1,4 Milyon Yıl Önce Yaşamış Bir İnsana Ait Fosil Bulundu: Avrupa’da Keşfedilmiş En Eski İnsan Fosili

Avrupa’nın en eski insan fosili bulundu. İspanya’da gerçekleştirilen keşifte evrim tarihini şekillendirecek detaylar ortaya çıkarıldı.

Avrupa’nın En Eski İnsan Fosili

Avrupa’nın en eski insan fosili keşfedildi. İspanya’da yapılan kazılarda ortaya çıkartılan çene kemiği fosilinin bir insana ait olduğu tespit edildi.

Paleontologlar, gün yüzüne çıkarttıkları parçanın 1,4 milyon yaşında olduğuna ve aynı bölgede daha önce bulunan örnekten 200,000 yıl öncesine dayandığına inanıyorlar.

İspanyol araştırmacılar cuma günü yaptıkları açıklamada, haziran ayında kuzey İspanya’da gerçekleştirdikleri bir keşiften bahsetti. Paleontologlar, buldukları çene kemiği parçasının Avrupa’da bugüne dek bulunan en eski insana ait fosil olduğunu kaydetti.

Bilim insanları, 30 Haziran tarihinde Ataperca sıradağlarındaki bir arkeolojik bir kazı alanında keşfettikleri fosilin yaklaşık 1,4 milyon yaşında olduğunu söyledi.

Bugüne dek Avrupa’da bulunan hominid türüne ait en eski fosil, aynı bölgede 2007 yılında gün yüzüne çıkartılan ve 1,2 milyon yaşında olduğu belirlenen bir başka çene kemiğiydi.

en eski insan fosil

Atapuerca, Avrupa’daki tarih öncesi insan yaşamına dair en zengin kayıtlara sahip bölgelerden birisi olarak tanınıyor.

Avrupa’nın En Eski İnsan Fosili için Tarihleme Çalışmaları Devam Ediyor

Atapuerca bölgesindeki kazılardan sorumlu José María Berúmudez de Castro, gerçekleştirilen basın toplantısında çene kemiği parçasının yaşı için tarihleme tekniklerini kullanarak çalışmanın ilk etabını tamamladıklarını kaydetti.

Castro, bulunan fosilin 2007 yılındaki keşifte çıkartılan çene kemiğinin bulunduğu toprak tabakasından yaklaşık 2 metre altında olduğunu kaydederek, “Önceki keşiften daha eski olduğunu düşünmek mantıklı ve makul,” ifadesini kullandı.

Çene kemiği parçasının nihai tarihlendirilmesi, Atapuerca’dan yaklaşık 10 kilometre uzaklıkta bulunan Burgos’taki Ulusal İnsan Evrimi Araştırma Merkezi’nde gerçekleştirilecek.

Bermúdez de Castro, sürecin tamamlanmasının altı ila sekiz ay sürebileceğini söyledi. Buradaki çalışmaların neticesinde çıkacak sonuç çene kemiği parçasının hangi hominid türüne ait olduğunu belirlemeye ve Avrupa kıtasında insanların nasıl evrimleştiğini daha iyi anlamaya yardımcı olabilir.

Avrupa’nın En Eski İnsan Fosili ispanya

Araştırmacılar 2007’de keşfedilen çene kemiğinin hangi hominide ait olduğunu henüz kesin olarak belirleyemediler. Yapılan tahminler bulgunun 1990’larda keşfedilen Homo antecessor’a karşılık gelebileceği yönünde.

Arkeolojik alanın yönetimini üstlenen Atapuerca Vakfı, çene kemiği parçasının “Avrupa’yı kolonize eden ilk topluluklardan birine ait” olma ihtimalinin yüksek olduğunu kaydetti.

2000 yılında Atapuerca arkeolojik alanı, UNESCO’nun dünya mirası alanları listesine dahil edilerek Birleşmiş Milletler koruma fonuna dahil edildi.

Bölge, 2013 senesinde ortaya çıkartılan 1,4 milyon yıllık bir çakmaktaşı da dahil olmak üzere binlerce insansı fosil ve alet içeriyor.

Yapılan bu keşfe dair sizin yorumlarınız neler? Görüşlerinizi Kayıp Rıhtım Forum’da bizimle paylaşabilirsiniz.

Kaynak: The Guardian

Eda Aydın

1992 yılında Bursa'da doğdum. Radyo, Sinema ve Televizyon Bölümü mezunuyum. Filmler, kitaplar hakkında inceleme ve görüş yazıları yazıyorum. Tanpınar'ı seviyorum.

elon musk twitter anlaşması feshetti