İnsanlığın Dünya Dışı Bir Medeniyetle Temas Kurabileceği Tarih Hesaplandı: En Az 2.000 Yıl Beklemek Gerekecek

Uzaylılar ile en olası temas için insanlığın en az 2.000 yıl beklemesi gerekiyor. Bilim insanları, yaptıkları simülasyonda Dünya dışı yaşamla iletişim için en olası tarihi hesapladı.

uzaylılar ile iletişim ne zaman

Uzaylılar ile kurulabilecek en olası iletişim için insanlığın en az 2.000 yıl beklemesi gerekiyor. En çok ise 400.000 yıl söz konusu. Yapılan simülasyon çarpıcı verileri ortaya koydu.

İnsanlığın en büyük hayallerinden birisi olan uzaylılarla iletişim kurmak yakın zamanda gerçekleşmeyebilir. Wenjie Song ve He Gao adlı bilim insanlarının simülasyonlarla yaptıkları hesaplamalara göre uzaylıların insanlarla iletişim kurması en yakın 2.000 yıl, en uzak 400.000 yıl sonra olacak.

Güneş sistemlerinin ve galaksilerin ötesindeki bilinçli yaşam formları bilimin ve tabii ki bilimkurgunun en çılgın düşlerinden bir tanesini oluşturuyor. Bu alanda çalışanları daha da heyecanlandıran nokta ise dünya dışı bilinçli varlıklar ile temasa geçebilmek. Bu durum her ne kadar heyecan verici gibi gözükse de Beijing Üniversitesi bünyesinde çalışan iki bilim insanı bunun yakın gelecekte pek mümkün olmayacağını söylüyor.

The Astrophsical Journal’da yayımlanan “Galaksimizdeki Muhtemel Bilinçli Dünya Dışı Toplumların Sayısı ve Bunlarla İletişime Geçme İhtimali” isimli makalede Wenjie Song ve He Gao uzun zamandır bilim insanlarının aklını kurcalayan soruya cevap bulmaya çalışıyor. Makalenin yazarları konunun zorluğuna dikkat çekerek, bilinçli topluluklara ait tek elle tutulur verinin Dünya üzerindeki insanlar olduğunu söylüyor. Buna rağmen 2020 yılında yapılan bir çalışmada Samanyolu galaksisinde 36 bilinçli uygarlık olabileceği söylenmişti.

uzaylılar ile iletişim ne zaman olacak

Araştırmacılar Dünya dışında bugüne dek yaşamış, yaşayan ya da yaşayabilecek bilinçli uygarlıkları hesaplamak amacıyla Drake denklemini kullanıyor. Ancak her ne kadar denklem olarak anılsa da bu hesaplama daha çok bir düşünce egzersizi olarak ele alınıyor.

Uzaylılar ile İletişimin Kurulacağı Tarih için Yapılan Hesaplamalar “Bilinmeyenlerle” Dolu

Song ve Gao öncelikle Drake denklemini kullanarak evrendeki muhtemel bilinç formlarını hesapladıktan sonra bu hesaplamayı iki parametre ile birleştiriyor. İşin daha da ilginç tarafı ise bu parametrelerin ikisinin de tam anlamıyla anlaşılamayan ve hesaplanamayan veriler içermesi. İlk parametre bilinçli varlıkların bulunduğu gezegenlerin yaşama elverişli olup olmaması (araştırmacılar bu değeri f c ile belirtiyor), ikincisi ise gezegenin hangi değişim döneminde bu formlara ev sahipliği yaptığı (araştırmacılar bu değeri F ile belirtiyor). Araştırmacılar bu iki parametreye de belirli sabit değerler vererek bazı simülasyonlar yürütüyor.

Simülasyonların en iyi olası senaryosu F: %25 ve fc: %0.1 değerleri sonucu ortaya çıktığı görülüyor. Bu, gezegenin en az %25 olgunluğa eriştiğinde %0.1 oranında canlı bir yaşam formu ortaya çıkabildiğini söylüyor. Bu da evrenin her köşesine yayılabilecek 42.000 bilinçli yaşam topluluğunun olduğunu işaret ediyor. Song ve Gao bu hesaplamalar sonrası iki taraflı bir iletişimin oluşması için en azından 2.000 yıl geçmesi gerektiğini ifade ediyor.

