in ,

NBA 2K23 İncelemesi – Jordan Challenge Çok Keyifli!

NBA 2K23 incelemesi sizlerle. 2K etiketiyle yayınlanan ve serinin 24. oyunu olan yapıma dair detaylı yorumlarımızla karşınızdayız.

NBA 2K23 incelemesi

NBA 2K23 incelemesi ile basketbol hayranlarının merak ettiklerini yanıtlamak için buradayız. Visual Concepts’in geliştirdiği ve 2K Games etiketi altında yayınlanan yapım nasıl olmuş, hep birlikte göz atalım.

Geldik yılın, spor oyunlarının çıktığı o zamanına. Tabii benim özelimde bu futboldan ziyade basketbol için geçerli, yani NBA 2K serisi. Bu yıl yaz dönemindeki basketbol açlığımızın bir nebze dindirildiği dönemde çıktı NBA 2K23. Bildiğiniz gibi gayet keyifli geçen, birçok yıldızın geldiği EuroBasket ile sezonu açmıştık. Her ne kadar ülkemiz için umut edilenden çok uzak geçen turnuva olsa da basketbolseverler için güzel bir ziyafetti.

O sebeple, “Özledik be kardeşim!” diye oyuna girmek yerine; gayet keyifli ve yoğun geçmiş bir turnuva, her yılın düzenli üyesi NBA 2K, gerçek hayatta basketbol oynamakla birlikte bağımlılık seviyesinde karşıladık. Tüm bunlar birleşince maalesef, şaşırtıcı olmayacak şekilde rüyalarda da stepback üçlük atmaya başladığımı söylemeliyim…

İncelemeyi de MyCareer modundaki maçlara (kendimizi organizasyona kanıtladıktan sonra maça giriş şarkısını seçmemize izin veriyorlar) giriş şarkımla açmak istiyorum. Bu vesileyle belirteyim ki her zamanki gibi oyunun müzik listesi gayet hoş, bilindik yahut az bilinen (türün ağır hayranları “kardeşim biz her sanatçıyı yıllardır dinliyoruz zaten,” diyebilir) sanatçılarla dolu yeni şarkılar da keşfetmenize yarıyor. Kapakta Phoenix Suns yıldızı Devin Booker’ı ağırladığımız NBA 2K23 eski nesilde nasıl olmuş?

NBA 2K23 için İki Versiyon Söz Konusu

Yeni nesil konsollar çıktığından beri oyun artık herkesin aşina olduğu üzere iki farklı versiyonla çıkıyor. Bunlardan birisi PlayStation ve Xbox’ın yeni konsolları için çıkan ve ‘next gen’ şeklinde adlandırılan, daha gelişmiş görselliğe ve farklılaşmış modlara sahip oyun. Diğeriyse eski nesil konsollara ve neden anlamadığım biçimde PC’ye çıkan ‘current gen’ versiyonu. Farklılıkları grafikle sınırlı kalmayıp, örneğin ünlü Neighborhood (The City vs. G.O.A.T Boat) çevrimiçi kısmı bambaşka hâl alıyor. Tabii bu da donanımsal sebeplerle bağlantılı. Tam bu noktada bilgisayar için niye ‘yeni nesil’ çıkmıyor veya hiç olmazsa ikisi birden çıkıp oyuncuya seçenek bırakılmıyor anlamak mümkün değil. Eski konsolların donanımsal sınırlılıklarıyla gayet anlamlı olan farklılaşma, PC için geçerliliğini yitiriyor ve kendini bu tarafta özensizliğe bırakıyor.

NBA 2K23 inceleme
NBA 2K23

Yeni Keyifli Mod!

NBA 2K23 oyununa dönüp farklılıklara göz atalım, ardından geleneksel oyun içi ödemelerinin fazlalığına ve bu konudaki eleştirilen hiç önemsenmemesine hayıflanalım ve saygı duruşuyla incelemeyi kapatalım.

