Tidal Shock İncelemesi: Sualtı Çok Güzel Gelsene, Kapışırız!

Yakınlarda çıkan çok oyunculu üçüncü şahıs nişancı oyunu Tidal Shock'u inceledik. Ayrıca geliştirici ekibinden Cody Drake'le oyun üzerine kısa bir röportaj yaptık.

Tidal Shock oyun incelemesi ve geliştiricisi Cody Drake’le gerçekleştirdiğimiz kısa röportaj sizlerle.

Geçen yıl Morphies Law adlı yaratıcı yönüyle dikkat çeken üçüncü şahıs çevrimiçi nişancı oyununu incelemiştim. Gayet keyifli ve tür içerisinde farklı oynanış dinamikleri sağlayabilecek yönü olan bir oyundu, fakat yeterli oyuncuya ulaşamadığı için çıkışından bir süre sonra oynayacak kişi bulmak mümkün değildi. Hâl böyle olunca yavaş yavaş tozlu Steam sayfalarında yerini edindi.

Ne yazık ki bilhassa nişancı oyunları söz konusu olduğunda, bu bağımsız ilginç denemeler, yakın zamanda çıkan Valorant’tan yıllardır adından söz ettirmeye devam eden Counter Strike: Global Offensive’e kadar örnekleri çoğaltılabilecek devlerin ayakları altında ezilebiliyor.

Ezilmeye mahkûm kalıyor dersem aslında daha doğru ifade etmiş olurum. Bağımsız küçük ekiplerin elinden çıkan bu oyunlar düşük reklam bütçesi de hesaba katıldığı zaman ne kendilerine görsel yayın tarafında ne de yazılı medyada yeterli yer bulabiliyorlar. Örneğin Twitch bağlamı üzerinden konuşursam, birçok yayıncı ‘daha’ çok izleyici adına o dönemin en popüler işlerine yöneliyor, reklam da alamadığı bir yapıma göz ucuyla bile bakmıyor. Diğer yandan platform da öne çıkaracak idealist bir eyleme başvurmayınca bu işler hüsranla sonuçlanıyor. Yazılı medya ne kadar daha çeşitli ve zengin yaklaşıyor olsa da bu yapımları sırtlamaya yetemiyor dersek yanlış olmaz.

Bugün yazıma konu olan yakın zamanda erken erişime açılan bir üçüncü şahıs çevrimiçi nişancı oyunu: Özellikle su altında geçmesi ve büyüleyici atmosferiyle dikkat çeken Tidal Shock. Bu yazıda farklı bir yol izleyeceğim. İlk kısımda genel olarak oyunu tanıtacak ve yorumlayacağım. Son bölümdeyse kalemi oyunun yapımcısı Moonray Studios’un geliştirici ekibinden Cody Drake’e vereceğim ve sizi 3 soruluk kısa röportajla baş başa bırakacağım.

Tidal Shock oyun inceleme 1

Su Çok Güzel Gelsene!

Bu oyunun göze çarpan ve en önemli özelliği sualtında geçen bir nişancı oyunu olması. Bunun oyunumuza etkisiyse tabii ki yer çekiminden bağımsız olmamız. Hâliyle bu özellik oyun deneyimini tamamen değiştiriyor. Tehlikeli bir deneme olduğunu da söyleyebilirim. Çünkü alıştığımız oyunların aksine burada düşman her yerden saldırabilir. Hem çevre kontrolü için daha dikkatli hem de bir düşmana saldırdığımızda farklı taktiklere izin verecek geniş bir alanımız olduğunun farkında olmalıyız. Ayrıca çatışmalarda saklanacağımız yerler azalıyor, daha çok açıkta kalabiliyoruz. Son dediğim için de kalkan ve sıçrama becerisi gibi oyunla uyumlu eklentiler mevcut.

GÖZ ATIN  DOOM Eternal Oyunu Piyasaya Çıktı

Sizlerin de keşfedeceği birçok oynanışı zenginleştiren yeni olanak da var. Buna ek olarak oyunda doğma süresi yok ve silahlarla başlamıyoruz. Yani etrafta silah, kalkan, can bulmak için de dikkat kesilmemiz gerekiyor, her yönüyle oyuncuyu çevresel kontrole odaklayan bir dizayna sahip. Ve tabii ki oyunda şu an yer alan tek modun (bununla ilgili olumsuz yoruma sonra geleceğiz) ana elementi enerjileri de bulmak önem taşıyor.

