Geçtiğimiz yıllarda piyasaya çıkan Middle-Earth: Shadow of Mordor ve Shadow of War oyunları Lord of the Righs evreninin uzun bir aradan sonraki yeni nesil oyunları olmuşlardı. Monolith Productions firmasının adı altında yayınlanan iki oyun da kendi türlerinde oldukça başarılı oynanışlar sunsalar da, Yüzüklerin Efendisi hayranları olay örgüsünden pek hoşnut değillerdi. Bu sene mart ayında Middle-Earth lisansını Monolith’den devralan Daedalic Entertainment; bir süredir üzerinde çalıştıkları Gollum oyunu hakkındaki ilk detayları oyuncularla paylaştılar.
Adından da anlaşılacağı üzere The Lord of the Rings: Gollum, oyunculara filmden de tanıdığımız Smeagol karakterinin Tek Yüzük tarafından nasıl baştan çıkarılarak Gollum karakterine dönüştüğünü anlatacak. Gollum PS4, Xbox One gibi oyun konsollarının ve PC’nin yanı sıra, bu sene içerisinde piyasaya çıkması planlanan yeni nesil PS5 ve Xbox Series X gibi oyun konsollar için de görücüye çıkacak.
Daedalic oldukça zengin hikâyeler sunan oyunlarıyla biliniyor. Firmanın Gollum oyunu içinse büyük planları bulunmakta. Öncelikle oyun Epic Games’e ait olan Unreal Engine 4 ile oluşturulmakta; yani grafiklerinin göz alıcı olacağı şimdiden ön görülebilecek bir gerçek. Ayrıca oyunda çift-kişilik mekanikleri, devasa haritası olan bölümler bulunacak. Oyunun ortalama 20 saat sürmesi planlanırken, “gizlilik” teması altında ilerlemesi ve diğer LOTR oyunlarının vahşiliğinden uzakta kalması planlanıyor.
Gollum Tasarımı Lord of the Rings Filmlerindekine Benzemeyecek
Daedalic, Gollum karakterinin Yüzüklerin Efendisi filmlerinde kendisini seslendiren Andy Serkis karakterine benzemeyeceğini; hatta filmdeki fiziksel haliyle bile bir bağlantısı olmayacağı belirtiyor. Çünkü bilindiği üzere Lord of the Rings kitaplarında Gollum’un boyutlarına dair pek bir bilgi yok; J.R.R. Tolkien’in Gollum üzerine olan ilk çizimleri ise onun devasa bir yaratık olduğunu gösteriyor. Firma bu konu hakkında şunları söylüyor:
“Öncelikle Tolkien kitaplarında bize Gollum’un boyutlarını anlayabileceğimiz bir bilgi vermedi, ilk çizimlerde ise Gollum devasa büyüklükte! Sanki bataklıktan çıkan bir canavar gibi. Görüntüsü hakkında konuşmam gerekirse sadece filmleri izlemiş hayranları hayal kırıklığına uğratmak istemiyorum ama Andy Serkis ile alakası yok.”
Gollum oyununda Nazgulların da bulunacağı söylenmekte ancak bu karakter de filmlerdeki kadar havalı tasarlanmamış. Bunun yanı sıra oyunun hikayesinin başlangıç noktası belli değil; fakat hikayenin Yüzük Kardeşliği (The Fellowship of the Ring) filminde Gollum’un göründüğü sahneye kadar uzanacağı biliniyor. Oyunun birkaç bölümden oluşacağı, her bölümün sonunda ise oyunculara Smeagol olarak mı yoksa Gollum olarak mı devam edeceklerine karar vermeleri gerekeceği de belirtilen diğer bilgiler arasında.
Peter Jackson filmlerinde Smeagol’a her zaman bir şeylerin olduğu ve Gollum haline geldiği söylenmişti; ancak aradaki zamanda ona ne olduğu bilinmiyordu. Gollum oyunu ise bu sürece ışık tutmak için bir hikaye sunmaya hazırlanıyor.
Lord of the Rings: Gollum oyununun çıkış tarihi ne zaman, sorusu henüz net olarak yanıtlanmasa da oyunun 2021 yılında yayınlanması planlanıyor.
Siz bu haberi nasıl karşıladınız? Gollum’un köklerine ineceğimiz bir video oyun sizleri heyecanlandırıyor mu? Görüşlerinizi Kayıp Rıhtım Forum’da bizlerle paylaşmayı unutmayın.
* Yüzüklerin Efendisi Romanlarına Çevreci Bir Bakış
* Orta Dünya’da Gördüğümüz En Güçlü 8 Kılıç
Kaynak: Ign
Daedalic den güzel bir hikâye deneyimleyecegimizi umuyorum.
Benim aklıma Hellblade’in ortadünya’da geçen savaş yerine gizliliğin ön planda olduğu bir oyun geldi. İsim sadece konuşulmasını sağlayacak ama oyun güzel olursa oynarız. kötü olursa kimse yüzüne bakmaz.
Smeagol yüzüğü güç kullanmak suretiyle alır.
Bişiler bişiler olur. yavaş yavaş içimizdeki gollum ortaya çıkar. (Hellblade dememin sebebi bu şizofreni) ve olaylar gelişir. reodo ile karşılaştığı anda da bitirirsin.