Uzaylılar Bizi Fark Etmiş Olabilir: 1.700 Yıldızın Dünyayı Gördüğü Tespit Edildi

Yeni bir araştırma 1.700 farklı yıldız sisteminin Dünya’yı görebileceğini ortaya çıkarttı. Şu an kullandığımız teknolojilere sahip bir uzaylı türü varlığımızdan haberdar olabilir.

Dünya Uzaylılar Yıldız Sistemi

Dünyamız, son 5 bin yıl içinde yakınlardaki 1.700 yıldız tarafından görüldü. Bu yıldız sistemlerinde bir gezegende yaşayan uzaylılar Dünya’yı görmüş, hatta üzerinde hayat barındırdığını tespit etmiş olabilir. 1.700 yıldızdan dördünün sisteminde hayatın oluşmasına müsait kayalık gezegenler olduğunu da biliyoruz.

Güneş Sistemi‘nin dışındaki gezegenleri (ötegezegenler) tespit etmek için en başarılı yöntem yıldızının önünden transit geçenleri araştırmak. Şimdiye kadar tespit ettiğimiz ötegezegenlerden yüzde yetmişi transit yöntemiyle bulundu. Cornell Üniversitesi’ndeki Carl Sagan Enstitüsü’nde çalışan astrofizikçi Lisa Kaltenegger gökleri tararken sürekli kullandığımız bu yöntemin, Dünya’da ne kadar işe yaradığını öğrenmek için tersine mühendislikle gezegenimizi inceledi.

2020’de başlayan çalışmalarda ilk aşamada Dünya’nın Güneş’in önünden her geçişinde yakınımızdaki 1.000 yıldızın görüş açısına girdiği ortaya çıktı. Kaltenegger’i çalışmayı genişletmeye yönlendiren sebepler şöyle:

“Dünya’nın Güneş’in ışığında yarattığı küçük karanlık nokta her seferinde aynı yerden görülmüyor. Evren hareketli ve görüş alanları sürekli değişiyor.”

Uzaylılar Soruyor: Dünyada Hayat Var mı?

Dünya Uzaylı Yıldız Sistemi

Geçmişte veya gelecekte Dünya’yı görebilecek yıldızların tamamının listesini çıkartabilmek için bu yılın başlarında Karanlık Enerji Araştırması kapsamında kullanıma açılan veritabanı kullanıldı. 700 milyon yeni gök cismini haritalandıran Karanlık Enerji Araştırması sonuçlarından Güneş’in 325 ışık yılı çapında konumlanan 331 bin yıldızın varlığını öğrenmiştik. Araştırma dâhilinde, Samanyolu Galaksisi’nde geçmişte veya gelecekte belli bir zamanda hangi yıldızın nerede olduğunu da tespit edebiliyoruz.

Veritabanındaki incelemeler sonucunda Dünya’da medeniyetlerin kurulduğu son 5.000 yıl içerisinde 1.715 yıldızın Dünya transitlerini görebildiği ortaya çıktı. Bugün bu yıldızlardan 313’ü Dünya’yı görmek için ideal konumda değil ve önümüzdeki 5 bin yıl içinde 319 yeni yıldız soluk mavi noktayı fark edebilecek.

10.000 yıllık süreçte Dünya’yı görebilen 2.034 yıldızdan 75’i Dünya’nın 100 ışık yılı kadar yakında. Yani, geçen yüzyıldan itibaren evrene verdiğimiz radyo sinyalleri, bu 75 yıldızın sistemindeki gezegenler tarafından duyulabilir.

Yakınımızdaki 75 yıldızdan 29’u, üzerinde yaşamın tutunabileceği kayalıklı, yeterli sıcaklığa sahip ve yüzeyinde su barındırabilecek gezegenlere sahip. Hatta bizim tespit ettiğimiz ve tam şu an bakan birileri varsa Kozmos’un sonsuzluğunda göz kırpışımızı görebilecek üç gezegen bulunuyor: K2-65, K2-155 ve K2-240.

Ötegezegenlerde yaşamın olup olmadığını tam olarak henüz tespit edemiyoruz. Gelgelelim, James Webb Uzay Teleskobu tam da bu sebeple geliştiriliyor: Yıldızlarının önünden geçen gezegenlerin yolladığı ışığın kimyasal analizini yapabileceğiz. Böylece, gezegende oksijen bulunuyorsa tam olarak saptayacağız. Eğer Dünya’yı görebilen 2.034 yıldızın gezegenlerinden birisi benzer teknolojiye sahiptiyse bizim yaşadığımızı biliyor. Biz de bu yılın sonlarında fırlatılacak Webb sayesinde, Kaltenegger’in sözleriyle “Kozmosta hayatı keşfetmenin ucundayız.”

Peki ya sizce uzaylılar var mı? Daha da önemlisi gezegenimizi keşfetmiş olabilirler mi? Yorumlarınızı Kayıp Rıhtım Forum’da paylaşabilirsiniz.

Kaynak: Space

Mehmet Çakıcı

1999'da Balıkesir'de doğdu. Küçük yaştan beri fantastik edebiyata ilgi duydu, büyüdükçe diğer edebiyatlara da yaklaştı. Şu sıralar İstanbul Üniversitesi'nde bu ilginin üstüne iyice düşüyor. Uzun bir süre araknofobinin nasıl yazıldığını öğrenemedi.

1. Avatar for MelihAntepli MelihAntepli dedi ki:

Görmüşler zaten ve çok eski zamanlardan bu yana devamlı gelip gidiyorlar :sweat_smile:

2. Avatar for Rena Rena dedi ki:

Hakaret sayarım :smiley:
    Şaka bir yana, belki de aramızdadırlar bile.

3. Avatar for MelihAntepli MelihAntepli dedi ki:

Yani aslında Uzaylı denilince biz Dünyalılar da uzaylı sayılıyoruz :smirk:

Jüpiterli olabilirler :slightly_smiling_face:

4. Avatar for Pardus Pardus dedi ki: