Quantum League İncelemesi: Zaman Bükmeli Cümbüş

Birinci şahıs nişancı türündeki Quantum League incelemesi sizlerle. Zaman bükmeli spor arenasında hızlı, rekabetçi, taktikle dolu bir cümbüşe hazır mısınız?

Yakınlarda erken erişime açılan Quantum League oyun incelemesi sizlerle.

Bağımsız stüdyolardan çıkan yaratıcı nişancı oyunlarının devler piyasasında çektiği zorlukları, bunun tür içindeki çeşitliliğe ve denemelere etkisini önceki Morphies Law ve Tidal Shock oyunlarının incelemelerinde yazmıştım. Bu türdeki özgün çevrimiçi işler; ekonomik problemler ve bununla gelen reklam yetersizliğiyle birlikte sürdürülebilir sayıda çevrimiçi oyuncu tabanına sahip olamayabiliyor.

Bu iki oyun tabii ki devlerden ziyade farklı denemeleri ve yaratıcı yönüyle öne çıkıyordu. Ancak övgüye değer, cüretkâr mekaniklerinin yanı sıra kısaca Morphies Law bazı optimizasyon sorunlarından mustaripken, Tidal Shock’sa erken erişime hazır olmayışı, eksik içeriğinden sınıfta kalıyordu.

Kısaca hak ettikleri değerin altında kalsalar ve oyuncuların destekleriyle gelişime açık olsalar bile, zihinsel yaratıcılığın hakkını teslim edecek ince ve özenli işçiliğe de sahip değillerdi. Bu da oyuncuları elde tutmalarını zorlaştıran başka bir unsur olarak öne çıkıyordu.

Geleceğe Dönüş

Bahsi geçen video oyunları gibi yaratıcı mekaniğiyle öne çıkan, birinci şahıs nişancı arena oyunu Quantum League yakınlarda erken erişime açıldı. Günümüzde piyasayı kasıp kavuran, 2 Haziran’da beta sürecinden çıkması beklenen Valorant’a görselliğiyle benzediğini söylersem uçuk bir yorumda bulunmuş olmam. Fakat benzerlik bununla sınırlı; zira karşımızda yepyeni, zihin bulandırıcı bir yapım var. Yukarıda bahsedilen oyunların düştüğü hatalardan nasıl kurtulmuş bakalım.

Quantum League Oyun inceleme

Patlamış mısırlar, içecekler alındı. Taraftarlar spor müsabakası için tribünlerde yerlerini almaya başladı. Sporcular da hazırlıklarını tamamladı ve birazdan heyecanlı etkinlik başlayacak! Silahlar çekilecek ve düşmanla ölümüne çatışılacak.

Quantum League; zaman manipülasyonun yapılabildiği, silahlı çatışmalı takım bazlı bir spor ‘etkinliği’. Bilinen sporlardan ufacık bir farkı var: Ölüm kol geziyor. Bu tehlikeli ligde maçlar 1v1 ve 2v2 olmak üzere iki farklı şekilde oynanabiliyor. Ha, bir de ‘önemsiz’ zaman değiştirme mekaniği var ki birazdan onu klavyem döndüğünce anlatmaya çalışacağım.

GÖZ ATIN  Mount & Blade II: Bannerlord İncelemesi - Nihayet Kavuştuk!

Ama Onu Vurmuştum?!

Diğer nişancı yapımlarından farklılaşmasını sağlayan ‘zaman döngüsü’ mekaniği oyunun da ilgi çeken en temel özelliği. Çoğu oyuncu büyük ihtimalle mekaniği gördükten sonra benim gibi “Nasıl yaptılar acaba?” diye merakla biraz araştırdı ve sonrasında merak edip denemek için kolları sıvadı.

Anlatmaya çalışacağım dedim, çünkü gerçekten ilk bakışta karışık gözüken ve oynanışa nasıl yansıdığının aktarmasının da oldukça zor olduğu bir mekanik. Yine de şimdiden söylemek isterim, çünkü gözünüzün korkmasını istemiyorum, ne kadar karışık görünse de gayet rahat alışılan bir tasarımı var.

Öncelikle iki farklı oyun modu mevcut: Amacının birbirini öldürmek olduğu Death Match ve bir çemberi ele geçirmeye odaklanılan Capture Point. İlk başta benzer oyunlardaki gibi arenada rakiple karşılıklı olarak başlıyoruz, ancak ardından işler çoook değişiyor. 15 saniyeniz var ve bu sürede oyun moduna göre amaç dahlinde hızlıca hareket etmelisiniz. Öldünüz mü? Hiç önemli değil, alternatif evrende hareket etmeye devam edebilirsiniz. Çünkü diğer aşamalarda, sizin önceki karakterinizi vuran rakibinizi öldürürseniz önceki aşamada vurulan karakteriniz alternatif evrende yaptıklarıyla tekrar hayata döner (aynı zamanda 15 saniye içinde canların üstünden geçerek de tekrar hayata dönebilirsiniz). Üçüncü, yani son aşamada da hem sizin hem de rakibinizin önceki karakteri eski eylemleri tekrar eder ve siz son karakterinizle oyunu kazanmaya çalışırsınız. 2v2 arenada oynuyorsanız tam bir cümbüşe hazır olun. Çok basit değil mi?

