in ,

Leonardo da Vinci Çizimlerindeki Mikroskobik Canlıların Gizli Dünyası Keşfedildi

Leonardo da Vinci çizimleri hakkında yeni keşif! Sanatçının eserleri üzerinde yüzlerce yıllık mikroskobik canlılara rastlandı.

leonardo da vinci bakteri ve mantar

Leonardo da Vinci, detaylı tabloları ve çağının çok ötesinde bilimsel fikirleriyle tüm dünyada tanınan büyük bir sanatçı. Çizimleri üzerinde yapılan yeni bir araştırma ile tablolarına büyük ustanın yaratmadığı yepyeni bir bakış açısı geldi. Da Vinci’nin çizimlerinde yaşayan mikroskobik dünya ile tanışın.

Araştırmacılar, Leonardo da Vinci’nin eserlerinde yaşayan mantar ve bakteriler listelendiği takdirde eksiksiz bir “sanat mikrobiyomu kataloğu” yaratılacağını düşünüyor. Leonardo’nun eserlerinin her birisi eşsiz bir mikrop dünyasına sahipmiş. Öyle ki, sadece mikroskobik verilere bakarak hangi çizim olduğu söylenebilirmiş.

Sanatçının eserlerinin mikroskobik yaşam imzası sahte eserleri ve anormal koşullarda saklanan orijinal eserleri de fark etmekte kullanılabilecek düzeyde. Da Vinci eserlerindeki bakteri ve insan DNA’sı çeşitliliği yüzlerce yıl boyunca restore edilmesi ve el değişmesi sayesinde oluşmuş. Zamanla kâğıda hasar veren mikroplar da bol miktarda bulunuyormuş. Bu durum da düzenli restorasyonların gerekliliğine ek bir kanıt oluşturuyor.

Araştırmayı yapan bilim insanları sanat ürünlerindeki eşsiz mikro yaşam imzasının gelecekte ortaya çıkacak kaybolmuş eserlerin gerçek olup olmadığını da belirlemekte kullanılabileceğinin altını çizdi.

Leonardo da Vinci Çizimlerinde Bulunan DNA Sanatçıya Ait Değil

leonardo da vinci çizimler

Sanatçının yedi ayrı eserini inceleyen araştırmacılar bakteri ve mantarla birlikte olağanüstü düzeyde insan DNA’sına da rastladı. Bu DNA’lar muhtemelen büyük dâhiye değil, 501 yıl önceki ölümünden sonra eserlerini restore eden zanaatkârlara ait.

En beklenmedik bulgu ise yüksek miktardaki bakteri oranı. Geçmiş çalışmalarda kâğıt üstündeki mikrobiyomların mantar ağırlıklı olduğu görüldü. da Vinci’nin eserlerinde bu durumun ters olması sürekli göz önünde bulunmalarından kaynaklandığı düşünülüyor. Çalışmaya katılan araştırmacıların sözleri şöyle:

“Etrafındaki böcekler, restorasyon çalışanları ve sergilenme veya depolanma şekilleri bu çizimlerde göze görülmeyen izler bırakmış. Bu izlerin hangilerinin Leonardo da Vinci çizimlerini yaparken yerleştiğini ayırt etmek ise çok zor.”

Leonardo da Vinci’nin çizimlerinde yapılan araştırma için Nanopore denilen yeni bir alet kullanıldı. Genetik materyalleri ayrıştırarak farklı biyolojik kalıntıları sınıflandıran bir metot uygulanan araştırmacılar bu sistemin gelecekte en bilindik eserlerle ilgili hiç bilinmeyen detaylar ortaya çıkartabileceğini düşünüyor.

Sİz bu araştırma hakkında ne düşünüyorsunuz? Görüşlerinizi Kayıp Rıhtım Forum’da paylaşabilirsiniz.

Kaynak: Live Science

Mehmet Çakıcı

1999'da Balıkesir'de doğdu. Küçük yaştan beri fantastik edebiyata ilgi duydu, büyüdükçe diğer edebiyatlara da yaklaştı. Şu sıralar İstanbul Üniversitesi'nde bu ilginin üstüne iyice düşüyor. Uzun bir süre araknofobinin nasıl yazıldığını öğrenemedi.

2020'nin En İyi 10 Filmi