Bu moddan söz edecek olursam, 4-8 oyunculu bir arenada, etraftan topladığımız enerjileri her 60 saniyede bir yeri değişen reaktöre götürmeye çalışıyoruz. Bu reaktöre belli sayıda enerji yükleyen oyuncu da arenanın kazananı oluyor. Agresif mi oynayacaksınız, yoksa enerji toplayarak kıyıda köşede sakin bir taktik mi izleyeceksiniz size bağlı. Tabii rakip öldürdüğünüzde de enerji kazandığınızı belirtmek gerekli. Şimdilik herkesin tek başına olduğu bir mod var, ancak yakın zamanda ikili ve üçlünün de ekleneceği söyleniyor.

Tidal Shock oyun inceleme

Girdikten Sonra Alışıyorsun

Açıkçası oyunun türün sevenleri adına yenilikçi yapısıyla farklı oynanış sunduğu aşikâr. Gayet keyifli ve denenmeye açık. Erken erişim olduğunu da yukarıda belirtmiştim. Ancak bu hiçbir oyun için olumsuz eleştiriye karşı bir kalkan görevi de görmüyor. Bu oyunlar geliştirilmeye açık olmalı evet, ancak eksikliği fazla olmamalı. İçeriğinden düzeltilmesi gereken hatalarına kadar geçerli.

Tidal Shock’un çıktığı fikir sağlam, optimizasyonu iyi ve güzel bir oynanış sunan yapısı var. Yine de hepsine rağmen şu hâliyle keşke erken erişime çıkmasaydı. Çünkü daha beta sürecinin devam etmesi gerektiğini hissettiren birçok detay var. Bunlardan birisi içeriğin azlığı. Sadece bir oyun modu ve bir harita var. Eldeki haritası hem büyüklüğü hem de estetik yönüyle hoşa gitse de çevrimiçi oyun için yetersiz oluyor. Bunun dışında yakın zamanda düzeltilebilecek bazı kusurlar da var. Örneğin oyunda ses ayarlamakta bir problem mevcut, azıcık kıstığınızda ses tamamen kayboluyor. Ama oynanışa yansıyan ve rahatsız eden hataların da olmadığını söyleyeyim. Kısaca keşke biraz daha geliştirme sürecinde kalsaymış.

GÖZ ATIN  Ahlaki Açıdan Gri Karakterler: Kurgu Diyarların Tembelliğe Açılan Kapıları

Oyuncu sayısının ünlü çevrimiçi yapımların aksine az olduğu aşikâr. Zaten bu aynı zamanda beklenen bir durum. Ancak bu daha çok oyuncu topluluğunun elinde zaten. Oyunun Discord kanalında da başkalarıyla haberleşerek maç bulabilirsiniz. Hatta eğer oynayacaksanız buraya uğramayı kesinlikle unutmayın. Steam’de 15 TL gibi çok ucuz bir fiyatı var. Hatalarına rağmen ücreti de hesaba katıldığında bence türün sevenleri farklı bir deneyim için şans verilebilir. Sonuçta ben eğlenerek zaman geçirdim.

Tidal Shock oyun inceleme

Sözü daha fazla uzatmadan kalemi artık oyunun geliştiricisine uzatıyorum.


Benimle röportaj yapmayı kabul ettiğiniz için teşekkür ederim. İlk sorum sizin de yolculuğunuzun başlangıcı hakkında. Bu oyunun fikri nereden çıktı?

Öncelikle kendimi tanıtayım. Benim adım Cody Drake ve ben Tidal Shock üzerinde çalışan Moonray Studios’un oyun geliştiricilerinden birisiyim, röportaj için çok teşekkür ederim.