Bu yılın ilk göze çarpan farklılıklarından birisi iki nesilde de yer verilen Jordan Challenge. İlk olarak 2011’de yapılan oyun modu yıllar sonra 2K23 ile tekrar bizlerle buluştu. Her şeyden önce Michael Jordan’la oynamak inanılmaz keyifli, bunu kabul edelim. Evet, örneğin Play Now’da tarihi takımları açtığımızda kendisiyle oynayabiliyorduk. Ancak efsane Bulls takımları dış şut sorunuyla alan sorunu çok yarattığı için çevrim içi arenada çok da keyif vermiyordu.

Ancak bu modun güzelliğini Jordan çok keyifli diyerek geçiştirmek de haksızlık olur. Öyle ki kolej yıllarından kariyerindeki önemli anları bir bir oynuyoruz. Tarihi olarak detayları görmek mümkün. Mesela kolej yıllarında üçlük çizgisi yok, bunun yanı sıra karakter özellikleri de yıllar boyunca değişim gösteriyor. Harika üçlük attığı maçta A+ ile yağmur yağdırma şansına sahipken bilhassa kariyerin ilk yıllarında daha zayıf üçlük atıyor.

NBA 2K23 analiz

Sadece özellik değil yıllara göre bittabi tipi de değişim gösteriyor. Bunların yanı sıra modda iyi oynamak adına birkaç ipucu vermek gerekirse, her ne kadar iyi üçlük attığı ve A+ olduğu maçlar olsa da dış şut badge sayısı o kadar fazla değil, Jordan’ın alametifarikası tabii ki potaya gitmek ve orta mesafe şutlar. Çeviklik de göz önünde bulunduğunda, Jordan’a özel iso oynamamak ayıp olur.

Ayrıca Jordan, hatta Bulls inanılmaz bir savunma takımı. Özellikle Jordan ve Pippen ile top çalmayı kovalamak yerinde olacaktır. Bunu daha verimli hâle getirmek için Jordan’ın da hızı düşünüldüğünde ayarlardan hızlı hücumu açmak mantıklı olur. Zorluk seviyesini belirleyebiliyorsunuz, fakat ben daha zorda bu işi becermek istiyorum derseniz, dönemin uzunlarının, hatta birçok oyuncusunun şut konusunda zayıf olduğunu aklınızda tutabilirsiniz. Bunu kullanmak içinse taktik ayarlarından rakibe göre on-ball ya da off-ball savunmada boşluk verebilirsiniz (bu sayede penetre engellersiniz) ya da perde altından geçme ayarını yapabilirsiniz.

Kısacası şahsen çok keyif aldığım bir oyun modu oldu. Yakınlarda The Last Dance de izlediğimiz göz önünce alınınca, o tarihi anları bizzat deneyimlemek müthişti. Eleştirilerimse daha çok geliştirilmesi üzerine olabilir. Yani belki belgesel biçiminde anlatım geliştirilebilir. Çünkü sadece kısaca tarihi andan bahsediliyor ve maça giriyorsunuz, birisi sadece konuşma yapıyor. O detaylar biraz daha güzelce sunulabilirdi. Ama asıl isteğim ilerisine dair. Yani bu oyun modu 2K23 ile sınırlı kalmasın lütfen. Her yıl farklı oyuncu, hatta takımın hikâyesini bu şekilde deneyimleyebiliriz, neden olmasın? Örneğin seneye türlü geliştirmeler de eklenerek Kobe Bryant’ın tarihi anlarını oynayalım, hikâye anlatımı da geliştirilsin.

Her yıl MyCareer’e aynı formülize rookie dramaları konulacağına buraya yatırım yapılsa keşke. MyCareer hakkında eğlenceli Youtube videosunu da yukarıya ekliyorum. İncelemede Jordan Challenge çok vakit ayırdım evet, ancak gerçekten keyifli ve bence deneyimlenmeyi hak ediyor. Geliştirilmesini ve ilerleyen yıllarda da benzerlerini oynamak istiyorum. Oynayanlar arasında biraz da gözden kaçıyor, modun ilk başarımlarından birisi geldiğinde kazanan sayısı %1-2 civarıydı, üzücü. Belki her yıl devam ettirilerek daha göz önüne çıkarılabilir.

