Ahtapotlarla İlgili Yeni Bir Detay Keşfedildi

Okyanus yüzeyinin daha derinlerinde yaşayan ahtapotların, daha küçük gövdelere ve daha çok yumruya sahip oldukları keşfedildi.

ahtapot bilim

Aynı türden ahtapotlar oldukça farklı görünebilir. Bir ahtapot pürüzsüz bir deriye sahipken diğerinin derisi yumrularla dolu olabilir. Bilim insanları DNA testlerini kullanarak, farklı görünüme sahip ahtapotların aynı türe ait olduğunu doğruladılar.

Şimdiye kadar, bilim insanlarının derideki farklılıklar yüzünden kafaları oldukça karışıktı. Ancak son araştırmalar yumru varyasyonlarının bir model izlediğini öne sürüyor. Okyanus yüzeyinin altında, daha derinlerde, yaşayan ahtapotların daha küçük gövdelere ve daha çok yumruya sahip olduğu anlaşıldı.

Chicago’daki Doğal Tarih Müzesi’ndeki zooloji küratörlerinden baş yazar Janet Voight, çok farklı görünen bu hayvanlardan sadece ikisine sahip olsaydı, onları farklı türler olarak düşüneceğini dile getirdi. Bununla birlikte hayvan türlerinin içindeki çeşitliliğin insanları bazen kandırabileceğini de sözlerine ekledi.

Bilim İnsanları Birçok Farklı Ahtapot Türünü İncelediler

Bilim insanları araştırmaları için, ALVIN adlı uzaktan kumanda edilen bir su altı aracını kullandı. Böylelikle Graneledone pacifica (Pasifik yumru ahtapot) türüne ait olduğu düşünülen 50 örneği inceleyebildiler. Araştırmacılar, aynı zamanda, Miami Deniz Laboratuvarı Üniversitesi ve California Bilimler Akademisi’nden ödünç alınan birkaç örneği inceledi. Bununla birlikte çalışma için Kuzeydoğu Pasifik’ten de farklı birkaç örnek topladılar. Son olarak Batı Kıyısı’nın Kuzey yarısında 1000 ila 2000 kilometre derinlikteki bölgeleri araştırdılar. Bilim insanları her bir ahtapotun kollarındaki sırt ve kafalarındaki yumruları sayarak oldukça ince bir işe imza attılar.

Okyanusta daha derinlerde yaşayan ahtapotların ciltleri daha sertken daha küçüktü. Kollarının alt kısmında ise daha az vantuz vardı.

Nihayetinde yapılan DNA testleri sonucunda bazı genetik değişiklikler dışında ahtapotların aynı türe ait oldukları kesinleşti.

Araştırmacılar neden okyanusun derinliklerinde yaşayan ahtapotların daha fazla yumruya sahip olduğundan emin değiller. Ancak daha küçük boyutlularının yiyecek için daha fazla çalışmak zorunda kalıyor olması, olası sebebi işaret eder nitelikte.

Ozan Ercan

2002 yılında İstanbul'da doğdum. Büyükçekmece Recep Güngör Anadolu Lisesi'nin dil bölümünden mezun oldum. Marmara Üniversitesi’nde Fransızca Öğretmenliği okuyor, günlerimi büyük oranda müzik dinleyerek ve kitap okuyarak geçiriyorum. Oscar Wilde ve That '70s Show seviyorum.

1. Avatar for Montana Montana dedi ki:

tarkan-ahtapot-manset-600x375

Şu sahne yüzünden küçüklüğümden beri ahtapotlardan nefret ediyorum. Rüyalarıma giriyordu.

Taika Waititi