in ,

Godfall İncelemesi: Fantastik Diyarda Destansı Yolculuk

Godfall incelemesi ile sizlerleyiz. Counterplay Games’in ‘türünün ilk örneği’ yakın dövüş looter-slasher rol yapma oyununa yakından bakalım.

Godfall incelemesi

Counterplay Games tarafından geliştirilen Godfall oyununun incelemesi ile karşınızdayız. Görselliğiyle dikkat çeken, geliştiricisinin söylemiyle ‘türünün ilk örneği’ yakın dövüş looter-slasher rol yapma oyununa yakından bir bakış atalım.

Yağmayı seviyoruz. Oyun dünyasındaki adıyla loot, oyuncuların çok iyi bildiği bir kavram. Tür ne olursa olsun, bazısı sonsuzluğa kadar o eşyaları stoklayacak. İşine yarasa da yaramasa da… Öyle ki gizli istifçilik dürtüsünün, biraz abartılı yorumla oyun dünyasındaki yansıması diyebiliriz. Eh, tabii kişiden kişiye çok değişiyor, bazısı çok daha ‘normal’ şekilde loot yaparken, diğeri eşyaları elde etmek adına kırılmadık vazo, girilmedik yer bırakmıyor.

Ganimet sevdasını oyunun ana etmeni hâline getiren oyunlar da mevcut. Akla ilk gelenleri şüphesiz yakın dönemde adından oldukça söz ettiren Tom Clancy’s The Division serisi. Ah, bir de World of Warcraft gibi devasa çok oyunculu oyunları söyleyebiliriz. Zira loot o oyunların da önemli bir etmeni. Ama benim kalemim değil WoW, hatta hiç ilgimi çekmez o tür. Diğer yandan, Division’ın ikincisini zevkle oynamıştım. İçeriğinin zenginliği, açık dünyası, savaş sistemi, görselliği vesaire birçok detayı kendisine hayran etmişti.

Godfall İncelemesi

Bu tür Division’la sınırlı değil, özellikle konsol tarafında Destiny herkesin malûmu. O serinin de türün gelişimi üzerindeki etkisi yadsınamaz. Tabii türe âdeta bir güneş (!) Anthem’se olayın diğer yüzü. Nasıl patlanır, darmadağın olunur sorusunun cevabı.

Counterplay Games’in geliştirdiği, PlayStation 5’in çıkış oyunlarından Godfall ise fantastik yapısıyla dikkat çeken, geliştiricilerin söylemiyle ‘türünün ilk örneği’ yakın dövüş looter-slasher rol yapma oyunu. Bilhassa üçüncü şahıs nişancılardan farklı olduğu belli olmakla birlikte, tanıtıldığından beri asıl dikkat çektiği nokta harika grafikleri ve büyüleyici görselliği. Ne yalan söyleyeyim, tüm güzel görünüşüne rağmen ben dahil birçok oyuncuda “Acaba? Bu oyun sadece grafikten mi ibaret olacak” düşüncesini de barındırmıştı. Yani büyük beklentilerle başlamadım. Bakalım nasıl olmuş?

Godfall ve Fantastik Arka Plan

Büyüleyici bir dünya yıkımın eşiğinde. Güç aşkı güzelliği, barışı yok etmiş. Aperion harabe olmuş. Biz Valorian şövalyelerinin sonuncusunu yönetiyoruz. Öyle sıradan birisi değiliz, bilakis tanrıvari güçlere sahibiz. Zaten oyunun açılış sinematiğinde görkemli yenilgimizde bunu görüyoruz. Burada söylemek gerekli, zaten çıkışından önce görselliğine hayran bırakan oyun, giriş sinematiğiyle de bunu güçlendiriyor. “Vay be, ne güzel yapmışlar,” diye başladığımı itiraf edeyim.

godfall playstation 5

Yenildiğimiz rakibimizse artık güçlerinin doruğuna ulaşmış Macros. Fakat biz de küllerimizden doğduk. Öldüğümüzü sandı, fakat ölmedik ve güçlenerek tekrar o zorbaya meydan okuyacağız. Yani potansiyeli fena olmayan arka plan olduğunu söyleyebiliriz. Fakat harika açılışın devamı vadettiğini pek sağlayamıyor. Öyle ki altında güçlü olabilecek hikâyesini sunuşu çok kısır. Görevlerde ana merkeze dönüyoruz ve burada hikâye devamı babında iki karakterle sıkıcı sohbet (ve işin komiği hep aynı sırayla…) ettikten sonra tekrar yeni göreve dalıyoruz. O kadar uğraşmamışlar, özenmemişler ki insan üzülüyor. Hikâyenin içeriği de anlamını yitiriyor böylece. Üstelik geliştirici ekip oyunun esinlenmesinde Asimov’un Vakıf serisinden falan esinlendiğini söylemişler. Yani, kaldırmayacağımız yüklerin altına girmezsek hoş olabilir.