Son Yıllarda Eski Nesilde Değişen NBA 2K Oynanışı

Biraz da oynanıştaki farklılaşmalara odaklanmak istiyorum. Bunu son 3 yıla bakarak yapalım. Bu arada eski nesil yazdım ama yeni nesilde de bunun paralel ilerlediğini söylemek gerekir. 2 yıl öncesinde, her ne kadar genel olarak oyun sevilmese bile şut mekaniği çok sorunluydu. Etraf bıkmış Slasher oynayanlarla dolmuştu oyun modundan farksız. Zamanında çok laf ettik, neresinden tutsak elde kalır bir oynanışa sahipti.

Geçen yıl birçok düzenlemeye gittiler, şut mekaniği iyileştirildi, fakat dengede bazı sorunlar olmuştu. Örneğin boştayken şut atmak inanılmaz kolaydı, azıcık doğru atan herkes coşuyordu. Ancak azıcık ‘contact’ olduğunda yahut hareketliyken atmak çok zorlaşıyordu. Bu da oynanış çeşitliliğini baltalayan, misal olarak play-now’daki taktik iyi bilen iyi oyuncuyu cezalandıran, onun elinden becerinin değerini alan bir yapıydı. İyi şutörü olan doğrudan dış şutla ödülünü alıyordu kolayca. Diğer yandan potaya gitmek de çok cezalandırılmıştı. Kısaca önceki yıla göre bazı iyileştirmeleri olan, fakat tekdüzeliğe de sebebiyet veren bir yapıydı.

NBA 2K23 yorum

Bu yılsa daha doğru ve çeşitliliğe izin veren yapı kurulmuş. Şöyle ki şut atmak hem daha kolay hem daha zor. Örneğin yeşil harici artık şutu sokmak zor. Ustalaşmadan boştayken bile çokça kaçırabilirsiniz yahut iyi attığınızda da kaçırabileceğiniz pozisyonlar olabilir doğal olarak. Bu da Curry alanın yahut MyCareer oynayanın hemen oyunu dış şutla süpürmesini engelliyor, farklı taktiklere başvurmasına yol açıyor. Değişik olarak veya kolay olduğunu söylediğim kısımsa artık biraz contact olduğunda yahut hareketli olduğunuzda da sayı atabilirsiniz. Zaten normal olarak düşündüğünüzde de bir oyuncu boştayken şut kaçırabilir, savunma oyuncusu yaklaşırken yahut hareketli şekilde şutu sayıya çevirebilir. Bu sebeplerle oyunu açan, zenginleştiren yapıya doğru bir adım olduğunu söyleyebilirim. Aynı şekilde potaya gidenler de cezalandırılmıyor. Oynanış olarak da farklı bitirme şekilleri çeşitlendirilmiş ve kullanışlı hâle getirilmiş. Kısacası oynanış kısmında güzel hamleler var, umarım gelecek yıllarda da böyle geliştirmeler devam eder.

NBA 2K23: MyCareer ve Neighborhood’a Bakış

Oyunun en ünlü moduna alan ayırmadan olmaz. Özellikle eski nesilde badge ve karakter geliştirme sisteminin oldukça farklılaştığına ve yeni nesle yaklaştırıldığını görüyoruz. Mesela streç uzun yapacaksınız, eskiden bazı farklılar olsa da benzer karakterler oluşturuluyordu. Şimdiyse daha yönlü ve farklılaşan oyuncu yapılarına müsaade ediyor karakter inşası.

Karakter puanlarını daha farklı dağıtıyor, buna göre açılacak badge listesini (ki çok daha geniş) belirliyorsunuz. Daha kompleks ve aynı oynanışta olduğu gibi daha kompleks bir yapı oluşturulmuş. Zaten bunlar birbirinden bağımsız değil. Hem eski hem yeni nesilde birçok oynanışa etki edecek badge eklenmiş. Bu değişimin özellikle yeni değişimde dikkat çekici olduğunu söylemek gerekli. Kısacası eski nesil kopyala yapıştır yeni yıla aktaralım mantığında değil. Birçok açıdan yeniye göz kırpmış, daha fazla özen gösterilmiş.