Hâl böyle olunca sadece nişancılık beceriniz yeterli olmuyor. Amaç doğrultusunda hareket etmeli, hızlı olmalı ve bunları 15 saniyede yapmalısınız. Hatta bunlar da yeterli değil, rakibin önceki aşamalarda yaptıklarını aklınızda tutarak taktiğe çok önem vermelisiniz. Evet, o kısacık süre içerisinde.

“Kulağa hoş geliyor tamam, ancak bu tasarım gerçekten işliyor mu?” sorusu çok normal. Ben de aynı soruya sahiptim. “Gerçekten de keyifli bir oynanışa sahip olabilmiş mi?” Olmuş. Gerçekten.

GÖZ ATIN  Rengârenk Bir Atmosferde Seyahat: Planet Alpha

Ben Kimim?

Bu oyunun diğer muadillerinin düştüğü hatalardan nasıl kurtulduğundan bahsetmek istiyorum. Çünkü kâh iyi optimizasyonu kâh erken erişime hakkını vererek çıkmasıyla farkını belli ediyor. Erken erişim olsa da içeriği ve oynanışıyla potansiyelli ‘tam’ bir oyun olarak çıkmak önemli. Quantum League de gerçekten özenli bir iş olduğunu, oynanışı ve oturmuş ancak gelişime açık içerik yapısıyla gösteriyor. Hatta sezonlar boyunca takip edebileceğiniz, size oynadıkça yeni kostüm ve kredi sağlayan gelişim sisteminden, rekabetçi oynamanızı sağlayan seviye sistemine kadar hepsi mevcut. Kazandığınız krediyle yeni kıyafetler de rahatça alabiliyorsunuz, oyun içi satıma zorlayan bir yapısı yok.

Biraz da ileride görmek istediklerimden söz edeyim. Zira temel yapı sağlam olduktan sonra bunlar ilerleyen süreçte gelse de olur. Şu an eldekiyle gayet keyifli bir deneyim sunuyor, yeter ki bırakmasınlar peşini. İlki, oyun sonu istatistiklerinin olmaması. Oyunun ilginç mekaniğinden dolayı çok değişken olacağını tahmin ediyorum, ancak hiç olmazsa oyun sonunda kimin ne kadar vurduğunu görebilelim. İkincisiyse, bu oyun için çok önemli olduğunu düşündüğüm sesli yahut yazılı iletişim. Taktiğin böylesine önemli olduğu bir oyunda tanımadıklarınızla oynarken iletişimin çok önemli olduğunu düşünüyorum. Üçüncü olaraksa içeriğin zenginleşmesini söyleyebilirim: Daha fazla harita, mod ve tabii ki silah. Hatta silah çeşitliliğini olumsuz eleştiri olarak belirtmek de mantıklı olur. Oyunda 5 silah mevcut olsa bile neredeyse sadece üçü kullanılıyor, daha çeşitli olmasını isterdim.

Son Olarak

Zaman bükmeli spor arenasında hızlı, rekabetçi, taktikle dolu bir cümbüşe hazır mısınız? Öyleyse birinci şahıs nişancı türündeki Quantum League, ilginç ve işleyen mekaniğiyle sizi bekliyor. Steam’de 43 TL gibi bir ücrete sahip, şahsen gayet keyifli olduğunu düşünüyorum ve türün sevenlerine öneriyorum.

GÖZ ATIN  Blair Witch: Psikolojik Gerilim ve Atmosfer Odaklı Korkunun Başarılı Birleşimi

Oyun hakkındaki fikirlerinizi Kayıp Rıhtım Forum üzerinden bizlerle paylaşabilirsiniz.

* * *

* Bloodroots İncelemesi: Kurdun Önlenemez İntikamı!




1993 yılında Ankara’da doğdu. Çocukluğunun bir kısmını İzmir’de geçirdi ve şu an İstanbul'da yaşamakta. Psikoloji bölümünde eğitim gördü. Edebiyat, sinema, bilgisayar oyunları, müzik ilgisi ve bunları paylaşma sevgisiyle çeşitli kültür-sanat sitelerinde yazdı.

Quantum League İncelemesi: Zaman Bükmeli Cümbüş

Birinci şahıs nişancı türündeki Quantum League incelemesi sizlerle. Zaman bükmeli spor arenasında hızlı, rekabetçi, taktikle dolu bir cümbüşe hazır mısınız?

Başa dönün