Uzaydan Gelen Gizemli Sinyaller Gezegenlerin ‘Çığlığı’ Olabilir

Uzaydan gelen gizemli sinyaller hakkında yeni bir teori ortaya atıldı. Buna göre Dünya’ya ulaşan radyo sinyalleri, varlıklarını kaybeden gök cisimlerinin çığlıkları olabilir.

uzadan gelen gizemli sinyal çığlık

Uzaydan gelen gizemli sinyaller araştırma konusu olmayı sürdürüyor. Düzenli aralıklarla Dünya’ya ulaşan bu radyo sinyalleri, varlıklarını yitiren gök cisimlerinin çığlıkları olabileceği öne sürüldü.

Dünya’ya çeşitli aralıklarla uzay kaynaklı pek çok radyo sinyali ulaşıyor. 2020’de Samanyolu galaksisinin içindeki ölü bir yıldızdan yüksek frekanslı bir radyo sinyali iletildiği tespit edilmişti. Sonrasında kaynağın bir Magnetar (bir çeşit nötron yıldızı) olduğu anlaşılmıştı. Alfa Centauri sisteminden Proxima Centauri geldiği öne sürülen bir başka radyo sinyali de geçen dönemlerde gündeme taşınmıştı. Son olarak da her 18 dakikada bir tekrar eden başka bir radyo sinyali fark edilmiş ve araştırmalar iyice yoğunlaştırılmıştı.

Çin’de yer alan Nanjing Üniversitesi’nden gökbilimci Yong-Feng Huang öncülüğünde gerçekleştirilen yeni bir araştırma, bu sinyallerin kaynağına dair önemli bir teoriyi ortaya koyuyor. Huang’ın ekibi, sinyallerin yıldızlarına son derece yakın olduğu için varlığını devam ettiremeyen ve parçalanan gezegenlerden gelmiş olabileceğini düşünüyor.

Astrophysics Journal adlı bilimsel dergide yer bulan araştırmaya göre bu çığlık, hızlı radyo dalgası patlaması (Fast radio bursts/FRB) adı verilen ve belirli döngülerle tekrar sinyallere kaynaklık ediyor olabilir.

Araştırmacılar, hızlı radyo patlamalarının yörüngelerinde dönen gezegenlerle etkileşime giren ultra yoğun nötron yıldızlarının sonucu olabileceğini varsayıyor.

Uzaydan Gelen Radyo Sinyalleri Üzerine Araştırmalar Devam Ediyor

Bu noktadan hareket ederek gerçekleştirilen hesaplamalar, söz konusu gezegenlerin eliptik yörüngelerinde dönerken yıldızlara çok yaklaştığında kelimenin tam anlamıyla parçalanmaya ve uzamaya başladığı, bunun da tüm parçaların savrulmasıyla sonuçlandığını gösterdi.

Ekip bu parçaların nötron yıldızı tarafından yayılan radyasyonla etkileşime girmesi ve “son derece güçlü radyo emisyonlarını” sağlaması da mümkündü.

uzadan gelen gizemli sinyal hakkında

Araştırmada sağlanan veriler, önceki iki FRB ile karşılaştırıldı. Bir patlama 160 günde, diğeri ise 16 günde bir tekrar ediyordu.

Bu parçalanma senaryosu sinyallerin sıklığı ve parlaklığı konusuna açıklama getirebildiği öğrenildi.

Princeton Üniversitesi’nde Hızlı Radyo Patlamaları hakkında çalışmalar yapan astrofizikçi Wenbin Lu, daha kesin sonuçlar için bu radyo sinyallerinin gözlemlenmeye devam edilmesi gerektiğini kaydetti. Lu, bu verilerin ilerisi için iyi bir ipucu olabileceğini kaydetti.

Siz bu radyo sinyalleri hakkında ne düşünüyorsunuz? Yorum ve tahminlerinizi Kayıp Rıhtım Forum’da bizimle paylaşabilirsiniz.

Kaynak: The Independent

Devrim Beyaz

Ankara Üniversitesi Dil ve Tarih-Coğrafya Fakültesi, Türk Dili ve Edebiyatı Bölümü mezunuyum. 2016'dan beri serbest editörlük yapıyor, çeşitli internet siteleri ve dergiler için haber ve incelemeler kaleme alıyorum.

Ne Eğlenceli Çağ - Kiley Reid