Diğer yandan yeni neslin harika sosyal ortamı, yani şehrinin büyüleyiciliği tabii eskisinde yok. Geçen yıl olduğu gibi yine çok katlı gemideyiz. Hatırlarsanız NBA 2K oyunlarının klasikleşmiş sadece alışveriş sokağı ve sahalardan oluşan mahallesi eski nesilde sonunda terk edilmiş ve çok katlı gemiye geçilmişti. Tabii ki The City ile karşılaştırmak mantıksızdı fakat yine de bu değişim eski nesil için gayet güzeldi. Bu yıl aynı gemi konsepti korunmuş ve pek farklılaşmaya da gidilmemiş. Yine de bazı tasarımsal farklılıklar hoş.

NBA 2K23 oyun

Her yıl yazıyoruz ama değişen de yok. O yüzden artık ne kadar anlamlı bilemiyorum. Oynayan oynamayan herkes gayet farkında. Oyun içi ödemeleri inanılmaz can sıkıyor. MyTeam zaten bu ödemeler yüzünden oynanmayacak seviyede, MyCareer’in çevrimiçi kısmıysa her ne kadar para harcamadan da yüksek seviyelere gelinebilse de can sıkıyor. Ben diğer oyun modlarını oynuyorum, bu yüzden örneğin Play-Now oynayarak yahut MyCareer çevrimdışı sezonunda oyun içi para kazanarak karakterimi geliştirebiliyorum. Fakat bunlara rağmen yorucu olabiliyor, bunları oynamak istemeyenler içinse mümkün değil zaten sadece çevrimiçi neighborhood oynayarak gelişmek.

NBA 2K23 Hakkında Son Olarak

NBA 2K23 incelememiz eski nesle özgü olduğu için incelemenin de onunla sınırlı olduğunu gözden kaçırmayalım. Yani Badge sistemindeki değişimin yenisine yaklaştırılması ve geçen yıla göre büyük ölçüde değişmesini o minvalde değerlendirmek ve övmek gerekiyor.

Ayrıca geçen yıl oynanışta ileriye giden detayların, bu yıl daha da geliştirildiğini ve bazı denge sorunlarının çözüldüğünü söylemek gerekli. Oynanış daha çeşitli ve taktik açısından zengin olmuş. Umarım ilerleyen yıllarda da bu gelişimin devamını görürüz. NBA 2K23 oyununun eski nesil (current gen) versiyonu bazı donanımsal nedenlerden dolayı konsollarda olmasının açıklamaları olsa bile, PC için maalesef bu geçerli değil, hiç olmazsa oyuncuya hangisinde oynamak istediği seçeneğinin verilmesi gerekiyor. Bu hâliyle özensizlik gibi görünüyor.

NBA 2K23 oyun içi

Oyun içi ödemeler bildiğiniz gibi… NBA 2K23’te de maalesef eleştiriler dinlenmemiş ve aynı yoğunlukla devam ediyor. Burada hiç gelişme yok.

Jordan Challenge harika… Detaylarıyla yukarıda övdüm. Last Dance sonrası, Jordan’ın kariyerinin önemli anlarını oynamak çok keyifli bir deneyim oldu. Umarım önümüzdeki yıllarda, hikâye anlatımı vesaire eklenerek yani geliştirilerek devam eder. Seneye Kobe Bryant görmek istemez miyiz?

NBA 2K23 hakkındaki yorumlarınızı Kayıp Rıhtım Forum’da bizimle paylaşabilirsiniz.

Cem Altınışık

1993 yılında Ankara’da doğdu. Çocukluğunun bir kısmını İzmir’de geçirdi ve şu an İstanbul'da yaşamakta. Psikoloji bölümünde eğitim gördü. Edebiyat, sinema, bilgisayar oyunları, müzik ilgisi ve bunları paylaşma sevgisiyle çeşitli kültür-sanat sitelerinde yazdı.

dahmer monster dizisi netflix istatistik

Netflix’in “Dahmer” Dizisi, Platformun En Çok İzlenen Yapımlarından Biri Oldu

Kim Jung Gi: Ünlü Koreli Sanatçı Hayatını Kaybetti

Koreli Sanatçı Kim Jung Gi Yaşamını Yitirdi: Henüz 47 Yaşındaydı