Iron Lung adlı su altında hayatta kalma temalı korku oyunu, yayınlandıktan yaklaşık bir yıl sonra satış rakamlarında zirveye çıktı. OceanGate şirketine ait Titan batiskafını kaybolması; oyunun Steam satışlarını ciddi şekilde etkiledi.
Titanik’e turistik gezi düzenleyen batiskafın kaybolması, bağımsız korku oyunu Iron Lung’a olan ilgiyi tazeledi. Yapımın geliştiricisi, kendi kâbusunun hayata geçtiğini görmenin ’gerçeküstü’ olduğunu ifade etti.
2019 yılından beri Titanik batığına turistik geziler düzenleyen OceanGate’in deniz aracı 18 Haziran tarihinde içindeki yolcularla birlikte kayboldu.
4 günü bulan arama kurtarma çalışmaları sonuçsuz kalırken dün sabah erken saatlerde, Titan adlı aracın kalıntılarına ulaşıldı ve batiskafın korkunç şekilde patlayarak infilak ettiği ortaya çıktı.
Tüm bu süreç, kültür dünyasında da farklı şekillerde karşılık buldu. Yaşananlar, David Szymanski’nin Mayıs 2022’de yayımlanan Iron Lung oyununu öne çıkardı.
Titanik Enkazına Batan Geminin Kaybolmasıyla “Iron Lung” Oyunu Viral Oldu
Dünya çapında yankı uyandıran ve anbean takip edilen olayla birlikte küçük bir denizaltında geçen Iron Lung oyunu da gündeme taşındı.
Markiplier takma adıyla tanınan Mark Edward Fischbach tarafından filme de uyarlanmaya hazırlanan Iron Lung’da oyuncular, denizaltına kapatılmış bir mahkûmu kontrol ediyor.
Oyunun Steam sayfasında yapıma dair incelemelerde Titanik enkazında kaybolan araca pek çok gönderme yapılırken Titan’ı yönlendirmek için kullanılan Logitech F710 oyun kumandası yorumlarda bahsedilen konu başlıkları arasında yer alıyor.
Bir yorumda, “Tüm bu heyecanın ne hakkında olduğunu göreceğimi ve kendimi okyanustaki küçük bir denizaltıya hapsedeceğimi düşündüm. Harcayabileceğim 250 bin dolarım yoktu, onun yerine Iron Lung’ı satın aldım,” ifadeleri kullanıldı.
Oyunun geliştiricisi David Szymanski, verdiği demeçte oyunun kendi kontrolü dışındaki nedenlerle aniden dikkat çekmesinin ilk defa yaşanmadığını söyledi.
“Ama kesinlikle ilk defa bu konuda kendimi pek mutlu hissetmiyorum.”
Szymanski oyununun Twitter’da Trend Topic (TT) olduğunu ilk defa salı günü fark ettiğini, çarşamba günü ise oyunun satışlarının bir önceki güne yaklaşık %200 arttığını söyledi.
“Bir yandan oyunumun böyle bir şey yaşandığında insanların aklına gelecek kadar yaygın olarak bilinmesini takdir ediyorum. Ama diğer yandan… Bu hiç kimse için gerçekleşmesini isteyeceğim türden bir kâbus değil.”
Szymanski verdiği demeçte, insanların Titan trajedisine, durumun dehşeti, kaderinin belirsizliği ve felaketle sonuçlanan “tüm uyarıların ve kötü kararların” (artı 250.000 $ fiyat etiketi) kara komedisi nedeniyle çekildiğini düşündüğünü söyledi.
Szymanski, Mizah ve Trajedi Dengesi Üzerine Konuştu
Geliştirici sözlerini şöyle noktaladı:
“Genellikle en korkunç şeylerin gölgeleri ve siluetleri en komik şeylerle aynıdır. Bu yüzden trajediye komediyle karşılık vermemiz sanırım mantıklı. Tüm bunlarla birlikte, sadece bu durumda değil, toplu olarak mizahla işlediğimiz her karanlık durumda acı çeken gerçek insanlar olduğunu hatırlamanın çok önemli olduğunu düşünüyorum.”
Siz Iron Lung’ı deneyimleme fırsatı bulmuş muydunuz? Yapıma ve son yaşananlara dair fikirleriniz neler? Yorumlarınızı Kayıp Rıhtım Forum’da paylaşabilir, yeni gelişmeler için bizleri Google News’ten takibe alabilirsiniz.
Kaynak: Insider
Forum üzerinden yorum yapıp sohbete katılmak için tıkla!