NASA, Galaksinin En Korkutucu Noktalarını Tanıttı

NASA, sağanak cam yağmurları ve zombi gezegenleri de dahil olmak üzere güneş sistemimizin dışındaki korkunç anormallikleri gösteren bir video yayınladı.

NASA

ABD Uzay Ajansı (NASA)’nın Jet İtiş Laboratuvarı korkunç ötegezegenleri ayrıntılandıran bir video yayınladı. Nostaljik bir korku filmi fragmanı olarak tasarlanan video, bilim insanlarının keşfettiği en tuhaf ve yaşanılmaz gezegenlerin birkaçını tanıttı.

Güneş Sistemi’nin dışındaki gezegenlere ötegezegen adı veriliyor. Videodaki seslendirme, uzun zamandır insanların bu devasa ve ebedi kozmik bereketin barışçıl sessizliği içinde yerleşmiş olan sakin güzelliğe baktıklarını söyleyerek başlıyor. Yine de Güneş Sistemimizin ötesinde milyarlarca yıldız arasında ve Samanyolu’na benzer galaksilerdeki ötegezegenlerin arasında dolaşmanın hayalini kurduğunu belirtiyor.

Videoda, teleskoplar ve görüntüleme süreçleri sonucunda böyle uğursuz ve dehşetin kol gezdiği alanların keşfedildiği belirtiliyor.

İlk örnek NASA’nın Hiç Beklenmeyen Ölüm olarak adlandırdığı saatte 8 bin 690 kilometre hızla rüzgârların estiği ve şiddetli cam sağanaklarının yaşandığı dehşet yağmurları. Seslendirme, havanın ölümcül, puslu, pürmüz gibi üflediğini ve silikat parçacıklarıyla dolu olduğunu söyleyerek devam etti. Tüm bunlar gezegeni korkunç bir ölüm tuzağı yapıyor.

Video, Zombi Dünyaların Varlığından Bahsediyor

Ek olarak video, galaksinin en korkunç noktalarında bulunan zombi dünyaları da tanıtmaktan geri durmuyor. NASA, ceset yıldızların bükülmüş manyetik alanları arasında dönen üç ölü gezegenden biri olan Lich’in patlamış bir yıldızın daralmış çekirdeği olduğunu; fakat ölümüne rağmen ölümsüz olan yıldızın saçtığı radyasyon ışınlarıyla çok yakından uçan uzay araçlarını yakıp kül edeceğini söylüyor.

Zombi yıldızın yaydığı radyasyon, gezegenin yanı sıra komşu ölü gezegenlerin üzerine de bulaşır. Bunun sonucunda radyasyonlu aroralar (kutup ışıkları) oluşur.

NASA ötegezegenler uzmanı Thalia Rivera, insanların genellikle Dünya’yı andıran veya yaşamı destekleyebilecek ekoplanetler bulmakla ilgilendiğini belirtiyor. Ancak Dünya’ya hiçbir şekilde benzemeyen, bize gezegenlerin oluşma ve evrimleşme çeşitliliğini gösteren çok şaşırtıcı, gizemli gezegenler olduğunu da söylüyor. Kendisini en çok şaşırtanın da bu tür farklı gezegenler olduğunu sözlerine ekliyor.

Söz konusu videoyu hemen aşağıdan izleyebilirsiniz.

YouTube video

Ozan Ercan

2002 yılında İstanbul'da doğdum. Büyükçekmece Recep Güngör Anadolu Lisesi'nin dil bölümünden mezun oldum. Marmara Üniversitesi’nde Fransızca Öğretmenliği okuyor, günlerimi büyük oranda müzik dinleyerek ve kitap okuyarak geçiriyorum. Oscar Wilde ve That '70s Show seviyorum.

1. Avatar for narpal narpal dedi ki:

Galaksinin en korkunç noktasında yaşıyoruz bence.

2. Avatar for LordKratos LordKratos dedi ki:

Çok mantıklı :smile:

3. Avatar for Ishamael Ishamael dedi ki:

Bu cümlede bir anlatım bozukluğu var sanki veya sadece ben anlayamadım bilmiyorum.

4. Avatar for ozanercan ozanercan dedi ki:

Lich patlamış bir yıldızın daralmış çekirdeği ve ceset yıldızların manyetik alanları arasında dönen üç ölü gezegenden biri. Kendisi patlamış ve ölmüş olmasına rağmen hala uzay araçlarını yakıp kül edebilecek güçte radyasyon yaymaya devam ediyor. Biraz uzun bir cümle olmuş.

5. Avatar for Buzyeli Buzyeli dedi ki:

Merhaba, içerik için teşekkür ederim. NASA videoda baya bir nostalji yapmış çok hoşuma gitti. :slightly_smiling_face:

Yazıda çok küçük ama önemli olduğunu düşündüğüm bir konuya, bir terim yanlışına değinmek istiyorum izninizle.

Güneş sistemi dışındaki diğer yıldızların çevresinde dolanan gezegenler için dış gezegen değil ötegezegen terimini kullanmak daha doğru olacaktır. Çünkü dış gezegen denilince güneş sistemindeki Mars yörüngesinden sonraki ve yine güneş sistemimizde yer alan Jüpiter, Satürn, Uranüs ve Neptün (Plüton ? Bence gezegen :slight_smile: ) kastediliyor. Mars, Dünya, Venüs ve Merkür ise İç gezegenler. Çok da sevdiğim bir sözcüktür Ötegezegen. Hatta varsa ötegezegenin bir uydusu onun için de öteuydu terimi var.

Yanlış anlamanızı istemem. Ancak doğru terim ve çok da güzel bulunmuş bir kelime Ötegezegen kullanımı güzel dilimize girmeye başlamışken, bu tarz yazılarda daha hassas olmalıyız diye düşünüyorum.

Tekrar teşekkür ederim. Çalışmalarınızda başarılar dilerim.

1 cevap daha var.