Şimdiye Kadar Keşfedilen En Büyük Kuyruklu Yıldız Dünya’ya Doğru Hızla Geliyor: Ağırlığı 500 Trilyon Ton

Bilinen en büyük kuyruklu yıldız Dünya’ya doğru hızla yaklaşıyor. İlk defa 2014 yılında keşfedilen cisim, 500 trilyon ton ağırlığında.

Bilinen En Büyük Kuyruklu Yıldız Dünya'ya Doğru Geliyor

Bilinen en büyük kuyruklu yıldız Dünya’ya doğru hızla yaklaşıyor. 128 km çapında bir çekirdeğe sahip gök cisminin ağırlığı ise yaklaşık 500 trilyon ton. NASA, 1 milyon yıldan fazla bir süredir Güneş’e doğru yol alan kuyruklu yıldızın devasa olduğunu doğruladı.

C/2014 UN271 (Bernardinelli-Bernstein) veya kısaca 2014 UN271 olarak adlandırılan kuyruklu yıldız hızla Dünya’ya yaklaşıyor. Gök bilimciler 2014 UN271’in şimdiye dek tespit edilen en büyük kuyruklu yıldız olduğunu doğrulamak için Hubble Uzay Teleskobu’nu kullandılar. Neredeyse 140 kilometre genişliğinde olduğu keşfedilen kuyruklu yıldızın, diğer kuyruklu yıldızların çoğundan 50 kat daha büyük ve şaşırtıcı bir boyuta sahip olduğu gözlemlendi.

Güneş’in etrafında dönen kuyruklu yıldız kümesi Oort Bulutu’ndan geldiği tahmin edilen C/2014 UN271’in, gezegenimizden çok uzak olması sebebiyle şimdiye dek tatmin edici bir gözlem şansı olmamıştı. Oort Bulutu çok uzak ve tespit edilmesi çok zor bir bölgede yer alıyor. Bu nedenle astronomlar Öpik-Oort bulutunun Güneş Sistemi’ndeki en büyük yapılardan biri olduğunu düşünse de, şimdilik devasa bir gizem olmayı sürdürüyor. Yine de arada bir, bu esrarengiz kütleden yerçekimsel olarak Güneş’e doğru çekilen cisimler ortaya çıkıyor. C/2014 UN271 de bunlardan biri.

İlk defa 2014 yılında keşfedilen ve C/2014 UN271 adı verilen kuyruklu yıldız, devasa boyutuyla insanlığın şimdiye dek sınırlı olan kuyruklu yıldız bilgileri hakkında başka herhangi bir gözlemden çok daha fazlasını söyleyebilir. Özellikle Oort Bulutunu oluşturan donmuş ve bozulmamış kütlelerin varlığı hakkında önemli bilgiler verebilir.

Bilinen En Büyük Kuyruklu Yıldız 2031’de Dünya’ya En Yakın Mesafesinde Olacak

Bilinen En Büyük Kuyruklu Yıldız Dünya C/2014 UN271

Kaliforniya Üniversitesi’nden astronom David Jewitt, bu kuyruklu yıldızın Güneş Sistemi’nin daha uzak kısımlarında yer alan ve görünemeyecek kadar sönük olan binlerce kuyruklu yıldızın yapıları hakkında çok önemli bilgiler sunacağını ve kelimenin tam anlamıyla buzdağının görünmeyen kısmını ortaya çıkarabileceğini söylüyor.

Söz konusu kuyruklu yıldızın şimdiye kadar büyük olduğu, uzak olduğu halde yaydığı parkalığı sayesinde tahmin edilebiliyordu. Ancak Hubble Uzay Teleskobu ile yapılan son gözlemlerde, 22.000 mil hızla seyahat eden kuyruklu yıldızın devasa olduğu onaylandı.

Yapılan hesaplamalarda Güneş etrafında yaklaşık 3 milyon yıllık bir eliptik yörüngeyi takip eden kuyruklu yıldızın, bu şekliyle 1 milyon yıldan fazla bir süredir Güneş’e yavaşça yaklaştığı ortaya çıktı. Bernardinelli-Bernstein, 2031 yılında Dünya’ya da en yakın mesafesine ulaşacak ve Güneş’ten yaklaşık 1 milyar mil (yaklaşık 1 milyar 610 milyon km) uzakta kalacak. Yani bu da, araştırmacıların yaklaşık 10 yıllık bir süre boyunca kuyruklu yıldızı daha net şekilde inceleyebilecekleri anlamına geliyor.

Şimdiye dek keşfedilen en büyük kuyruklu yıldızın, evrenin hangi bilinmeyen sırlarını açığa çıkarabileceğini düşünüyorsunuz? Yorumlarınızı Kayıp Rıhtım Forum üzerinden bizlerle paylaşmayı unutmayın.

Kaynak: Science Alert

1. Avatar for Blackheart Blackheart dedi ki:

Zaten bi kuyruklu yıldız çarpmadığı kalmıştı :slight_smile:

2. Avatar for MelihAntepli MelihAntepli dedi ki:

Her sene muhakkak bir tanesi yaklaşıyor, sonra her ne oluyorsa fikir değiştirip uzaktan geçmeye karar veriyor :smile:

3. Avatar for azizhayri azizhayri dedi ki:

Sorularım şunlar:

1. Ky güneşe yaklaşıken paratonerlermiz (Satürn, Jupiter) ne pozisyonda olacak
    2. Eğer bizi koruyabilecek durumda değillerse… Soyu tükenecek dinozorlar biz mi olacağız
    3. O zamana kadar ne yapılabilir…
    4. Öykü seçkisinin yeni kelimesi “kuyruklu Yıldız” mı olacak?
  4. Avatar for Srbs Srbs dedi ki:

İstanbulda ortalama evler 1.5 milyon TL civarında, gençlerimizin yaşama dair umudu kalmadı. Varsın gelsin çarpsın. Onu biz değil, hayatı cennet gibi yaşayanlar düşünsün :slight_smile:

5. Avatar for ali1234512 ali1234512 dedi ki:

Click bait başlıklar hep. Bir şeyin olacağı yok.

1 cevap daha var.