Simülasyonların en kötü senaryosu ise F:%75 ve fc: %0.001 değerlerinde ortaya çıkıyor. Yani bir gezegenin bilinçli bir forma ev sahipliği yapabilmesi için en azından %75’lik olgunluğa erişmesi gerekiyor ve bu da %0.001’lik bir ihtimal sonucu bilinçli varlıklar ortaya çıkarıyor. Evren genelinde bu hesaplama sonrası ancak 111 bilinçli topluluk oluşuyor. Dahası insanlığın bu toplulukların en azından birisiyle iki yönlü iletişim kurması 400.000 yıl alacak.

uzaylılar dünya dışı form

İnsanlık Dünya Üzerindeki Yaşamı Boyunca Uzaylılarla Asla İletişime Geçemeyebilir

Diğer taraftan araştırmacılar makalelerini bitirirken hesaplamalarına temel olarak aldığı değerlerin “bilinmeyenlerle dolu” olduğunu da ifade ediyor. Bununla birlikte hesaplamaları sonucu geçen sürenin insanlık için oldukça uzun olduğunu da belirtiyor ve şöyle söylüyorlar:

“Ancak, uzun soluklu toplulukların; popülasyon problemi, nükleer yıkım, ani iklim değişiklikleri, meteor yağmurları ve ekolojik değişiklikler gibi birçok sebepten dolayı kendilerini sınırlandırdıklarını hatırlatmak gerekiyor. Eğer bazı pesimistik kaynakların belirttiği Kıyamet Günü Senaryosu doğru ise, insanlık dünya üzerindeki varlığı boyunca herhangi bir uzaylı varlıktan haber alamayabilir.”

Bütün hesaplamalara rağmen insanlığın tüm yaşamı boyunca evrene ve evrenin derinliklerine olan ilgisi artıyor. Bilinçli varlıklar olsun ya da olmasın bilim insanları teleskoplarını uzak gezegenlere çevirmeye devam ediyor.

Siz dünya dışı bilinçli varlıklar hakkında ne düşünüyorsunuz? Yakın gelecekte uzaylılar ile temas mümkün mü dersiniz? Fikirlerinizi Kayıp Rıhtım Forum üzerinden bizimle paylaşabilirsiniz.

Kaynak: Universe Today

Oğuzhan Açıkalın

Gedikli bir çizgi roman geek’i olmasam da beyaz sayfalara doluşmuş renkli resimleri her zaman ilgiyle takip ettim. Çünkü resimlerin ve kelimelerin bizi olduğumuzdan daha iyi bir yere taşıyacağına inanıyorum. Kısa kısa hikâyeler yazıyorum, edebiyatın her türlüsüne ilgi duysam da bilimkurgu konusunda kendimi geliştirmeye çalışıyorum.

1. Avatar for MelihAntepli MelihAntepli dedi ki:

Biz onlarla kuramayız zaten de onlar bizle kurar. Ben geçmişte kurduklarına inanıyorum mesela.

Eskiden Nickelodeon kanalı vardı hatırlayanınız vardır. Onda ara ara reklam gibi kısa bir çizgi film vardı. 1-2 dakika sürüyordu. Bir mağara adamı ve onu eğitmeye çalışan bir uzaylı. Gerçeğinde ona yakın olduğunu düşünürüm hep :sweat_smile:

2. Avatar for Gokay1 Gokay1 dedi ki:

Bu denklemi kurarken, ışık hızı esas alınıyor. Uzay yolculuğu yapan bir ırkınn, uzayda ivmelenmenin bir anlamı olmadığını ve alternatif ulaşım ya da iletişim yolları bulmuş olması olasıdır diye düşünüyorum. İnsanlığın quatum çağı ile bu yöntemleri keşfetmesi an meselesi, kuantum tünellemesi ile mesafelerin bir anlamı kalmayacak.

3. Avatar for OgiWanKenobi OgiWanKenobi dedi ki:

Bahsettiğiniz çizgi film Prometheus and Bob sanırım. İnanılmaz keyifli bir stop motion işti gerçekten. Kim bilir belki de serinin yaratıcıları geçmişten ilham almıştır :smiley:

4. Avatar for driveinthenails driveinthenails dedi ki:

Vaktim yeterse ben de beklerim pek tabii.

5. Avatar for IBRAHIM_OZKAN IBRAHIM_OZKAN dedi ki:

Merhaba dostlar.
    Gøktanisina bagli BIR gøkdelen demeyelim o zaman gøktasina asili BIR sarkit olurdu HERHALDE adi!
    Iyide be kardesim bu dedikleri sarkit fizik kurallarini yerle BIR etmiyormi sizce?
    Nasil OLACAK bu is imkansiz ve COK sacma .niye derseniz matematiker sifirsiniz 1 fizikde yoksunuz 2 teoride zaten sinfda kalmissiniz. Buda 3 kimya zaten hic tanismamissiniz 4 Bari biraz akli Selim seyler dusunsek daha iyi olmazmi mesela dunyada neden birtane para birimi Yok.? Yada neden VFL DEN ELEKTRIK uretmeyizde Kati yakittan yada hidrosantrallerden veya fuzyondaan medet. Umariz? Yada insanlik neden kendini gittikce yapay zekaya kurban eder? Vs Gini seylere care aramak barken butakim zirvalarla mesgul oluruz neymis sapexe x 3
    Marsa dogrudan yolcu tasiyacakmis.bakhele Sen dunyada toprakmi bitti? Sumu bitti aloooo evde kimse yokmu aslinda var neden cevab verden Yok sizce diye HIC sordunuzmu?

2 cevap daha var.