Hiç farklı anlatım teknikleri kullanmamışlar. Kısacası peh… olmamış.

Ateş, Su, Toprak, Tahta?

Oyunda Su, Toprak, Ateş gibi farklı alemler var. Her birinin kendine ait görevleri var ve ilerledikçe farklı aleme geçiyoruz. Kendine özgü tasarımlarının güzel olduğunu söyleyebilirim. Ayrıca karşılaştığımız düşmanlar da bu farklı bölgelerde değişim gösteriyor. Bölüm sonu canavarları için de geçerli bu. Bu boss savaşlarının fena olmadığını düşünüyorum ve saldırı düzenleri vesaire de farklılaşıyor. Bu da oynanışı zenginleştiren bir unsur.

Godfall oyun incelemesi

Burada olumsuz olarak söyleyebileceğim nokta alemlerdeki görevlerin birbirine çok benzemesi ve merak unsuru oluşturamaması. Yani ilerlerken “Acaba nelerle karşılaşacağım?” gibi bir düşünceyi oyun oluşturamıyor. Bunun yanı sıra bölgelerin görselliği hoş olsa bile mekân çeşitliliği çok sınırlı ve aynı yerlerde dolaşıyor, aynı yapıları görüyoruz. Oyunda ilerlemek için kendimizi tekrar tekrar aynı görevi yaparken de bulunca, görevlerin çeşitliliğinin az olması ve görsel tasarımın sığlığı yeni eşyalar elde etme ve kendini geliştirme bazlı, yani grind dediğimiz yapıya dayalı oyun olduğu düşünüldüğünde, tekrarlı oyun olması ne yazık ki çabuk sıkmaya başlıyor.

Evet, farkındayım olumsuz yönlerinden çok yakındım. Kapağı parlak, için boş görünüyor şu ana kadar anlattıklarımdan. Bu eleştiri pek yanlış olmasa bile, güçlü diyebileceğim yönü var. O da yakın dövüşün zengin yapısı. Farklı oynanış tarzına sahip silahlar (bununla bağlantılı animasyon çeşitliliği), oynayışınıza göre düzenleyebileceğiniz (biraz kısıtlı da olsa) yetenek ağacı ve tüm bunlarla birlikte akıcı ve keyifli dövüş sistemi var. Aksiyon kısmı eğlendiriyor ve keşke etrafını daha iyi örselermiş dedirtiyor.

Son Olarak Godfall Hakkında

Yani kısaca özetlemek gerekirse; bir yanda güzel görsellik, detaylı ve akıcı dövüş sistemi, diğer yandaysa hikâye anlatımındaki özensizlik, mekân ve görev tasarımlarının sığlığı var. Oyunun temelinde bir potansiyel var, fakat belki yeni konsolun çıkışına yetiştirmek için erken çıktı, belki de başka sorunlar vuku buldu. Ancak ortaya çıkan üzerinden değerlendirilince bitmemiş oyun hissi oluyor.

Şu anda Godfall’a, PlayStation 5 ve PC’de Epic Games Store üzerinden ulaşılabiliyor. Epic’te fiyatı 249 TL. Açıkçası şu dönemde çıkan, sitede incelemesini de yaptığım Watch Dogs: Legion ve Valhalla oyunları düşünüldüğünde çok geride kaldığını ve bu fiyatı hiç hak etmediğini düşünüyorum. Eğer tüm olumsuz yanlarını göz önüne alarak şans vermek isterseniz, önerim en azından iyi bir indirim gördüğü zaman almanız yönünde olur.

Godfall oyunu hakkındaki yorumlarınızı ve kendi deneyimlerinizi Kayıp Rıhtım Forum’da bizimle paylaşabilirsiniz.

Oyla!

Cem Altınışık

1993 yılında Ankara’da doğdu. Çocukluğunun bir kısmını İzmir’de geçirdi ve şu an İstanbul'da yaşamakta. Psikoloji bölümünde eğitim gördü. Edebiyat, sinema, bilgisayar oyunları, müzik ilgisi ve bunları paylaşma sevgisiyle çeşitli kültür-sanat sitelerinde yazdı.

Doctor Who 13. Sezon

Doctor Who 13. Sezon Çekimleri Başladı: Yeni Sezon Bölüm Sayısı Kalp Kırıyor

Bütün Ayazların Ortasında Kayra Ege Avcı

Bütün Ayazların Ortasında: Kayra’nın Rap Albümü Ege Avcı Tarafından Çizgi Romana Uyarlandı