Oyunumuzun fikri, zaten çok doymuş FPS/TPS pazarında yeni bir şey yapma arzusundan geldi. Biz bu endüstride çalışmış 6 kişilik küçük bir ekibiz. Büyük firmaların almadığı riskleri denemek için bir araya geldik. Sözleşmeye bağlı kalmadan, bir formül veya korunması gereken bir fikri mülk olmadan. Sadece diğer oyunlardan sevdiğimiz şeyleri almak ve onları yaratıcı bir şekilde suya batırmak istedik. Bazılarımız eski tarzdaki nişancı arena oyunlarını (bayağı eski… Bungie’nin Marathon’u gibi eski) veya Call of Duty ve Fortnite gibi modern çevrimiçi oyunlarını, bazılarımızsa (bu benim) Dark Souls seviyor. Bu tür oyunların her birini mekanik olarak neyin eğlenceli hâle getirdiği hakkında beyin fırtınası yaptıktan sonra, kolları sıvadık ve bunları uygulamak için en zor yolu seçtik: 360 derece hareket, bulanıklık ve neon parlayan karakterleri olan bir sualtı ortamı. Genel hedef, öğrenmesi kolay, usta olması zor bir oyun yapmaktı. Ve bunu deneyimli oyuncuları sahada gördüğümüzde anlıyoruz. Sualtında ölümcül bir dansa dönüşüyor, birbirinin etrafında avantaj elde etmek için dönüyor, heyecan verici!

GÖZ ATIN  Metamorphosis Oyun Oluyor: Kafka'nın Karanlık Düşlerinden Fragman

Oynanış “Taş, kağıt, makas” oyunun mekaniğinden ortaya çıktı (elinizdeki her araç için bir avantaj, dezavantaj ve beraberlik durumu bulunması fikri). Oyuncularımızdan çeşitli taktiklerin ve oynanışın ortaya çıkması için zemin hazırladık. Araçlarınızı nasıl kullanmayı seçtiğiniz size bağlıdır ve bu da oyundaki çarpışmayı stratejik, eğlenceli, sezgisel ve tamamen Tidal Shock yapıyor!

Çok oyunculu TPS yapmaktaki zorluklar neler?

Bence çok oyunculu TPS yaparken karşılaşılan en büyük zorluk, maçları devam ettirmek için gereken kemik oyuncu kitlesini oluşturmak. Ben her zaman gerek yayınlarda bedava kod dağıtımı olsun gerekse sosyal medyada paylaşım olsun oyuncu tabanımızı büyütmeye çalışıyorum.

Erken erişim oyunlarında bildiğiniz gibi yol haritası büyük önem taşıyor. Gelecekte oyunda neler göreceğimizi paylaşabilir misiniz?

Yol haritamızda yerine getirmek istediğimiz bazı şeyler var. Bazıları da oyunculardan gelecek geri bildirimler doğrultusunda şekillenecek. Oyun büyüdükçe hayranların ne istediklerine karşı gerçekten duyarlı olmak istiyoruz. Yol haritasını şöyle özetleyebiliriz:

  • Deneyim kazandıkça artan başarım ve ödül sistemi
  • Steam Leaderboards (sıralama)
  • İlerledikçe açılabilir çeşitli kostümler
  • Yeni oyuncular için antreman alanı
  • İkili mod (Gears of War’daki Wingman modu gibi)
  • Takım maçları

Ve oyuncularımızın desteğiyle çok daha fazlası!

* * *

* Assassin’s Creed: Valhalla Hakkında Merak Edilen Her Şey




1993 yılında Ankara’da doğdu. Çocukluğunun bir kısmını İzmir’de geçirdi ve şu an İstanbul'da yaşamakta. Psikoloji bölümünde eğitim gördü. Edebiyat, sinema, bilgisayar oyunları, müzik ilgisi ve bunları paylaşma sevgisiyle çeşitli kültür-sanat sitelerinde yazdı.

Tidal Shock İncelemesi: Sualtı Çok Güzel Gelsene, Kapışırız!

Yakınlarda çıkan çok oyunculu üçüncü şahıs nişancı oyunu Tidal Shock’u inceledik. Ayrıca geliştirici ekibinden Cody Drake’le oyun üzerine kısa bir röportaj yaptık.

Başa dönün