in

Türk Edebiyatında Korkunun Öncü Yazarlarından Kenan Hulusi Koray’dan Seçme Öyküler: Bir Hudut Oyunu

Yeni bir Kenan Hulusi Koray derlemesi raflarda. Handan Acar Yıldız’ın sunuşu ve seçkisiyle “Bir Hudut Oyunu” çıktı.

Bir Hudut Oyunu - Kenan Hulusi Koray

Kenan Hulusi Koray hakkında yeni seçkiler hazırlanmaya devam ediyor. Ketebe Yayınları, Handan Acar Yıldız’ın derlediği ve sunduğu Bir Hudut Oyunu kitabını okurla buluşturuyor.

Yerli edebiyatta Cumhuriyet döneminin önemli yazarları arasında bulunan Kenan Hulusi Koray, bu yıllarda yeniden hak ettiği değeri bulmaya başlıyor. Servet-i Fünun dergisinde yazılar yazan, Yedi Meşaleciler arasında öykü türünde eser üreten tek isim olan Koray; korku türünün çağdaş örneklerini Türkçeye getiren isimlerden birisi olarak anılıyor.

1906 yılında dünyaya gelen yazar, Servet-i Fünun ve Yedi Meşale adlı dergiler dışında Resimli Uyanış, Milliyet, İkdam, Muhit, Mektep, Varlık, Vakit, Yeni Gün, Hayat, Bütün, Yeni Mecmua, Tan ve Yıldız gibi mecralarda da yazdı. Kaleme aldığı tek roman Osmanoflar 1938’de yayımlandı. Bahar Hikâyeleri, Son Öpüş, Bir Otelde Yedi Kişi, RBK Pansiyonu ve Bir Yudum Su yazarın öykü kitapları olarak karşımıza çıkıyor.

2015 yılında Türkiye Yazarlar Birliği Ödülü’ne layık görülen Handan Acar Yıldız’ın derlediği kitapta toplam 29 öykü yer alıyor.

Bir Hudut Oyunu – Kenan Hulusi Koray | Arka Kapak Tanıtımı

Bir Hudut Oyunu - Kenan Hulusi Koray

Çağının en büyük tanıklarından ve Türk öyküsünün ustalarından olan Kenan Hulusi Koray, genç yaşta hayatını kaybeder. Buna rağmen yaşarken değeri az da olsa bilinmiş bir hikâyecidir. Henüz edebiyat fakültesinde öğrenciyken Servet-i Fünun’da yazılar yazar. Yedi Meşalecilerin hikâye tür ünde eser veren tek yazarı olarak tanınır ve yazdığı korku hikâyeleri, onu diğer öykücülerden ayırır. Ustalık eserlerini veremeden hayata veda etmesine karşın kısacık ömrüne sığdırdığı hikâyeler, unutulmayı değil kesinlikle hatırlanmayı hak eder. Eserlerinin bir kısmı vefatından sonra arkadaşları tarafından neşredilir.

Kenan Hulusi Koray; 1920’de İstanbul’a gelen Beyaz Ruslardan Dörthanlar köyünde yaşayan Kulaksız’a, Madam Gribaşof’tan Ömer Seyfettin’e, André Gide’den Sait Faik’e kadar uzanan, dahası çöllere ve masal diyarlarına değin genişleyen hikâyeleriyle oldukça büyük ve güçlü bir öykü evrenine sahiptir.

Sosyal eleştirileri, keskin bir gözlem ve muhakeme gücü her hikâyesinde varlığını hissettirir. Anlattığı insanlar; tüm varlıkları, dilleri ve renkleriyle dünyamızda yaşıyor gibidir. Bir Hudut Oyunu’nda yer alan hikâyelerle yaşadığımız coğrafyanın değişen ve değişmeyen yanlarına dair bir kıyasa bile gidilebilir. Kenan Hulusi Koray; tabiatın ve aşkın insanla ilişkisini, Anadolu’nun bir köy ünde kurulan fabrika ile sanayileşmeyi, Rus mültecilerinin “yaşam mücadelesini” neredeyse esrarengiz bir özgünlükle tahkiye eder.

Handan Acar Yıldız’ın sunuş ve seçkisiyle hazırlanan Bir Hudut Oyunu aynı zamanda “Öykünün Ustaları” dizisinin de ilk kitabıdır.

Handan Acar Yıldız’ın derlediği eser toplamda 320 sayfadan oluşuyor. Kitabın editörlüğünü Gülşen Funda, düzeltisini Ayşe Nur Rana, kapak tasarımını Harun Tan üstleniyor. Eser raflardaki yerini almaya başladı.

Ketebe Klasik serisi altında yayımlanan bu eser, aynı zamanda yayınevinin Öykünün Ustaları alt dizisinin de ilk kitabı olma özelliğini taşıyor.

Kenan Hulusi Koray öyküleri hakkındaki görüşlerinizi Kayıp Rıhtım Forum’da bizimle paylaşabilirsiniz.

Oyla!

Devrim Beyaz

Ankara Üniversitesi Dil ve Tarih-Coğrafya Fakültesi, Türk Dili ve Edebiyatı Bölümü mezunuyum. 2016'dan beri serbest editörlük yapıyor, çeşitli internet siteleri ve dergiler için haber ve incelemeler kaleme alıyorum.

Inventing Anna Netflix Dolandırıcılık Sahte Varis

Sosyeteyi Dolandırıp “Başarı” Hikâyesini Netflix’e Sattı

Geçmişe Hücum: Osmanlı Topraklarında Arkeoloji

Geçmişe Hücum: Osmanlı İmparatorluğu’nda Arkeolojinin Öyküsü – Çalınmış Taşlar Ülkesi