonra İlk Defa Gözlemlendi

Yeni Uranüs görüntüsü, gezegenin bilinen 13 halkasından 11’ini kaydetmeyi başarıyor. Halkalardan bazıları öyle parlak ki birbirlerinin içine karıştığı için net olarak seçilemiyor. Bununla birlikte gökbilimciler kızılötesi kamera sistemiyle gezegenin en içteki iki tozlu halkasını yakalayacak hassasiyete erişebilmiş durumda.

Bu sönük halkalar daha önce 1986 yılında Uranüs’ün yanından geçen Voyager 2 uzay aracınınkiler ve son zamanlarda W. M. Keck Gözlemevi’nin gelişmiş uyarlanabilir optikleri tarafından görüntülenebilmişti.

Uranüs James Webb Uzay Teleskobu Görüntüsü

Voyager 2 uzay aracı 1986’daki uçuşu sırasında Uranüs’ü görüntülediğinde, gezegeni belirgin özellikleri olmayan hareketsiz mavi bir bilyeden biraz daha fazlası olarak görebilmişti. James Webb Uzay Teleskobu ise çok daha dinamik ve değişen bir gezegenin görüntüsünü ortaya koydu.

Şu sıralar, Uranüs’ün kuzey kutbunda bahar mevsimi yaşanıyor. Bu, Buz Devi’nin sağ bölgesinin Güneş’e bakan kuzey kutbundaki buz örtüsünde parladığı görüntüde görülebiliyor. Bilim insanları kutup bölgesinin bu yönünü ilk kez defa gözlemliyorlar.

Buz Devi’nin Bazı Uyduları da Görüntülendi

Bununla birlikte James Webb Uzay Teleskobu, Uranüs’ün bilinen 27 ayından 6’sını yakalamayı başardı. Teleskobun kaydettiği uydular, gezegenin en parlak ayları olma özelliğini de taşıyor. Görüntülenemeyen diğer uydular, 12 dakikalık pozlamada görülemeyecek kadar soluk.

Uranüs James Webb Uzay Teleskobu

James Webb Uzay Teleskobu Buz Devi’ni görüntülemeyi sürdürecek. Özellikle gezegenin soluk dış halkaları yeniden gözlemlenecek.

Buz Devi’nden yayınlanan son fotoğraf hakkında sizin görüşleriniz neler? Yorumlarınızı Kayıp Rıhtım Forum’da paylaşabilir, daha fazla uzay haberi için bizleri Google News’ten takip edebilirsiniz.

Kaynak: Space

Devrim Beyaz

Ankara Üniversitesi Dil ve Tarih-Coğrafya Fakültesi, Türk Dili ve Edebiyatı Bölümü mezunuyum. 2016'dan beri serbest editörlük yapıyor, çeşitli internet siteleri ve dergiler için haber ve incelemeler kaleme alıyorum.

1. Avatar for Blackheart Blackheart dedi ki:

Harika görünüyor..

2. Avatar for Pardus Pardus dedi ki:

Böyle anlarda insan neden filmlerdeki gibi uzay gemilerimiz yok diyor? Atlasak gemimize warp hızına ya da ışık hızına çıksak, anında orada olup yörüngede uranüse karşı çayımızı yudumlasak. :slight_smile: