İnsan Derisi Hassasiyetine Sahip ‘Robot El’ Üretildi

İnsan derisi hassasiyetine sahip robot parmak ucu geliştirildi. Bilim insanları, üç boyutlu yazıcı aracılığıyla “dokunma duyusunu” farklı bir boyuta taşıdı.

insan derisi hassas robot

İnsan derisi hassasiyeti artık yalnızca insana özel değil. Bilim insanları, üç boyutlu yazıcı kullanarak yapay deriyi gerçek deriden daha “gerçek” bir hâle getirmeyi başardı. Bilimkurgu filmlerinde sık sık kullanılan siborg (cyborg) teması artık daha yakın.

Makineler nesneleri kavrayabilir ama bunu yaparken bir şey hissetmezler. Çünkü insanda olan parmak ucu reseptörlerinden yoksundurlar. Bunun önüne geçmek isteyen araştırmacılar insan eli gibi uyarılara tepki veren robot parmak ucu geliştirdiler.

Bristol Üniversitesi’nin robotik laboratuvarında Profesör Nathan Lepora tarafından yürütülen araştırma insan cildinde bulunan ve dokunma hissini algılamada görev yapan dermal papilla hücrelerini taklit ederek robot elin büyük ölçüde insan gibi hissetmesini sağladı.

The Royal Society Interface dergisinde yayınlanan iki sayfalık makale, insan üzerinde yapılan dokunsal sinir sinyallerinin çizdiği elektrik kayıtları ve üretilen parmak ucunun kayıtları şaşırtıcı derecede benzediğini ortaya koydu.

insan eli

Amaçlarının insan derisine yakın, hatta ondan daha iyisini üretmek olduğunu söyleyen Profesör Lepora üretilen son parmak ucunun ince ayrıntılara karşı o kadar da hassas olmadığını belirtiyor. Bunun nedenin yazıcıların yetişkin insan derisinden daha kalın deri üretmesi olduğunu açıklayan araştırmacılar gelecekteki mikroskobik üç boyutlu yazıcı teknolojisiyle bu sorunun ortadan kalkacağını aktarıyorlar.

İnsan Derisi Taklit Edildi: Hem Robotlar Hem de İnsanlar için Faydalı Olacak

Araştırma, robotları daha hassas yaparak gelecekte dahil olabilecekleri iş alanlarını genişletmeyi hedefliyor. Daha hünerli hâle getirilecek robotlar, insan yararına daha geniş ölçülerde kullanılabilecekler.

Öte yandan ampute edilmiş uzuvların yerine kullanılan protez ellerin performansının da artırılması bekleniyor. Bu sayede uzuvları kaybeden insanların hayatı biraz daha kolaylaşabilecek.

insan derisi robot

Araştırmanın bir diğer önemli hedefi ise insan derisinin karmaşık iç yapısını çözmekti. Araştırmacılar yüksek teknolojili laboratuvarlarda gelişmiş üç boyutlu yazıcılar ile sert ve yumuşak maddeleri bir arada karıştırmasıyla oluşturulan taklit papillla hücrelerini üretiyorlar.

Profesör Lepora bu gelişmelerin yumuşak hücre robotik alanında heyecan verici olduğunu söylüyor. Hızla gelişmekte olan robotik teknolojisi için tüm bunlar henüz bir başlangıç olarak yorumlanıyor.

Siz bu gelişmeler hakkında ne düşünüyorsunuz? Görüşlerinizi Kayıp Rıhtım Forum’da bizimle paylaşmayı unutmayın.

Kaynak: The Independent

1. Avatar for Howl Howl dedi ki:

Wake the f*ck up- Samurai. We have a city to burn.

2. Avatar for Pardus Pardus dedi ki:

Güzel gelişme. Akla hemen Luke Skywalker geliyor. :slight_smile:

skywalker

Doctor Strange 2 Sansur Suudi Arabistan