Valve video oyun dünyasında dikkatleri üzerine çekmeye devam ediyor. Dev firma, daha etkileyici oyun deneyimleri için bünyesine yeni psikologlar katmayı hedefliyor.
Video oyun dünyası gün geçtikçe daha büyük bütçeye sahip olmaya devam ediyor. Bununla birlikte yapımlardaki hikayeler de bir o kadar gelişiyor. Birkaç yıl öncesine göre video oyunlarının dünyada ve ülkemizde de geniş bir kitleye yayıldığını görmek mümkün. Bu durumu gören oyun şirketleri de işlere farklı pencereden bakmaya başlıyor gibi görünüyor. Popüler oyun şirketi ve aynı zamanda Steam’in de yapımcısı olan Valve, daha ilginç ve “inandırıcı” oyunlar yapmak üzere psikolog aradığını duyurdu. Paylaşılan ilana göre işe alınacak psikolog, Washington’daki Bellevue ofisinde çalışacak.
İlanda geçen ifadeler şu şekilde:
“Geniş yetenekleri ve derin uzmanlığı olan kişiler arıyoruz. Valve psikologları geniş çaptaki girişimlere katkıda bulunacak. Onlardan takım çalışmasını ön plana çıkarmalarını bekliyoruz.”
Psikolog İlanı Valve İçin İlk Değil
Half-Life: Alyx, Team Fortress ve Counter Strike: Global Offensive gibi oyunlarla da tanınan şirket daha önce de işe psikolog almıştı. Ayrıca Valve çeşitli deneyleriyle de biliniyor. Bu deneyler arasında oyuncuların oyun esnasında terleme ve uyarılma oranlarını ölçen bir çalışma da mevcut. Hatta şirket, oyuncuların gözlerini ellerinden daha hızlı hareket ettirdiğini fark ettiğinde Portal 2 için oyuncuların karakterleri gözleriyle kontrol ettiği bir versiyon bile çıkarmıştı.
İlanda ayrıca adaylardan “yeni ilginç donanım teknolojileri” araştırmasını da bekliyor. Şirket, sanal gerçeklik teknolojisini kullanan Half-Life: Alyx oyunuyla büyük beğeni toplamıştı. Oyun, GameSpot tarafından 2020’de yılın oyunu olarak seçilmişti. GameSpot’tan Michael Higham’in oyun hakkında yazısında şu yorumlarda bulunmuştu:
“Valve, sanal gerçeklik teknolojisinde bugüne kadar gördüğümüz mekanikleri bir araya getirmiş. Bunların arasında silah tutma, şarjör doldurma, duyarlı fiziksellik, nesneyle etkileşim, bulmacalar ve korku unsurları da mevcut. Bunları en iyi şekilde yapmışlar. Sonuçta ortaya bir bütünlük çıkmış. Sadece bir konsepte veya numaraya dayanmıyor, baştan sona kadar her detayında bir bütün olarak ilerliyor.”
Önümüzdeki dönem, video oyunları açısından da oyunculara çok daha ilginç deneyimler sunacak bir zaman dilimi olacak gibi görünüyor. Bunun ayak seslerini duymaya şimdiden başladık. Valve’ın yeni planları hakkında ne düşünüyorsunuz? Sizce video oyunlarında daha ne gibi ilginç teknolojiler ve mekaniklerle karşılaşacağız? Düşüncelerinizi bizimle Kayıp Rıhtım Forum’da paylaşabilirsiniz.
Kaynak: Game Spot
Hikayelerin daha etkileyeci olduğu, aksiyon ve grafikler yerine hikayenin ön plana çıktığı oyunların popüler ve grafik odaklı oyunlara göre çok daha iyi olduğunu düşünüyorum.
Harika bir haber. Ben psikoloğum, o yüzden haber ilgimi çekti. Fakat video oyunları olsun, MMORPG’ler olsun, psikologlar genel olarak bu oyunlara olumlu yaklaşmıyorlar. Bu alanda çalışmak isteyeceklerini hiç sanmıyorum. Adı üstünde oyun dünyası. Ne kadar gercekci olabilir ki?
Bakalım, sonuçları merakla bekliyorum.
Bu yorumunuz beni derinden yaraladı. Adı üstünde oyun dünyası dediğiniz sektör an itibarıyla dünyanın en büyük eğlence sektörü. Değeri katlanarak artıyor, bu gidişle eğlence sektöründe yarışan diğer sektörlerle arasında uçsuz bucaksız bir fark olacak. Bakış açınızı biraz genişletin lütfen.
Ayrıca Valve öyle alelade bir şirket değil. Kendileri dünyanın en büyük oyun platformu. Psikologların bu durumunu ülkemizdekilerle kıyaslamayın. Yurt dışında hemen hemen her şirkette görev alıyorlar. Oyun dünyasında bu tür haberlerin gelmesinin sebebi de son zamanlarda çıkan kötü çalışma şartlarından kaynaklanıyor.
Yıllardır kendileri oyun yapmıyorlardı. Son zamanlarda bir atılım gerçekleştirdiler ve bunun devam edeceğini söylemişlerdi. Valve çalışanlarına çok değer veren bir firma ayrıca çalışma şartları da diğer şirketlere nazaran çok daha iyidir. Önden bir sorun çıkmaması adına çalışanları ve kendi itibarları için böyle bir adım atmışlar diye düşünüyorum.
Böyle düşünmeniz gerçekten şaşırtıcı. Oynanış bakımından gerçekçilik tartışılır tabii ancak duygu aktarımı bakımından oyunlar, en etkili eğlence aracı olabilir. Bunun en büyük sebebi hikayeyi direkt olarak tecrübe ettiğimizdendir. Ayrıca buna bağlı olarak karakterlerle hiçbir yapımda olmadığı kadar daha unutulmaz bağlar kurulabilir.