James Webb Uzay Teleskobu, Bugüne Kadarki En Net Jüpiter Fotoğrafını Çekti

Jüpiter gezegeninin bugüne kadarki en net fotoğrafı çekildi. James Webb Uzay Teleskobu, uzayın sırlarını aydınlatmaya devam ediyor.

jüpiter en net görüntü

Jüpiter ve uyduları, James Webb Uzay Teleskobu tarafından kaydedildi. NASA’nın paylaştığı görsel, Güneş Sistemi’nin en büyük gezegeni olan Erendiz’in şimdiye kadar çekilmiş en net fotoğrafı olarak kayıtlara geçti.

Hubble Uzay Teleskobu’nun ardılı olarak geçen aylarda uzaya gönderilen ve insanlığın evreni anlayabilmesi, dünya dışı yaşam ihtimallerini ortaya çıkarabilmesi için göreve başlayan James Webb Uzay Teleskobu çalışmalarını sürdürüyor.

İlk etapta evrenin bugüne kadarki en net görsellerini paylaşan teleskop, şimdi de gözünü Jüpiter’e dikti.

NASA, resmi web sitesi üzerinden James Webb Uzay Teleskobu’nun Güneş Sistemi’nden çektiği ilk fotoğraflar olan Jüpiter’in görüntülerini paylaştı. Görsellerde Jüpiter’in uyduları Europa, Thebe ve Metis de yer alıyor.

Teleskobun henüz test aşamasındayken hareketli cisimleri takip edebilme kabiliyeti de bu şekilde ölçülmüş oldu. Webb, hareketli resimlerle çeşitli asteroitlere de odaklanabiliyor.

En Net Jüpiter Görüntüleri James Webb Uzay Teleskobu’nun Kalibrasyon Döneminde Çekildi

NASA tarafında paylaşılan son fotoğraflar, uzay ajansının geçen salı günü paylaştığı uzak galaksi ve bulutsuların görselleri kadar yüksek bir çözünürlüğe sahip değil.

Bunun nedeni ise teleskop operatörlerinin ilgili görüntüleri kalibrasyon sürecinde kaydetmiş olmalarından geçiyor. Jüpiter fotoğrafları geçen bahar aylarında, Webb’in kabul aşamasında toplanan verilerden geliyor.

jüpiter uydular fotoğraf

Paylaşılan fotoğraflar, yeni uzay teleskobunun yalnızca uzak galaksileri değil aynı zamanda Samanyolu Galaksisi’ndeki gezegenleri de daha yakından keşfetme görevinin bir parçası olacağını ortaya koyuyor. Görsellerin netlik ve çözünürlük açısında çarpıcı derecede başarılı olduğu da kaydediliyor.

NASA’dan Stefanie Milam kaydedilen görüntülere olan şaşkınlığını şu ifadelerle açıklıyor:

“Her şeyi bu kadar net gördüğümüze ve ne kadar parlak olduklarına inanamadım.

“Güneş sistemimizdeki bu tür nesneleri gözlemlemek için sahip olduğumuz kabiliyeti ve fırsatı düşünmek gerçekten heyecan verici.

Önümüzdeki günlerde hem James Webb Uzay Teleskobu’nun kaydettiği yeni görüntülerin, hem de teleskobun onay aşamasındayken çektiği diğer fotoğrafların kamuoyu ile paylaşılması bekleniyor.

Webb, Jüpiter, Uranüs, asteroitler ve Mars’ın yanı sıra evrendeki en uzak galaksilerin gözlemlerini de uzay meraklıları ve bilim insanları ile paylaşmaya devam edecek.

Jüpiter ve uyduları için yayınlanan yeni görselleri siz nasıl buldunuz? Görüşlerinizi Kayıp Rıhtım Forum’da bizimle paylaşabilirsiniz.

Kaynak: The Independent

Eda Aydın

1992 yılında Bursa'da doğdum. Radyo, Sinema ve Televizyon Bölümü mezunuyum. Filmler, kitaplar hakkında inceleme ve görüş yazıları yazıyorum. Tanpınar'ı seviyorum.

Andrew Garfield Hot Air